Suzuki pracuje nad nową generacją modelu Cappuccino?

Pojazdy typu kei car są nadal popularne w Japonii. W latach 1991-1997 Suzuki produkowało dwumiejscowy kabriolet o nazwie Cappuccino, który był przedstawicielem tego nietypowego segmentu. W Internecie pojawiły się informacje, że firma planuje wskrzesić ten model.

Nowe Suzuki Cappuccino - nieoficjalna wizualizacja (źródło: suzukifan.com)Nowe Suzuki Cappuccino - nieoficjalna wizualizacja (źródło: suzukifan.com)
Arkadiusz Gabrysiak

Pojazdy typu kei car są nadal popularne w Japonii. W latach 1991-1997 Suzuki produkowało dwumiejscowy kabriolet o nazwie Cappuccino, który był przedstawicielem tego nietypowego segmentu. W Internecie pojawiły się informacje, że firma planuje wskrzesić ten model.

Zacznijmy od przypomnienia, czym są właściwie kei cary. Samochody tego typu pojawiły się w Kraju Kwitnącej Wiśni po II wojnie światowej. Miały być tanią alternatywą dla motocykli. Dziś wciąż są popularne. Ponieważ Japonia cierpi na brak miejsca na ulicach i parkingach, małe gabaryty samochodów są pożądane. Kupujący kei cara w Japonii może też liczyć na różnego rodzaju ulgi podatkowe i ubezpieczeniowe.

Wielu japońskich producentów oferuje na tamtejszym rynku różne modele kei carów, jednak nowy model Cappucciono zapowiada się naprawdę interesująco. Pierwowzór był dwumiejscowym kabrioletem z napędem na tylną oś. Pod maską znajdował się 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 660 cm[sup]3[/sup], który generował 64 KM.

1991-1997 Suzuki Cappuccino
1991-1997 Suzuki Cappuccino

Pojazd na wizualizacji prezentuje się bardzo dobrze i zadziornie, jednak jeszcze za wcześnie na oficjalne szkice, gdyż nowa generacja Cappucciono miałaby pojawić się na rynku dopiero w okolicach roku 2016. Aby zredukować koszty, Suzuki najprawdopodobniej zdecyduje się na współpracę z innym producentem.

Spekuluje się, że w projekt może być zaangażowany brytyjski Caterham, który niedawno ogłosił, że wprowadza do oferty model Seven napędzany 3-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem produkcji Suzuki o pojemności 660 cm[sup]3[/sup], a więc takim samym, jaki miałby trafić do nowego Cappuccino. Niewielkie gabaryty, niska masa i napęd na tył - taki pojazd może być całkiem interesującą propozycją.

Źródło: AutoEvolutionWCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł