SUV‑y, więcej SUV‑ów – plany Volkswagena dla Ameryki

Po kupieniu Porsche mogłoby się wydawać, że koncern Audi-Volkswagen zakończy szaloną walkę o kolejne projekty i skupi się na pracach nad aktualną ofertą. Nic bardziej mylnego.

SUV-y, więcej SUV-ów – plany Volkswagena dla Ameryki
Piotr Wereszczyński

Po kupieniu Porsche mogłoby się wydawać, że koncern Audi-Volkswagen zakończy szaloną walkę o kolejne projekty i skupi się na pracach nad aktualną ofertą. Nic bardziej mylnego.

Volkswagen wraz z pozostałymi posiadanymi przez koncern markami jest w Europie niekwestionowanym liderem sprzedaży. Najwyraźniej nie wystarcza to zarządowi firmy, który w najbliższych latach planuje podbić Stany Zjednoczone.

Plany są bardzo ambitne. Zgodnie z nimi sprzedaż ma wzrosnąć na tyle, by w roku 2018 Volkswagena zakupiło 800 tysięcy Amerykanów. Jest to zatem niemal dwukrotny wzrost sprzedaży w ciągu 6 lat. Zgodnie z założeniami do 200 tysięcy zwiększy się również liczba klientów Audi.

Obraz

Jak szefostwo firmy zamierza tego dokonać? Odpowiedź już na pierwszy rzut oka nie jest zaskakująca: Volkswagen wyprodukuje więcej SUV-ów. Zgodnie z oczekiwaniami klientów w amerykańskich salonach już niedługo będzie można nabyć auta znacznie większe i z podniesionym zawieszeniem, które z powodzeniem będą mogły walczyć z tamtejszą konkurencją.

Choć sprzedaż na poziomie 430 tysięcy sztuk, jaką przewiduje się w roku 2012, nie jest kiepskim wynikiem, warto pamiętać, że w znakomitej większości są to auta klasy średniej lub średniej niższej, jak Passat czy Jetta. Popularny w Europie Tiguan nie znajduje tylu nabywców w USA, ponieważ jest po prostu za mały.

Obraz

To właśnie Tiguana jako pierwszego VW podda modyfikacjom. W odmianie na rynek USA samochód znacznie urośnie i będzie ciekawym rozwiązaniem dla dużej amerykańskiej rodziny. Nie są znane jeszcze silniki, jakie będzie można znaleźć pod maską. Jednak jeżeli sprzedaż będzie ograniczać się do Stanów Zjednoczonych, można się spodziewać 1,8- i 2-litrowych, turbodoładowanych jednostek benzynowych oraz słabszej odmiany silnika 2,0 TDI. Auto ma być gotowe do 2014 roku.

Kolejną receptą na wysoką sprzedaż ma być auto, które w Europie można by nazwać rodzinnym czołgiem. Mowa o konkurencie Forda Explorera, dużego 7-osobowego SUV-a, w którym Ameryka jest zakochana już od lat 90. Samochód ma być gotowy najwcześniej w roku 2014, a napęd zapewni 3,8-litrowa widlasta szóstka o mocy 287 KM znana z modelu Routan lub silnik o pojemności 3,6 l stosowany w Passacie.

Obraz

Ostatnią, najciekawszą premierą ma być mały crossover bazujący w dużym stopniu na koncepcie Bulli pokazanym na targach w Genewie w zeszłym roku. Auto ma w komfortowych warunkach przewieźć 5 osób i ich skromny bagaż.

Przy wymienianiu kolejnych premier VW nie należy zapominać o innych SUV-ach koncernu, które w niedalekiej przyszłości ujrzą światło dzienne. Lada moment na rynek amerykański wejdzie Audi Q3, a później do sprzedaży trafią terenówki Lamborghini i Bentleya.

Źródło: Autonews

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)