100 specjalnych wersji Forda Mustanga

Ford Mustang nie jest tylko ikoną motoryzacji, która najlepiej wygląda w oryginalnym stanie. To także świetna baza do modyfikacji, co udowodnił Ford, który wraz z kilkoma innymi firmami przez lata tworzył mnóstwo specjalnych wersji tego auta. Przyjrzyjmy się tym najciekawszym.

100 specjalnych wersji Forda Mustanga
Bartosz Pokrzywiński

18.11.2011 | aktual.: 18.11.2011 23:15

100 wcieleń Forda Mustanga #1

2011 DUB - współpraca Forda, Roush i słynnego Dub Magazine
2011 DUB - współpraca Forda, Roush i słynnego Dub Magazine
2011 GT - powrót oznaczenia 5.0
2011 GT - powrót oznaczenia 5.0
2011 RTR - wersja przygotowana przez Vaughna Gittina Jr. mistrza Formuły D
2011 RTR - wersja przygotowana przez Vaughna Gittina Jr. mistrza Formuły D
2011 Saleen S302 - większa moc, zmieniona stylistyka i zmodyfikowane wnętrze
2011 Saleen S302 - większa moc, zmieniona stylistyka i zmodyfikowane wnętrze
2011 Shelby GT350 - 625 KM i obowiązkowe niebieskie pasy
2011 Shelby GT350 - 625 KM i obowiązkowe niebieskie pasy
2011 Shelby GT500 - lżejszy silnik = lepsze prowadzenie
2011 Shelby GT500 - lżejszy silnik = lepsze prowadzenie
2012 Mustang Boss 302 Laguna Seca - szybciej i ciekawiej
2012 Mustang Boss 302 Laguna Seca - szybciej i ciekawiej
2012 Roush - kompresor, poprawiony układ jezdny i niesamowity wygląd
2012 Roush - kompresor, poprawiony układ jezdny i niesamowity wygląd

100 wcieleń Forda Mustanga #2

2008 Stinger - specjalny układ wydechowy i nowy wzór felg
2008 Stinger - specjalny układ wydechowy i nowy wzór felg
2009 Dark Horse - 620 KM pochodzących wprost z jednostki napędowej Saleena
2009 Dark Horse - 620 KM pochodzących wprost z jednostki napędowej Saleena
2009 Prudhomme Super Snake - 750 KM na 93 oktanach lub 800 KM na paliwie wyścigowym
2009 Prudhomme Super Snake - 750 KM na 93 oktanach lub 800 KM na paliwie wyścigowym
2009 SMS 25A - zmieniony wygląd, światła LED i 702 KM pod maską
2009 SMS 25A - zmieniony wygląd, światła LED i 702 KM pod maską
2010 Cobra Jet - do wyścigów na 1/4 mili
2010 Cobra Jet - do wyścigów na 1/4 mili
2010 Hurst - kompresor, 20-calowe obręcze i dodatki stylistyczne
2010 Hurst - kompresor, 20-calowe obręcze i dodatki stylistyczne
2010 Shelby Terlingua - 375-konne V6 pod maską, sportowe zawieszenie, a to wszystko we współpracy z Ford Racing
2010 Shelby Terlingua - 375-konne V6 pod maską, sportowe zawieszenie, a to wszystko we współpracy z Ford Racing
2010 Shinoda - 800 KM tylko na tylną oś, czyli absolutne szaleństwo
2010 Shinoda - 800 KM tylko na tylną oś, czyli absolutne szaleństwo
2011 California Special - nie tylko dla Kalifornii
2011 California Special - nie tylko dla Kalifornii

100 wcieleń Forda Mustanga #3

2007 Saleen S302E - pierwszy Saleen z silnikiem o mocy 620 KM
2007 Saleen S302E - pierwszy Saleen z silnikiem o mocy 620 KM
2007 Saleen-Parnelli Jones Edition - z duszą Mustanga Boss 302
2007 Saleen-Parnelli Jones Edition - z duszą Mustanga Boss 302
2007 Shelby GT500 - powrót legendarnego GT500
2007 Shelby GT500 - powrót legendarnego GT500
2008 500S Sherrod - odmiana po tuningu napędzana V8 z kompresorem
2008 500S Sherrod - odmiana po tuningu napędzana V8 z kompresorem
2008 Bullitt - inspirowany legendarnym filmem
2008 Bullitt - inspirowany legendarnym filmem
2008 Dan Gurney Signature Edition - hołd dla świetnego kierowcy, czyli 485 KM na oponach Pirelli PZero Corsas
2008 Dan Gurney Signature Edition - hołd dla świetnego kierowcy, czyli 485 KM na oponach Pirelli PZero Corsas
2008 Saleen Racecraft 420S - wzmocniony przez Saleena, ale bez większych zmian stylistycznych
2008 Saleen Racecraft 420S - wzmocniony przez Saleena, ale bez większych zmian stylistycznych
2008 Saleen S302E Sterling Edition - 620 KM i Alcantara za 99 995 dolarów
2008 Saleen S302E Sterling Edition - 620 KM i Alcantara za 99 995 dolarów
2008 Shelby GT500 Barrett-Jackson - 100 egzemplarzy nawiązujących do wersji z 1964 roku oferowanej tylko w Arizonie
2008 Shelby GT500 Barrett-Jackson - 100 egzemplarzy nawiązujących do wersji z 1964 roku oferowanej tylko w Arizonie
2008 Ford Shelby GT500KR - The King of the Road
2008 Ford Shelby GT500KR - The King of the Road

100 wcieleń Forda Mustanga #4

2003 Mach 1 - stworzony do wypełnienia luki pomiędzy wersjami GT i SVT Cobra
2003 Mach 1 - stworzony do wypełnienia luki pomiędzy wersjami GT i SVT Cobra
2003 Saleen SA20 - z okazji 20 rocznicy pracy nad Mustangami
2003 Saleen SA20 - z okazji 20 rocznicy pracy nad Mustangami
2003 Steeda Q400 - nawet o mocy 460 KM
2003 Steeda Q400 - nawet o mocy 460 KM
2003 SVT Cobra - nie tylko na proste
2003 SVT Cobra - nie tylko na proste
2004 40th Anniversary - specjalne kolory, specjalne wykończenie i ozdobne paski na 40 rocznicę
2004 40th Anniversary - specjalne kolory, specjalne wykończenie i ozdobne paski na 40 rocznicę
2005 Mustang - po kilku gorszych generacjach wreszcie coś co wskrzesiło legendę
2005 Mustang - po kilku gorszych generacjach wreszcie coś co wskrzesiło legendę
2006 GT-H - wersja przygotowana dla wypożyczalni samochodów Hertz
2006 GT-H - wersja przygotowana dla wypożyczalni samochodów Hertz
2006 Shelby GT - odrodzenie giganta pod nazwą Shelby
2006 Shelby GT - odrodzenie giganta pod nazwą Shelby
2006 Steeda Q525 - ponad 500 KM
2006 Steeda Q525 - ponad 500 KM
2007 - Saleen H281 - 300 KM pod maską
2007 - Saleen H281 - 300 KM pod maską

100 wcieleń Forda Mustanga #5

1994 Saleen SR - 480 KM i zawieszenie od Racecraft
1994 Saleen SR - 480 KM i zawieszenie od Racecraft
1995 GTS - V8, 5-biegowa manualna przekładnia i obniżenie masy
1995 GTS - V8, 5-biegowa manualna przekładnia i obniżenie masy
1995 The Mystic Saleen - 526 KM i tajemniczy kolor
1995 The Mystic Saleen - 526 KM i tajemniczy kolor
1996 - Saleen S281 Cobra - ulepszona wersja SVT Cobry
1996 - Saleen S281 Cobra - ulepszona wersja SVT Cobry
1996 SVT Cobra - 4,6 l mocniejsze od 5,0 l
1996 SVT Cobra - 4,6 l mocniejsze od 5,0 l
1997 - Saleen S281-C Extreme Rainbow - pomalowano nawet niektóre części silnika
1997 - Saleen S281-C Extreme Rainbow - pomalowano nawet niektóre części silnika
1998 Saleen SA15 - z okazji 15 rocznicy pracy nad Mustangami
1998 Saleen SA15 - z okazji 15 rocznicy pracy nad Mustangami
2000 SVT Cobra-R - lepsza w prowadzeniu od Cobry i o mocy 385 KM
2000 SVT Cobra-R - lepsza w prowadzeniu od Cobry i o mocy 385 KM
2002 - Unique Performance GT500E Eleanor - z licencją od Shelby dla miłośników Gone In 60 Seconds
2002 - Unique Performance GT500E Eleanor - z licencją od Shelby dla miłośników Gone In 60 Seconds
2003 Centennial Edition - z okazji 100 urodzin Forda
2003 Centennial Edition - z okazji 100 urodzin Forda

100 wcieleń Forda Mustanga #6

1987 Fox - lis 5,0 V8
1987 Fox - lis 5,0 V8
1987 Mustang ASC McLaren - wersja kabrio z dachem chowanym za pokrywą z tworzywa sztucznego
1987 Mustang ASC McLaren - wersja kabrio z dachem chowanym za pokrywą z tworzywa sztucznego
1988 Steeda GT - lepsze sterowanie i lepsze hamowanie od zwykłego GT
1988 Steeda GT - lepsze sterowanie i lepsze hamowanie od zwykłego GT
1988 US Mustang - złote dodatki na 25 urodziny
1988 US Mustang - złote dodatki na 25 urodziny
1989 Saleen S422 - porusza fantazję reżyserów scen pościgowych
1989 Saleen S422 - porusza fantazję reżyserów scen pościgowych
1989 Saleen SSC - 5 rocznica pracy nad Mustangami i 25 rocznica powstania Mustanga
1989 Saleen SSC - 5 rocznica pracy nad Mustangami i 25 rocznica powstania Mustanga
1990 Saleen SC - powstało ich kilka, a każdy był wspomagany kompresorem
1990 Saleen SC - powstało ich kilka, a każdy był wspomagany kompresorem
1993 SVT Cobra - nie tylko stuningowany Mustang
1993 SVT Cobra - nie tylko stuningowany Mustang
1994 Saleen S351 - odelżony i bezkompromisowy kabriolet
1994 Saleen S351 - odelżony i bezkompromisowy kabriolet
1994 Saleen SA10 - z okazji 10 rocznicy pracy nad Mustangami
1994 Saleen SA10 - z okazji 10 rocznicy pracy nad Mustangami

100 wcieleń Forda Mustanga #7

1974 Mustang II - model, który pozwolił przetrwać Mustangowi ciężkie czasy na rynku paliw
1974 Mustang II - model, który pozwolił przetrwać Mustangowi ciężkie czasy na rynku paliw
1978 King Cobra - mimo charakterystycznego wyglądu nie odniósł sukcesu
1978 King Cobra - mimo charakterystycznego wyglądu nie odniósł sukcesu
1979 Cobra - sporo dodatków i niegrzeczny styl
1979 Cobra - sporo dodatków i niegrzeczny styl
1979 Indy Pace Car - Safety Car na Indy 500
1979 Indy Pace Car - Safety Car na Indy 500
1979 Mustang Ghia - połączenie amerykańskiej ikony z włoskim stylem Ghia
1979 Mustang Ghia - połączenie amerykańskiej ikony z włoskim stylem Ghia
1980 McLaren M81  - rasowa wyścigówka wspomagana turbosprężarką, powstało tylko 10 egzemplarzy
1980 McLaren M81 - rasowa wyścigówka wspomagana turbosprężarką, powstało tylko 10 egzemplarzy
1982 Special Service Package - Mustang, który miał ścigać Porsche
1982 Special Service Package - Mustang, który miał ścigać Porsche
1984 20th Anniversary - zmienione zawieszenie i ulepszony układ kierowniczy na 20 rocznicę
1984 20th Anniversary - zmienione zawieszenie i ulepszony układ kierowniczy na 20 rocznicę
1984 Saleen - jeden z najrzadszych Mustangów w historii
1984 Saleen - jeden z najrzadszych Mustangów w historii
1984 SVO - 4 cylindry i turbosprężarka
1984 SVO - 4 cylindry i turbosprężarka

100 wcieleń Forda Mustanga #8

1969 Grande - komfort i klasa - mantra tego modelu
1969 Grande - komfort i klasa - mantra tego modelu
1969 Mach 1 - lepszy od Mustanga GT
1969 Mach 1 - lepszy od Mustanga GT
1969 Shelby GT350 - mocniejszy i ciekawszy od poprzednika
1969 Shelby GT350 - mocniejszy i ciekawszy od poprzednika
1969 Shelby GT500 - V8 o pojemności 7,0 l stuningowane przez Shelby
1969 Shelby GT500 - V8 o pojemności 7,0 l stuningowane przez Shelby
1970 Boss 302 - zniszczyć Chevy Camaro Z28
1970 Boss 302 - zniszczyć Chevy Camaro Z28
1970 Ford Mustang Boss 429 - wzmocnione V8 i sportowe zawieszenie
1970 Ford Mustang Boss 429 - wzmocnione V8 i sportowe zawieszenie
1970 Mustang Gragger - lakier Grabber Blue oraz pasek charakterystyczny dla wersji Boss 302
1970 Mustang Gragger - lakier Grabber Blue oraz pasek charakterystyczny dla wersji Boss 302
1970 Twister Special
1970 Twister Special
1971 Shelby Europa - wersha Shelby, która w liczbie 14 egzemplarzy trafiła do Europy
1971 Shelby Europa - wersha Shelby, która w liczbie 14 egzemplarzy trafiła do Europy
1971 Boss 351 - po prostu Szef
1971 Boss 351 - po prostu Szef

100 wcieleń Forda Mustanga #9

1967 Eleanor - pochodzi z 1967 roku, ale w 2000 został przerobiony przez twórców Gone In 60 Seconds
1967 Eleanor - pochodzi z 1967 roku, ale w 2000 został przerobiony przez twórców Gone In 60 Seconds
1967 Mustang GTA - Mustang GT z automatyczną przekładnią
1967 Mustang GTA - Mustang GT z automatyczną przekładnią
1967 Shelby GT500 Super Snake - 520 KM w 1967 roku, nie dziw więc, że powstał tylko 1 egzemplarz
1967 Shelby GT500 Super Snake - 520 KM w 1967 roku, nie dziw więc, że powstał tylko 1 egzemplarz
1967 Stallion - zmienione tylne reflektory i jedynie 8 wyprodukowanych egzemplarzy
1967 Stallion - zmienione tylne reflektory i jedynie 8 wyprodukowanych egzemplarzy
1968 Bullitt - 2 egzemplarze specjalnie na potrzeby filmu
1968 Bullitt - 2 egzemplarze specjalnie na potrzeby filmu
1968 California Special - kalifornijski styl nieźle się sprzedawał
1968 California Special - kalifornijski styl nieźle się sprzedawał
1968 Color of the Month - wersja w kolorze miesiąca, tym razem różowym
1968 Color of the Month - wersja w kolorze miesiąca, tym razem różowym
1968 Shelby GT500 Police Interceptor - umięśniony wóz tajniaków
1968 Shelby GT500 Police Interceptor - umięśniony wóz tajniaków
1968 Shelby GT500-KR - King of the Road 40 lat wcześniej
1968 Shelby GT500-KR - King of the Road 40 lat wcześniej
1968 GT 390 - Steve McQueen za kierownicą
1968 GT 390 - Steve McQueen za kierownicą

100 wcieleń Forda Mustanga #10

1964-1965 MK I - ojciec
1964-1965 MK I - ojciec
1964-1965 Indy Pace Car - Safety Car na Indy 500 w 1964 i 1965
1964-1965 Indy Pace Car - Safety Car na Indy 500 w 1964 i 1965
1965 Fastback - mocniejszy silnik i przestylizowane nadwozie
1965 Fastback - mocniejszy silnik i przestylizowane nadwozie
1965 Player's Special Edition - jeszcze bardziej cool
1965 Player's Special Edition - jeszcze bardziej cool
1965 Shelby GT350 - wyścigówka z kierunkowskazami
1965 Shelby GT350 - wyścigówka z kierunkowskazami
1965 T-5 Ford - wersja alternatywna, gdy nazwa Mustang była zarezerwowana w Europie
1965 T-5 Ford - wersja alternatywna, gdy nazwa Mustang była zarezerwowana w Europie
1966 Anniversary Gold Edition - wersja dla uczczenia wyprodukowania milionwego egzemplarza
1966 Anniversary Gold Edition - wersja dla uczczenia wyprodukowania milionwego egzemplarza
1966 High Country Special - dostępny tylko w Kolorado
1966 High Country Special - dostępny tylko w Kolorado
1966 Shelby GT350-H - dla wypożyczalni samochodów Hertz
1966 Shelby GT350-H - dla wypożyczalni samochodów Hertz
1966 Sprint 200 Special
1966 Sprint 200 Special
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)