1967 Shelby G.T.500CR Convertible – wskrzeszona legenda

Na świecie istnieje tylko jeden egzemplarz modelu Shelby GT500 Convertible 1967, kabrioletu zbudowanego specjalnie dla Carrolla Shelby'ego. Classic Recreations przerabia jednak zwykłe Mustangi z lat 60. na wzór tego wyjątkowego auta, przy okazji montując w nich współczesne podzespoły.

1967 Shelby G.T.500CR Convertible – wskrzeszona legenda
Wojciech Kaczałek

06.07.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:22

3225 sztuk – tyle wyniosła produkcja modelu Shelby GT500 w 1967 roku. Dziś ten samochód jest jednym z najbardziej poszukiwanych muscle carów. Najcenniejszy jest Convertible, powstał bowiem tylko w jednym, prototypowym egzemplarzu.

Sportowy kabriolet został skonstruowany na zamówienie samego Carrolla Shelby'ego, któremu miał służyć jako prywatny pojazd. Twórca Cobry nie był jednak samolubny i często użyczał samochodu innym pracownikom. Czerwony Convertible stał się wizytówką jego firmy. Podobno jest najczęściej fotografowanym egzemplarzem Shelby GT500 w historii.

Obraz

Muscle car w 1967 roku został skradziony, co uchroniło go przed okrutnym losem. Shelby GT500 Convertible miało trafić na złom, zgodnie z polityką Forda, który niszczył wszystkie testowe pojazdy. Samochód został szybko odzyskany. Autu zmieniono szereg części i sprzedano jako GT500 z rocznika modelowego '68. Dziś unikalny kabriolet, przywrócony do pierwotnego stanu,  stoi w Volo Auto Museum w stanie Illinois.

Muzeum nie planuje sprzedaży jednego ze swoich najcenniejszych eksponatów, ale jeśli ktoś ma chrapkę na GT500 bez dachu może się zwrócić o pomoc do Classic Recreations. Firma ma licencję na produkcję aut ze znaczkiem Shelby, więc każde auto trafia do oficjalnego spisu prowadzonego przez firmę z kobrą w logo.

Obraz

Classic Recreations buduje swoje Shelby G.T.500CR Convertible na bazie Fordów Mustangów z 1967 i 1968 roku. Samochody są odrestaurowywane i przerabiane na wzór oryginalnego GT500. Przynajmniej wizualnie, bowiem pod blachami kryją się współczesne podzespoły. CR oferuje dwie wersje kabrioletu. Słabsza (G.T.500CR 545) ma pod maską silnik o pojemności 427 cali sześciennych (siedmiu litrów) i mocy 545 KM.

Motor został wyposażony we wtrysk paliwa Mass Flo. Jednostka jest sprzężona z pięciobiegową skrzynią manualną Tremec. Classic Recreations wyposaża auta we wspomaganie kierownicy i lepsze zawieszenie, żeby, jak pisze w komunikacie prasowym, zapewnić "współczesne wrażenia z jazdy".

Obraz

Shelby G.T.500CR 900S ma ten sam silnik co 545, ale dysponuje mocą 780 KM. Jednostka została dozbrojona o kompresor i intercooler F1-R ProCharger. 900S ma też większe felgi (17x11" zamiast 17x9.5"), lepiej wyprofilowane fotele i zawieszenie, które poradzi sobie z większą mocą.

Shelby G.T.500CR powstają ręcznie, a na ich wykonanie potrzeba ok. czterech miesięcy. Wersja 545 kosztuje 149 000 dolarów, a 900S 199 000 dolarów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)