Subaru BRZ (216A) - nowe informacje

Subaru ujawniło kolejne informacje na temat długo oczekiwanego modelu, który dotychczas znany był pod nazwą kodową 216A. Tylnonapędowe coupe przyjmie oznaczenie BRZ i japoński producent zamierza je po części zaprezentować podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Subaru BRZ
Subaru BRZ
Arkadiusz Gabrysiak

24.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:11

Subaru ujawniło kolejne informacje na temat długo oczekiwanego modelu, który dotychczas znany był pod nazwą kodową 216A. Tylnonapędowe coupe przyjmie oznaczenie BRZ i japoński producent zamierza je po części zaprezentować podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Jak zapewne większość z Was już wie, pojazd jest wspólnym dziełem Subaru i Toyoty. Toyota już zaprezentowała swoją wizję tego samochodu pod postacią koncepcyjnego modelu FT-86 II, a Subaru póki co bawi się z fanami motoryzacji. Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie zaprezentowało bowiem jedynie przeźroczysty szkielet prezentujący budowę pojazdu od strony mechanicznej. Niestety we Frankfurcie będzie podobnie - Subaru zamierza zaprezentować bardziej rozwiniętą wersję tego szkieletu o nazwie "SUBARU BRZ PROLOGUE - BOXER Sports Car Architecture II"

BOXER Sports Car Architecture I
BOXER Sports Car Architecture I

Przejdźmy jednak do nazwy - BRZ - według Subaru oznacza to: Boxer engine, Rear-wheel drive i Zenith. Z informacji, które dotychczas zostały podane do publicznej wiadomości wynika, że BRZ będzie typowym samochodem klasy coupe z napędem na tylną oś. Z przodu zostanie umieszczony 2,0-litrowy silnik typu boxer, którego moc nie została jeszcze zdradzona, ale w przypadku Toyoty mówi się o wartości około 200-250 KM.

Produkcja Subaru BRZ ma rozpocząć się wiosną 2012 roku, jednak japoński producent nie zdradził jeszcze kiedy zaprezentuje kompletny pojazd w wersji produkcyjnej.

  • Toyota FT-86 II koncept
  • Subaru BRZ
  • Subaru BRZ
  • Subaru BRZ
  • Subaru BRZ
  • BOXER Sports Car Architecture I
[1/6] Toyota FT-86 II koncept

Źródło: CarscoopWorld Car Fans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)