Renault Captur drugiej generacji jest dłuższy i szerszy niż poprzednik© fot. Mateusz Lubczański

Renault Captur: druga generacja jest większa, ładniejsza i po prostu lepsza

Mateusz Lubczański

Kiedy Renault Captur pojawił się na rynku w 2013 roku, miał zaledwie jednego konkurenta – Nissana Juke'a. Teraz ma ich dwudziestu. Captur to najlepiej sprzedający się obecnie model Francuzów, a przy nowej generacji inżynierowie naprawdę musieli przyłożyć się do pracy. Efekt jest udany, ale nie ustrzeżono się kilku wpadek.

Renault Captur (2019) - pierwsza jazda, opinia

Renault Captur, choć to produkt globalny, cieszy się dużym zainteresowaniem na polskim rynku. Najczęściej wybierany SUV segmentu B kupowany jest w droższych wersjach, zazwyczaj z silnikiem benzynowym, w 90 proc. z dwukolorowym nadwoziem. Co ciekawe, choć na polskim rynku zaledwie 30 proc. zakupu nowych aut dokonywanych jest przez osoby fizyczne, w przypadku Captura polski oddział chwali się, że ten współczynnik udało się podnieść aż do 50 proc.

Renault Captur (2019)
Renault Captur (2019)© fot. Mateusz Lubczański

Może się wydawać, że Captur na zdjęciach to tylko przypudrowany poprzednik, ale tak naprawdę to zupełnie nowe auto. Wystarczy zerknąć na wymiary – wjeżdżająca do salonów generacja jest dłuższa o 11 cm, ma większy o 2 cm rozstaw osi, wygląda na zdecydowanie szerszą, a klienci po raz pierwszy mogą zamówić do niej 18-calowe felgi. Złoty egzemplarz na zdjęciu wygląda naprawdę przyjemnie, ale producent oferuje aż 90 różnych konfiguracji kolorystycznych. W salonach Renault będzie więc kolorowo.

Wnętrze Captura czerpie bardzo dużo z nowego Clio. Króluje tutaj ekran multimediów o rozmiarze 10,2 cala. Jak twierdzą twórcy odpowiedzialni za elektronikę, to rozwiązanie jest najlepsze w klasie. Podchodzę do tego z wyjątkową rezerwą, bo system nadal nie działa płynnie, ale przynajmniej jej obsługa nie należy do specjalnie problematycznych. Plusem są automatyczne aktualizacje map – nie trzeba więc udawać się specjalnie do dealera w celu ich odświeżenia. Bezpośrednio pobierane są informacje o korkach (choć nie są to wyniki "na żywo" co do sekundy), oraz ceny paliw (skuteczność na poziomie 50 proc.).

Renault Captur (2019) - wnętrze
Renault Captur (2019) - wnętrze© fot. Mateusz Lubczański

Dodatkowo do dyspozycji mamy system kamer 360 (ale nie przesadzajmy z pochwałami ich jakości) oraz adaptacyjny tempomat z funkcją samodzielnej jazdy w korku (wymaga automatycznej skrzyni biegów).

Bardzo podobają mi się za to materiały. Miękka gąbka sprawia pozytywne wrażenie, kierownica jest przyjemna w dotyku, a całość wygląda całkiem nieźle – pod względem tworzyw naprawdę ciężko się do czegoś przyczepić. Przy wyższych prędkościach da się też odczuć lepsze wyciszenie (średnio o 2 dB).

Renault Captur (2019) - wnętrze
Renault Captur (2019) - wnętrze© fot. Mateusz Lubczański

Topowa wersja Initiale Paris wypełniona jest drewnianymi wstawkami i wyszukanymi przeszyciami skór, które spodobają się bardziej wymagającym użytkownikom. Zupełnie inaczej jest w kwestii spasowania. Tunel środkowy (i plastiki podszybia) trzeszczą, a naprawdę źle jest w wersjach z automatyczną skrzynią biegów. W nich bowiem podwieszony tunel ma mniej mocowań. W teorii można starać się o tym zapomnieć, ale mocniejsze szarpnięcie za drążek zmiany przełożenia ujawnia braki w tej dziedzinie.

W całej kabinie znaleziono miejsce na schowki o łącznej pojemności 27 litrów, ale producent zaliczył też do tego zbioru szczelinę na kluczyk. Captur ma przed pasażerem wysuwaną, dużą szufladę. W teorii to świetny pomysł, w praktyce jest przeznaczona dla osób bez nóg. Podobnych błędów ergonomicznych ustrzeżono się z tyłu – kanapa jest przesuwana, co pozwala na zwiększenie pojemności bagażnika do 536 litrów – oczywiście bez podwójnej podłogi i subwoofera, który teraz ukryty jest w prawym tylnym nadkolu.

Renault Captur (2019)
Renault Captur (2019)© fot. Mateusz Lubczański

Oferta silników Renault Captura zaczyna się od trzycylindrowego, litrowego motoru generującego 100 koni mechanicznych. Podczas pierwszych jazd udało mi się przejechać autem z nieco mocniejszą (i większą o jeden cylinder) jednostką znaną chociażby z Mercedesa Klasy A. W połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną wydaje się najlepszym wyborem układu napędowego. Choć silnik nie ma jakiegoś porywającego dźwięku czy dynamiki, zadowala się małymi porcjami benzyny. Podczas podmiejskich wędrówek zanotowałem spalanie na poziomie 5,8 litra bezołowiowej na sto kilometrów.

Ten sam silnik będzie też oferowany w wersji 155-konnej, a wówczas moc będzie trafiała na koła poprzez siedmiobiegową przekładnię automatyczną. O ile rozumiem wygodę korzystania z automatu, dodatkowa moc nie wydaje mi się warta dopłaty, nawet jeśli sprawia, że auto jest szybsze w sprincie do setki o 2 sekundy (10,6 kontra 8,6 sekundy).

W Polsce raczej ciekawostką będzie diesel 1,5 o mocy 96 lub 115 koni mechanicznych. Później w ofercie pojawi się również hybryda plug-in (ładowana ze źródła zewnętrznego) oparta na benzynowej jednostce 1,6. Na pokładzie znajdą się dwa motory elektryczne oraz bateria o pojemności 9,8 kWh. Producent mówi o przewidywanym zasięgu na poziomie 45 kilometrów na jednym ładowaniu. Na potwierdzenie tych wyników przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Renault Captur (2019)
Renault Captur (2019)© fot. Mateusz Lubczański

To może się jednak sprawdzić, bowiem ustawienia zawieszenia (kolumny MacPhersona + belka skrętna) definitywnie skrojone są pod miasto. Brak znacznych przechyłów nadwozia połączono z zadowalającym tłumieniem mniejszych nierówności. Większe dziury i studzienki szybko obnażają dość głośną pracę zawieszenia.

Ceny Renault Captura nie zostały jeszcze ogłoszone, ale wydaje się, że polski importer będzie chciał celować w Nissana Juke’a, który kosztuje od 67 900 zł. Więcej dowiemy się na początku grudnia.

Moja opinia o Renault Captur

Byłem zaskoczony przyjemnymi materiałami we wnętrzu – poprzednik zrobił na mnie pod tym względem fatalne wrażenie. Nowy Renault Captur rozwija walory schodzącego z rynku modelu i dalej będzie koniem pociągowym sprzedaży francuskiej marki w Polsce. Oby tylko klienci chcieli wybrać inne kolory niż szary i biały.

Mateusz LubczańskiMateusz Lubczański

Zobacz nowe Renault Captur na zdjęciach

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/27]
Źródło artykułu:WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (23)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.