Volkswagen Corrado

Model
Volkswagen Corrado Zobacz 5 zdjęć

Volkswagen Corrado

Volkswagen Corrado jest sportowym samochodem segmentu "C", który zadebiutował na rynku w 1988 roku i produkowany był do 1995 roku w zakładach zlokalizowanych w Osnabrück, w Niemczech. Corrado to następca modelu Scirocco, który pod postacią dwóch generacji powstawał w latach 1974-1992 roku. Corrado jest owocem współpracy Volkswagena i firmy Karmann. Nadwozie zaprojektował Giorgetto Giugiaro. Do głównych konkurentów Volkswagena Corrado zaliczamy m.in. Ferrari 308 GTB, Toyotę Celicę, Hondę Prelude oraz Opla Calibrę.

Mierzący 4048 mm długości, 1674 mm szerokości i 1310 mm wysokości Volkswagen Corrado opiera się na komponentach z innych modeli VW, w tym na płycie podłogowej z Passata B3, Golfa oraz Jetty. Ponieważ Corrado miało w założeniu rywalizować m.in. z Ferrari, zastosowano materiały wykończeniowe lepszej jakości niż w pozostałych modelach Volkswagena. Z tego powodu cena Corrado była znacznie wyższa od poprzednika. Z przodu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, z tyłu zaś pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi i głowę. Nie zachwyca również pojemność bagażnika, która wynosi 300 l w egzemplarzach produkowanych do 1991 roku i 235 l w modelach po 1991 roku.

Początkowo Volkswagen Corrado oferowany był z 1,8 l jednostką benzynową o mocy 139 KM, która pozwala uzyskać 100 km/h po 9,1 s i prędkość maksymalną 213 km/h. Ten sam silnik dostępny był również w wersji wzmocnionej sprężarką o nazwie G60, która generuje 160 KM i 225 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz pozwala osiągnąć setkę po 8,5 s i prędkość maksymalną 225 km/h.

W 1991 roku paleta jednostek napędowych została powiększona o wariant o pojemności 2,0 l i mocy 136 KM oraz topowy 2.9 VR6 o mocy 190 KM i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszy motor potrzebuje 9,3 s, aby przyspieszyć do pierwszej setki, a silnik VR6 osiąga 100 km/h po 6,9 s. Prędkości maksymalne wynoszą odpowiednio 210 km/h i 235 km/h.

W 1994 roku zadebiutował wariant 2,0 8v o mocy 115 KM, który osiąga setkę po 10,5 s i prędkość maksymalną 200 km/h.

Volkswagen Corrado występował wyłącznie jako 3-drzwiowe coupé. Co ciekawe, został wyposażony w automatycznie podnoszony przy prędkości 120 km/h tylny spojler, zapewniający lepszy docisk nadwozia. Standardowe wyposażenie obejmowało również klimatyzację, podgrzewane fotele i tempomat.

W 1991 roku Volkswagen Corrado doczekał się pierwszego faceliftingu, który obejmował modernizację elementów stylistycznych, takich jak zderzaki, nadkola. Pojawiły się nowe reflektory, inaczej wyprofilowano przednią maskę.

Warto także wspomnieć o kilku edycjach limitowanych Volkswagena Corrado. Jedną z nich jest edycja o nazwie Jet, oferowana wyłącznie w wersji G60 w czterech kolorach nadwozia.

W USA Corrado dostępne było również w edycji SLC (Sport Luxury Coupe), której cechami charakterystycznymi są światła obrysowe i zmodyfikowana tylna blenda. Modele Corrado SLC miały 178 KM silnik VR6 o pojemności 2,8 l.

Co ciekawe, były także plany wprowadzenia do sprzedaży wersji Magnum, czyli Corrado w wersji kombi. Mówiło się, że Corrado Magnum zostanie wyprodukowane w liczbie 100 egzemplarzy, jednak ostatecznie zaprzestano rozwoju samochodu po drugim prototypie.

Do głównych zalet VW Corrado należą charakterystyczny design i bardzo dobre właściwości jezdne. Zastrzeżenia można mieć do słabej widoczności spalania.

Produkcja Volkswagena Corrado została zakończona w 1994 roku. Auto znalazło łącznie prawie 100 000 nabywców. Następcą Corrado jest Volkswagen Scirocco, który zadebiutował w 2008 roku.

3.68
Ocena na postawie 34 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaVolkswagen
TypSamochód osobowy
SegmentSegment C

Generacje Volkswagen Corrado

Inne modele Volkswagen

Segment C - Inne modele

Oceny użytkowników (5)

Volkswagen Corrado: newsy, testy i recenzje

Volkswagen wstrzymuje decyzję o budowie fabryki w Turcji

... W związku z ofensywą Turcji wobec Kurdów, Volkswagen wstrzymał się z decyzją dotyczącą lokalizacji ich nowej fabryki. Planowano przenieść do niej m.in. produkcję Passata i Skody Superb. ... . Unia Europejska potępiła działanie Turcji, a ...

wczoraj

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Volkswagen może przenieść produkcję Passata i Superba do Turcji

... Koncern Volkswagena intensywnie poszukuje nowych lokalizacji dla swoich nowych zakładów. Jeden z nich prawdopodobnie powstanie w Turcji i będzie produkował kolejną generację modeli klasy średniej - VW Passata i Skody Superb. ... Tak przynajmniej ...

2 tygodnie temu

Przyszłość Volkswagena jest elektryczna

... Na trwających targach samochodowych we Frankfurcie niekwestionowanym najważniejszym wydarzeniem jest premiera Volkswagena ID.3. To pierwszy model tej marki powstały od podstaw jako auto elektryczne ... . Stanowi on zapowiedź wielkich zmian w tym ...

4 tygodnie temu

Volkswagen e-Beetle to klasyk z nowoczesnym elektrycznym napędem

... Jednym z bardzo ciekawych aut, które Volkswagen stworzył z myślą o tegorocznym salonie we Frankfurcie, jest bez wątpienia klasyczny e-Beetle, który stanowi połączenie kultowego Garbusa z nowoczesnym napędem elektrycznym. Świetny restomod - w ...

4 tygodnie temu

Volkswagen Corrado

... Volkswagen Corrado w mojej opinii. ... To ja Olaf i dziś przedstawię wam Volkswagena Corrado. Sam jestem posiadaczem tego cudownego samochodu. Posiadam wersje 2.0 16v,lecz nie jest to istotne. Sam samochód jest dla mnie przepiękny ... nie ważne ...

dawno temu

Volkswagen ID.3: pierwszy kontakt z rewolucyjnym „elektrykiem”

... Zaprezentowany na targach samochodowych we Frankfurcie pierwszy Volkswagen powstały od podstaw jako samochód elektryczny jest jedną z najbardziej wyczekiwaną premier ostatnich lat. To samochód ... Volkswagen ID.3 wyjedzie na polskie drogi w ...

4 tygodnie temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie