Renntech SL 65 Black Series Performance Package 1 (2010) - Amerykanie też potrafią

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II – pamiętacie? Kto nie pamięta to daję podpowiedź na zdjęciu powyżej.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II – pamiętacie? Kto nie pamięta to daję podpowiedź na zdjęciu powyżej.

I dla porównania SL 65 Black Series:

Obraz

Właśnie od czasów 190 E 2.5-16 Evo II (debiut w roku 1990) nie było drugiego Mercedesa o tak agresywnym, a wręcz wulgarnym wyglądzie. Aż do czasu, gdy Daimler AG, a ściślej mówiąc należący do koncernu zespół AMG, przedstawił supersportową odmianę SLSL 65 Black Series. Minęły dwa lata od premiery i okazuje się, że seryjny SL 65 Black Series nie wszystkim wystarcza.

Dwóch sąsiadów z jednego z krajów ropą i dolarami płynących ma już zindywidualizowane wozy przerobione przez Brabusa. Pierwszy z nich dostał do nazwy przyrostek Vanish, a drugi Stealth. Brabus nie jest już jedynym ‘dłubiącym’ w SL 65.

Dołącza do niego amerykański tuner o niemieckobrzmiącej nazwie Renntech, choć materiały o tym, że inżynierowie Renntecha przerabiają SL 65 pojawiły się znacznie wcześniej niż o Brabusach. Firma proponuje pakiet wzmacniający do sportowego AMG Mercedesa, o którym mowa już od dawna, ale do tej pory informacje były skromne (w zasadzie są nadal).

Renntech SL 65 Black Series - pierwsze informacje

Dla przypomnienia sercem SL 65 Black Series jest silnik M275 AMG będący rozwinięciem M275. Podobnie jak M275, tak i jego wersja rozwojowa ma 12 cylindrów w układzie widlastym, a każdy cylinder ma po trzy zawory. Silnik ma łącznie 24 świece zapłonowe. Są tylko dwa wałki rozrządu i aż dwie turbosprężarki. Oczywiście jednostki wyposażono też międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego typu ciecz-powietrze (tzw. intercoolery). Zasadnicza różnica między zwykłym i odmianą AMG to objętość skokowa. W wypadku M275 to 5513 cm[sup]3[/sup], a M275 AMG ma 5980 cm[sup]3[/sup]. Zwiększenie objętości uzyskano przez powiększenie średnicy cylindra o 0.6 mm i skoku tłoka aż o 6 mm. Razem z innymi modyfikacjami pozwala to zwiększyć moc z 500 KM do 612 KM, a w SL 65 Black Series wyciśnięto dodatkowe 58 KM. Wszystkimi 670 rumakami kierowca dysponuje przy 5700 obr./min., zaś ogromnym momentem 1000 Nm w przedziale 2200-4200 obr./min. Dla porównania dwadzieścia lat temu Lamborghini Diablo miało 492 KM i było przez ‘chwilę’ najszybszym seryjnym samochodem świata.

Całość upchnięto pod pokrywą z przodu wzdłużnie. Moc przekazywana jest jeszcze przez ‘starą’ 5-biegową skrzynię automatyczną na tylne koła.

Dziś i 670 KM to mało, więc Renntech ze swoim Performance Package 1 proponuje zwiększyć ją do 816 KM. Moment to 1356 Nm i nie jest elektronicznie ograniczony. Taki skok w mocy był możliwy po zmianie oprogramowania centralnej jednostki sterującej, wymianie międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego i układu wylotowego.

Skuteczne przeniesienie mocy na drogę ma zagwarantować nowy mechanizm różnicowy z blokadą.

Tuner nie informuje jakie są osiągi jego samochodu, ale na pewno lepsze niż seryjnego (vmax: 320 km/h, przysp. 0-100 km/h: 3.80 s). Ciekawe jest też to, że modyfikacje kosztują zaledwie 12 650 €.

Na szczęście Renntech nic nie zmienia w wyglądzie auta, bo jest on w sam raz i modyfikacje mogłyby go zepsuć.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: V12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 816 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136.46 KM/l (seryjny - 112.04 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1356 Nm
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9.5 x 19″
  • Koła tylne: 11.5 x 20″
  • Opony przednie: 265/35 R 19
  • Opony tylne: 325/30 R 20

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2.29 kg/KM (seryjny - 2.79 kg/KM)
  • Długość: 4589 mm
  • Szerokość: 1960 mm
  • Wysokość: 1310 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.