Samochody, z których właściciele szybko rezygnują. Już po roku
Zakup samochodu to zwykle dobrze przemyślana inwestycja obliczona przynajmniej na kilka lat. Jednak nie jest tak zawsze. Oto modele, których właściciele najczęściej rezygnują już po roku.
19.07.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:22
Co może wpływać na tak szybką zmianę auta? Powodów może być kilka. Ten najbardziej oczywisty to zawód, który sprawił pojazd. Mogą być jednak i inne. W przypadku naprawdę zamożnych nabywców nowy samochód może być po prostu kwestią znudzenia się jednym pojazdem połączona z ekonomiczną możliwością poszukiwania czegoś nowego na bogatym rynku motoryzacyjnym.
Amerykańscy specjaliści z serwisu iseecars.com sprawdzili 46 mln ogłoszeń o sprzedaży samochodów z trzech ostatnich lat i na tej podstawie stworzyli ranking. Oto modele, które za oceanem najczęściej sprzedawane są już po roku posiadania. Obok nazwy pojazdu podajemy odsetek właścicieli, którzy zdecydowali się na sprzedaż rok od zakupu.
Mercedes Klasy C - 12,4 proc.
BMW serii 3 - 11,8 proc.
Land Rover Discovery Sport - 11,8 proc.
Range Rover Evoque - 10,9 proc.
Mini Clubman - 10,7 proc.
BMW X1 - 10,4 proc.
BMW X3 - 9,0 proc.
Nissan Versa Note - 9,0 proc.
Jaguar XF - 8,8 proc.
Nissan Versa - 8,7 proc.
Jak wygląda zestawienie wśród marek?
BMW - 7,9 proc.
Porsche - 7,6 proc.
Mercedes - 7,4 proc.
Land Rover - 6,5 proc.
Jaguar - 6,4 proc.
Mini - 6,2 proc.
Fiat - 5,2 proc.
Audi - 5,1 proc.
Nissan - 5,0 proc.
Infiniti - 4,7 proc.
Jak łatwo zauważyć, w USA najczęściej właściciela zmieniają samochody z Europy, a w szczególności te należące do marek premium. Być może nabywcami powoduje ciekawość lub chęć zaimponowania na drodze. Potem okazuje się, że wybrane auta nie spełniają do końca wymagań klientów lub charakteryzują się wyższymi niż zakładane kosztami utrzymania.
Zapewne zastanawiacie się, jakie samochody i marki znajdują się po przeciwnej stronie skali? Serwis iseecars.com przeprowadził również takie badania. Poszukiwał w nich tych samochodów, których właściciele zatrzymują je przynajmniej na 15 lat. Oto zwycięskie modele i marki. Wybraliśmy te, które są obecne w Europie.
Toyota Prius – 16,2 proc.
Honda CR-V – 12,4 proc.
Subaru Forester – 12,1 proc.
Toyota RAV4 – 12,1 proc.
Toyota Camry – 11,5 proc.
I pierwsza trójka marek:
Toyota – 12,3 proc.
Honda – 10,3 proc.
Subaru – 10,0 proc.