#Audi 80

Audi 80

Audi 80 zalicza się do mniejszych samochodów reprezentacyjnych, a jego produkcja trwała przez 30 lat, zaczynając od 1966 roku. Przez 13 lat Audi 80 było produkowane na tej samej płycie podłogowej, co Volkswagen Passat (Audi i Volkswagen to firmy należące do tego samego koncernu, czyli Volkswagen Group, w związku z czym samochody tych przedsiębiorstw często bazują na identycznych elementach).

  • Audi 80 to model auta osobowego, należącego do segmentu D. Audi 80 produkowane było w latach 1972 - 1996 ("osiemdziesiątka" w nadwoziu typu cabrio produkowana była do 2000 roku). W przeciągu tych lat powstało cztery generacje Audi 80 (B1, B2, B3, B4)
  • Audi 80 pojawiło się w następujących rodzajach nadwozia: dwudrzwiowy sedan, dwudrzwiowy kabriolet, czterodrzwiowy sedan oraz pięciodrzwiowe kombi. Model 80 został w 1996 roku zastąpiony modele Audi A4
  • Najmocniejszym silnikiem dla modelu Audi 80, jest jednostka V6 2.8 E, generująca moc 174 KM, osiągająca prędkość maksymalną rzędu 220 km/h, przyspieszająca do 100 km/h w przeciągu 8 sekund
  • Audi 80 dysponuje również udanym dieslem R4 1.9 TDI, generującym moc 90 KM i osiągającym maksymalną prędkość 171 km/h
  • Audi 80 Avant, czyli wersja nadwoziowa typu kombi, wszedł do produkcji dopiero w 1992 roku
  • Audi 80 quattro Competition powstało w 1994 roku w około 2,5 tysiąca sztuk przeznaczonych na Europę. Ta specjalna wersja Audi 80 posiadała napęd na obie osie, silnik 2.0 16v, generujący moc 140 KM (maksymalna prędkość to 206 km/h), zmieniony pas przedni, aluminiową lotkę na klapie bagażnika oraz 16-calowe alufelgi
[1/6] Audi 80 to model auta osobowego, należącego do segmentu D. Audi 80 produkowane było w latach 1972 - 1996 ("osiemdziesiątka" w nadwoziu typu cabrio produkowana była do 2000 roku). W przeciągu tych lat powstało cztery generacje Audi 80 (B1, B2, B3, B4)

Mimo że przeważająca część fabryk, z których wyjeżdżały nowe egzemplarze Audi 80, była zlokalizowana w Niemczech, w takich miastach jak Wolfsburg, Ingolstadt czy Emden, to w produkcji Audi 80 uczestniczył też zakład z Tokio.

Rodzaje silników w Audi 80 były dość zróżnicowane. W Audi 80, oprócz standardowych silników spalinowych, montowano również silniki Diesla, takie jak silnik TD (Turbo Diesel), silnik TDI (Turbo Diesel z bezpośrednim wtryskiem) czy "zwykły" Diesel.

W latach 70. w Stanach Zjednoczonych i Australii Audi 80 było dostępne pod nazwą Audi Fox, a w latach 80. jako Audi 4000.

Bezpośrednim następcą Audi 80 zostało Audi A4. Świadczy o tym chociażby nazewnictwo poszczególnych generacji tych aut – produkcja Audi 80 zatrzymała się bowiem na generacji B4, natomiast pierwsza generacja Audi A4 była oznaczona symbolem B5.