Renault wini marketing za słabą sprzedaż gniazdkowozów

Renault jest jednym z tych producentów, którzy uwierzyli, że gniazdkowozy są przyszłością motoryzacji - i to nie kolejnych kilkudziesięciu, kilkunastu, ale zaledwie kilku lat. Francuski producent sporo zainwestował w pojazdy o napędzie elektrycznym, które nie chcą się sprzedawać.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Renault jest jednym z tych producentów, którzy uwierzyli, że gniazdkowozy są przyszłością motoryzacji - i to nie kolejnych kilkudziesięciu, kilkunastu, ale zaledwie kilku lat. Francuski producent sporo zainwestował w pojazdy o napędzie elektrycznym, które nie chcą się sprzedawać.

To chyba oczywiste, że nigdzie na świecie, nawet w krajach "bogatej Europy", gniazdkowozy nie sprzedają się tak dobrze, jak kilka lat temu zakładali producenci. Renault postanowiło spróbować udzielić odpowiedzi na pytanie, dlaczego popularność gniazdkowozów nie rośnie tak szybko.

Stephen Norman, szef marketingu Renault, w rozmowie z przedstawicielami mediów stwierdził, że "gniazdkowozy wymagają specjalnego podejścia marketingowego" Jego zdaniem firma musi podkreślić ich całkowitą niezależność oraz jak najczęściej wyjaśniać ludziom zasadę ich działania.

Norman twierdzi, że klienci często sami wymyślają ograniczenia, których gniazdkowozy nie mają, przez co automatycznie negują ich zakup. Kolejne problemy to zasięg tych aut oraz wcale nie taki krótki czas potrzebny na naładowanie baterii.

Zdaniem Stephena Normana marketing Renault dotyczący sprzedaży gniazdkowozów powinien skupić się na tym, jak ciche są te auta, oraz robić wszystko, żeby wyciągać klientów na jazdy próbne. Ciekawe, że Renault nie wspomniało ani słowa na temat bariery technologicznej i stosunku ceny do zasięgu.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥