Renntech SL 65 Black Series Performance Package 1 (2010) - Amerykanie też potrafią
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II – pamiętacie? Kto nie pamięta to daję podpowiedź na zdjęciu powyżej.
22.07.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:09
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II – pamiętacie? Kto nie pamięta to daję podpowiedź na zdjęciu powyżej.
I dla porównania SL 65 Black Series:
Właśnie od czasów 190 E 2.5-16 Evo II (debiut w roku 1990) nie było drugiego Mercedesa o tak agresywnym, a wręcz wulgarnym wyglądzie. Aż do czasu, gdy Daimler AG, a ściślej mówiąc należący do koncernu zespół AMG, przedstawił supersportową odmianę SL – SL 65 Black Series. Minęły dwa lata od premiery i okazuje się, że seryjny SL 65 Black Series nie wszystkim wystarcza.
Dwóch sąsiadów z jednego z krajów ropą i dolarami płynących ma już zindywidualizowane wozy przerobione przez Brabusa. Pierwszy z nich dostał do nazwy przyrostek Vanish, a drugi Stealth. Brabus nie jest już jedynym ‘dłubiącym’ w SL 65.
Dołącza do niego amerykański tuner o niemieckobrzmiącej nazwie Renntech, choć materiały o tym, że inżynierowie Renntecha przerabiają SL 65 pojawiły się znacznie wcześniej niż o Brabusach. Firma proponuje pakiet wzmacniający do sportowego AMG Mercedesa, o którym mowa już od dawna, ale do tej pory informacje były skromne (w zasadzie są nadal).
Renntech SL 65 Black Series - pierwsze informacje
Dla przypomnienia sercem SL 65 Black Series jest silnik M275 AMG będący rozwinięciem M275. Podobnie jak M275, tak i jego wersja rozwojowa ma 12 cylindrów w układzie widlastym, a każdy cylinder ma po trzy zawory. Silnik ma łącznie 24 świece zapłonowe. Są tylko dwa wałki rozrządu i aż dwie turbosprężarki. Oczywiście jednostki wyposażono też międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego typu ciecz-powietrze (tzw. intercoolery). Zasadnicza różnica między zwykłym i odmianą AMG to objętość skokowa. W wypadku M275 to 5513 cm[sup]3[/sup], a M275 AMG ma 5980 cm[sup]3[/sup]. Zwiększenie objętości uzyskano przez powiększenie średnicy cylindra o 0.6 mm i skoku tłoka aż o 6 mm. Razem z innymi modyfikacjami pozwala to zwiększyć moc z 500 KM do 612 KM, a w SL 65 Black Series wyciśnięto dodatkowe 58 KM. Wszystkimi 670 rumakami kierowca dysponuje przy 5700 obr./min., zaś ogromnym momentem 1000 Nm w przedziale 2200-4200 obr./min. Dla porównania dwadzieścia lat temu Lamborghini Diablo miało 492 KM i było przez ‘chwilę’ najszybszym seryjnym samochodem świata.
Całość upchnięto pod pokrywą z przodu wzdłużnie. Moc przekazywana jest jeszcze przez ‘starą’ 5-biegową skrzynię automatyczną na tylne koła.
Dziś i 670 KM to mało, więc Renntech ze swoim Performance Package 1 proponuje zwiększyć ją do 816 KM. Moment to 1356 Nm i nie jest elektronicznie ograniczony. Taki skok w mocy był możliwy po zmianie oprogramowania centralnej jednostki sterującej, wymianie międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego i układu wylotowego.
Skuteczne przeniesienie mocy na drogę ma zagwarantować nowy mechanizm różnicowy z blokadą.
Tuner nie informuje jakie są osiągi jego samochodu, ale na pewno lepsze niż seryjnego (vmax: 320 km/h, przysp. 0-100 km/h: 3.80 s). Ciekawe jest też to, że modyfikacje kosztują zaledwie 12 650 €.
Na szczęście Renntech nic nie zmienia w wyglądzie auta, bo jest on w sam raz i modyfikacje mogłyby go zepsuć.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V12
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5980 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 816 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 136.46 KM/l (seryjny - 112.04 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1356 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 9.5 x 19″
- Koła tylne: 11.5 x 20″
- Opony przednie: 265/35 R 19
- Opony tylne: 325/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1870 kg
- Stosunek masy do mocy: 2.29 kg/KM (seryjny - 2.79 kg/KM)
- Długość: 4589 mm
- Szerokość: 1960 mm
- Wysokość: 1310 mm
- Rozstaw osi: 2560 mm
Źródło: worldcarfans