Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Audi 100

Model
Audi 100 Zobacz 4 zdjęcia

Audi 100 to auto należące do klasy wyższej produkowane w latach 1968 – 1997 przez Audi.

Historia Audi 100

Debiut Audi 100 miał miejsce w 1968 roku. Autorem projektu Audi 100 był Ludwig Kraus. Inżynier skupił się głównie na nadwoziu, wnętrzu i silniku. Samochód szybko zyskał uznanie i popularność. W 1973 roku dokonano faceliftingu Audi 100. Zmodernizowano atrapę chłodnicy i pas tylny. 1,8 litrowy silnik zastąpiono 1,6 litrowym o tej samej mocy.

W 1976 roku wprowadzono drugą generację Audi 100. Stworzono nową wersję nadwoziową – Avant. Samochód miał bardzo ściętą klapę bagażnika i kanciaste nadwozie. W najbogatszej wersji wyposażeniowej znalazły się elektrycznie sterowane szyby, alufelgi, wspomaganie kierownicy oraz metaliczny lakier. Trzy lata później zmieniono reflektory i tylne światła, wzmocniono konstrukcję samochodu.

Trzecia generacja Audi 100 pojawiła się w 1982 roku. Powiększono nadwozie auta, co skutkowało większym wnętrzem i bagażnikiem. Pojazd charakteryzował się pochyloną przednią szybą. W 1985 roku wprowadzono w pełni ocynkowane nadwozie. W 1987 roku odświeżono wnętrze. Oprócz przedniego napędu w ofercie pojawił się napę na cztery koła quattro.

W 1991 roku debiutowała czwarta generacja Audi 100. Auto charakteryzowało się nowoczesnym wyglądem i przestronnym wnętrzem zapewniającym komfort jazdy.

Topową wersją Audi 100 było sportowe S4. Pojazd posiadał turbodoładowany silnik 2,2 litrowy, napęd przedni lub quattro (na obie osie). Auto wyposażone było w cztero- lub pięciostopniowy automat lub pięcio- lub sześciobiegową przekładnię manualną.

Audi 100 zdobyło wiele nagród i wyróżnień w konkursie na Samochód Roku. W Chinach Audi 100 produkowane jest przez firmę FAW i znane jest jako Honggi. W 1994 roku dokonano zmian w nazewnictwie. Tym samym Audi 100 nazwano Audi A6.

Audi 100 – dane techniczne

Audi 100 dostępne jest z nadwoziem sedan lub kombi. Oferta Audi 100 obejmowała silniki wysokoprężne i silniki benzynowe. Składają się one z 4 – 8 cylindrów, na każdy przypada 2 – 4 zawory. Silniki Audi 100 posiadają moc 69 – 280 KM oraz pojemność 1781 – 4172 cm3. Maksymalna prędkość Audi 100 wynosi od 160 do 230 km/h. Auto osiąga 100 km/h w 7,8 – 17,7 s.

Moment obrotowy układu napędowego to 123 – 400 Nm. Samochód spala średnio od 6,7 do 10,9 l na 100 km. Pojemność bagażnika Audi 100 wynosi 1310 – 1395 l. Wymiary Audi 100 to 4790 mm długości, 1775 – 1815 mm szerokości i 1416 – 1440 mm wysokości.

Audi 100 – opinie

Wśród wad Audi 100 należy wymienić duże spalanie oraz awarie cewki zapłonowej i przepływomierza. Ponadto paski rozrządu są nietrwałe. Często zawodzi przekładnia kierownicza i pojawiają się problemy z kompresorem klimatyzacji, elektrycznymi szybami i termostatem.

Audi 100 to stylowe auto o eleganckich liniach. Atutem Audi 100 jest bogata oferta silnikowa oraz dbałość o szczegóły. Godne pochwały jest bogate wyposażenie wykonane z wysokiej jakości materiałów. Samochód może poszczycić się dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Audi 100 dysponuje sporą przestrzenią dla pasażerów. Zaletą jest także dobra dostępność części zamiennych.

3.68
Ocena na postawie 23 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaAudi
TypSamochód osobowy
SegmentE

Generacje Audi 100

Inne modele Audi

E - Inne modele

Audi 100: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 2

Audi S6 Plus Sedan trafiło na sprzedaż. To jeden z 97 egzemplarzy

... Audi S6 C4 nie jest przesadnie rzadkim autem, pod warunkiem, że nie mówimy o wersji Plus, która doczekała się zaledwie 952 egzemplarzy, z czego tylko 97 było sedanami. Jeden z nich został właśnie wystawiony na sprzedaż za pośrednictwem domu ...

tydzień temu

Audi uruchamia w Polsce Audi Online TV

... Salony i serwisy Audi w Polsce są cały czas otwarte i pozwalają klientom dokonać wyboru swojego nowego samochodu. Jednak w trosce o zdrowie klientów w tak trudnych czasach i dla ułatwienia wyboru ... nowego modelu, Audi uruchomiło specjalny ...

4 tygodnie temu

Krótka lekcja elektromobilności: audi e-tronem przez Alpy

... Jeszcze zanim epidemia opanowała Europę, wybrałem się na wyprawę przez Alpy w audi e-tronie. Śnieg, autobahny i kompletnie inna infrastruktura, pokazują auto elektryczne w trochę innym kontekście ... już pieśń przeszłości. W Niemczech stacje ...

4 tygodnie temu

Nowe Audi A3 Sedan oficjalnie. Jest większe i lepiej wyposażone

... Po hatchbacku przyszedł czas na sedana. Audi pochwaliło się trójbryłowym wydaniem modelu A3. Auto prezentuje się równie dobrze i proporcjonalnie co poprzednik, a przy tym jest przestronniejsze i lepiej wyposażone. BMW Serii 1 i Mercedes Klasy A ...

miesiąc temu

Test Audi A5 Sportback 40 TDI: face lifting to nie zawsze postęp

... Od początku tego roku w salonach Audi można już dostać model A5 po face liftingu. Pod pojęciem liftingu kryje się zestaw poprawek zwykle obejmujący modernizację jednostek napędowych, uaktualnienie ... pokładowych multimediów i zmianę paru detali ...

2 miesiące temu

Audi R8 z tylnym napędem. Pragnienia purystów zostały spełnione

... Audi zapowiedziało, że na początku 2020 roku wprowadzi do sprzedaży tylnonapędowe R8. Kolejną nowością będzie odświeżone wyścigowe Audi R8 LMS GT4 przeznaczone dla prywatnych zespołów. Oba będą napędzane przez wolnossące, 5,2-litrowe V10. ... ...

7 miesięcy temu

Pierwsza jazda Audi RS Q3 na lodzie. Naprzeciw zimie

... Zima nie musi być zła. Udowadnia to sportowy dział Audi, który przyrządził potrawę doskonale sprawdzającą się, gdy grubą warstwę śniegu zetnie ostry mróz. Nowe Audi RS Q3 z pewnością zrobi wrażenie na przechodniach i sąsiadach, a stylistycznymi ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie