Spalinowe silniki nie znikną z gamy Klasy S. Przed nimi długa przyszłość

Niedawno Mercedes odświeżył Klasę S. W planach są jednak kolejne liftingi
Niedawno Mercedes odświeżył Klasę S. W planach są jednak kolejne liftingi
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz
Aleksander Ruciński

11.10.2024 11:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes planuje dużą modernizację swojego flagowca obejmującą również napędy spalinowe.

Mercedes przygotowuje się do przyszłości z elektrycznymi modelami, ale silniki spalinowe nie znikną tak szybko, jak wcześniej zapowiadano. W 2026 roku aktualna generacja Klasy S przejdzie modernizację. CEO firmy, Ola Källenius, ujawnił wcześniej w tym roku, że będzie to wyraźna modernizacja.

Källenius w rozmowie z magazynem "Autocar" zdradził, że Mercedes planuje także elektryczną Klasę S, która zastąpi EQS. Oba modele będą korzystać z tej samej nazwy, lecz elektryczna wersja zostanie zbudowana na innej platformie niż model spalinowy. CEO Mercedesa podkreślił, że narzucenie wspólnej platformy dla obu wersji byłoby "kompromisem, na który firma nie jest gotowa". Zastosowanie silnika spalinowego w elektrycznym modelu ograniczyłoby przestrzeń w kabinie, co mogłoby rozczarować klientów. Z drugiej strony, próba dostosowania elektrycznego Mercedesa do spalinowej platformy również wymagałaby wyrzeczeń.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Prezes Mercedesa przyznał, że budowa dwóch różnych wersji Klasy S będzie kosztowna, ale firma stara się kontrolować te wydatki. Aby ograniczyć koszty, producent planuje dzielić jak najwięcej komponentów między modelami spalinowymi i elektrycznymi. W ten sposób rozwój obu typów będzie bardziej zrównoważony finansowo.

Obecna generacja Mercedesa Klasy S po liftingu zostanie z nami najprawdopodobniej do końca dekady. Następca, także z silnikami benzynowymi (a może i diesla), będzie dostępny do końca lat 30. XXI wieku. Jak twierdzi Källenius, klienci nie muszą obawiać się o brak wyboru i różnorodności napędów w najbliższych 10 latach.

Komentarze (1)