Spalinowa motoryzacja ma się dobrze. 3 modele VW dostały silnik z Golfa GTI
Volkswagen rozszerza swoją europejską ofertę, wyposażając modele Tiguan, Tayron oraz Passat w silnik znany z Golfa GTI. Teraz te samochody będą dostępne z 2,0-litrowym turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem EA888 o mocy 265 KM.
Co warte odnotowania, maksymalny moment obrotowy wzrósł z 370 Nm w standardowym GTI do 400 Nm, identycznie jak w wersji GTI Clubsport. W przeciwieństwie jednak do przednionapędowego hot hatcha, Tiguan, Tayron i Passat z tym silnikiem są oferowane wyłącznie z napędem na wszystkie koła.
Mimo większej masy, Passat zyskuje przewagę w przyspieszeniu do 100 km/h, osiągając ten wynik w 5,8 sekundy—o 0,1 sekundy szybciej niż Golf GTI. Tiguan i Tayron osiągają tę prędkość w 5,9 sekundy, dorównując GTI. Dla porównania, Golf GTI Clubsport przyspiesza w 5,6 sekundy, a Golf R w zaledwie 4,6 sekundy.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?
Aby skorzystać z tego silnika w SUV-ie lub kombi, konieczne jest wybranie najwyższej wersji wyposażenia R-Line. Ceny zaczynają się od 231 290 zł za Tiguana, 239 090 zł za Tayrona i 254 290 zł za Passata.
To ciekawa opcja nie tylko dla osób ceniących świetne osiągi, ale i potrzebujących auta do holowania przyczepy. Tiguan i Passat z 265-konnym 2.0 TSI mogą ciągnąć do 2200 kg, a Tayron do 2500 kg.