Robert Lewandowski był zaskoczony Niemcami. Trzy mandaty pod rząd

Dla wielu jest wzorem sportowego sukcesu i rozsądku w konsumowaniu zdobytej sławy. Nawet najlepszym zdarzają się jednak wpadki. Na przykład trzy mandaty otrzymane pod rząd za przekroczenie prędkości.

Różnice pomiędzy Polską a Niemcami nie dotyczyły tylko siły ligiRóżnice pomiędzy Polską a Niemcami nie dotyczyły tylko siły ligi
Źródło zdjęć: © East News / TOMASZ RADZIK / AGENCJA SE
Tomasz Budzik

W wywiadzie udzielonym "Deutsche Welle", do którego odnosi się brd24.pl, polski piłkarz opowiedział o początkach futbolowej kariery u naszych zachodnich sąsiadów. "W pierwszym tygodniu jak się przeprowadziłem do Niemiec, na odcinku dwóch kilometrów na tej samej trasie dostałem trzy mandaty. Limit wynosił 50 km/h, a ja jechałem 56, 59, 57. Myślałem, że jak jadę 60 czy nawet 65 to będzie OK, a trzy razy złapał mnie radar. To było trochę szokujące. W Polsce nawet jak radar stał, to te 20 km było dopuszczone" - stwierdził piłkarz.

Rzeczywiście, w Polsce funkcjonuje określone przepisami przyzwolenie na łamanie limitów. Zgodnie z prawem fotoradary GITD mogą reagować dopiero w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości o 11 km/h lub więcej. Miał to być ukłon w stronę kierowców. Liczniki samochodowe często pokazują przecież wartość nieco odbiegającą od rzeczywistej prędkości.

Jak pokazał raport Najwyższej Izby Kontroli z 2014 r., w wielu miejscach fotoradary ustawione były tak, by wykonywały zdjęcie jedynie w przypadku przekroczenia o przynajmniej 15 km/h, a nawet 25 km/h. Miało to prowadzić do zmniejszenia liczby zgłoszeń o złamaniu przepisów. Po co? Każde z nich potem musiało zostać poddane przetwarzaniu, a do tego GITD brakowało ludzi. Jak przekonał się Robert Lewandowski, podobnych problemów z karaniem wykroczeń nie mieli Niemcy.

Jak przyznał w wywiadzie piłkarz, kwoty widniejące na mandatach nie były bardzo dotkliwe. Zapewne jednak przekonanie o nieuchronności kary sprawiło, że zawodnik zmienił nawyki za kierownicą. A przestrzeganie ograniczeń prędkości nie zawsze musiało być łatwe, bo Roberta Lewandowskiego można było spotkać za kierownicą imponujących samochodów: Ferrari F12 Berlinetty, Maserati GranTurismo, Bentleya Continentala GT, Porsche Cayenne GTS czy całkiem zwykłego w tym towarzystwie "służbowego" Audi RS7, otrzymanego w ramach kontraktu pomiędzy producentem i klubem z Monachium.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów