#Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle

Volkswagen Beetle znajduje się w segmencie C i jest zaliczany do grupy Premium. Niemiecki koncern postanowił w 1997 roku wznowić produkcję klasycznego Garbusa.

  • Volkswagen Beetle to auto kompaktowe segmentu C, produkowane od 1997 roku i nawiązujące do kultowego modelu Garbusa. Nowy Beetle występuje w nadwoziu hatchback (trzydrzwiowy) i cabrio (dwudrzwiowe)
  • Volkswagen Beetle Cabriolet to typowe auto do tak zwanego lansu. Nowy Beetle nie jest zbyt drogi i charakteryzuje się bardzo małą awaryjnością (pod względem technicznym Beetle podobny jest do Golfa IV). W przeciwieństwie do wiekowego już Garbusa, Nowy Beetle ma silnik umieszczony z przodu
  • Sportowa wersja Volkswagen Beetle R-Line pod maską posiadała doładowanego benzyniaka R4 2.0 o mocy 220 KM. Model Beetle R-Line, wyposażony w ten topowy silnik, do 100 km/h przyspieszy w przeciągu 6,7 sekundy, a maksymalna prędkość to 231 km/h
  • Panel centralny Volkswagena Beetle
  • Volkswagen Beetle w specjalnej wersji Dune. Modele Beetle wychodziły w różnych specjalnych wersjach stylizacyjnych, różniących się od siebie wzorem felg, kolorem karoserii oraz wyglądem w środku (elementy ozdobne)
  • Volkswagen Beetle R-Line w wersji Denim. Model Beetle posiadał hard top (hatchback) lub składany soft top (kabriolet)
  • Volkswagen Beetle Dune na wyposażeniu mógł również posiadać felgi w złotym kolorze
  • Volkswagen Beetle Dune w wersji trzydrzwiowego hatchbacka. Auto na swój pokład mogła zabrać 5 osób, a pojemność bagażnika to tylko 209 litrów. Beetle dysponuje napędem na przód lub napędem na obie osie
  • KBR Motorsport Volkswagen Beetle to mocno tuningowany model, owoc kooperacji pomiędzy specjalistami od stylu z KBR Motorsport, a ekspertami z SEK Carhifi (firma zajmująca się specjalistycznym nagłośnieniem w samochodach). Auto pod maską posiada podrasowany silnik TFSI 2.0, o mocy 265 KM
[1/9] Volkswagen Beetle to auto kompaktowe segmentu C, produkowane od 1997 roku i nawiązujące do kultowego modelu Garbusa. Nowy Beetle występuje w nadwoziu hatchback (trzydrzwiowy) i cabrio (dwudrzwiowe)Źródło zdjęć: © [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/volkswagen/beetle/iii/pictures/j5c4fz/) użytkownika Porlamfer

Volkswagen Beetle – ogólne informacje

W 1994 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej Volkswagen pokazał model Concept One – samochód, który stylistyką nawiązywał do oryginalnego Volkswagena Beetle (inne nazwy: Volkswagen Garbus lub Volkswagen Typ 0). Auto zostało zaprojektowane przez J Maysa i Freemana Thomasa w studiu w Kalifornii. W 1996 roku Volkswagen pokazał drugą wersję nowego modelu, do którego wersja ostateczna jest o wiele bardziej podobna. W 1998 roku pojawiła się na rynku motoryzacyjnym pierwsza generacja, a w 2011 – druga.

Konkurencyjnymi modelami jest Fiat 500, Mini oraz Chrysler PT Cruiser.

Volkswagen Beetle – generacje

I generacja Volkswagen Beetle została nazwana Volkswagen New Beetle. Auto produkowano w Niemczech, Meksyku i Wietnamie do 2011 roku. Samochód mógł mieć 3-drzwiowe nadwozie typu hatchback lub 2-drzwiowe typu cabrio. Napęd był tylny bądź na cztery osie. W Volkswagenie New Beetle mogło się zmieścić 5 osób, a usytuowany z tyłu bagażnik miał pojemność 209 litrów. Samochód dostępny był w kolorystyce metalicznej oraz perłowej.

II generacja została nazwana po prostu Volkswagen Beetle. Pierwsze samochody pojawiły się w 2011 roku. Tak jak poprzednik, samochód mógł mieć 3-drzwiowe nadwozie typu hatchback lub 2-drzwiowe typu cabrio. Zwiększyła się pojemność bagażnika do 310 – 905 litrów w zależności od wyboru wersji. Auto zaprojektował Chris Lesman. Napęd jest przedni.

Volkswagen Beetle – jednostki napędowe

Maksymalna moc Volkswagena Beetle waha się od 155 do 220 koni mechanicznych w zależności od modelu.

Volkswagen może mieć napęd przedni albo tylny. Jeździ na benzynie lub na dieslu.

Samochód ma dwoje drzwi, a w środku mieści się maksymalnie 5 osób.

Volkswagen Beetle – opinie

Volkswagen Beetle został zaprojektowany z myślą o kobietach. Na uwagę zwraca konstrukcja auta nawiązująca do tradycyjnego Garbusa. Niewielkie wady konstrukcyjne mogą być przyczyną drobnych usterek. Samochód sprawdza się idealnie zarówno w mieście, jak i poza jego granicami.