Renault Initiale Paris – Espace niedalekiej przyszłości [Frankfurt 2013]

Renault Initiale Paris to koncept pokazujący, jak będzie wyglądała następna generacja modelu Espace. Samochód nie będzie już klasycznym vanem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Obecne wcielenie Espace jest obecne na rynku już bardzo długo, bo od 2002 r. Auto przeszło w ubiegłym roku facelifting, ale Renault w końcu zdecydowało, że najwyższy czas zaprezentować nowy model.

Obraz

O tym, jak będzie wyglądał, możemy przekonać się, patrząc na studium Initiale Paris, które zostało pokazano we Frankfurcie. Renault opisuje prototyp jako połączenie "witalności limuzyny, charakteru SUV-a oraz przestrzeni MPV".

Szef designu francuskiej marki Laurens van den Acker mówi, że przy projektowaniu Initiale Paris designerzy inspirowali się samolotami, a także architektonicznymi ikonami Paryża: Grand Palais i Wieżą Eiffla. Mapa stolicy Francji widnieje na dachu wykonanym z pleksiglasu i aluminium.

Renault Initiale Paris ma 4,85 m długości, czyli tyle, ile Grand Espace. Studium jest jednak o 250 kg lżejsze. Dostępne w salonach Grand Espace z silnikiem 2,0 dCi waży 1830 kg. Auto zostało wyposażone w 22-calowe felgi.

Do napędu Initiale Paris służy silnik dCi 130. Renault nie podało mocy, ale mając na uwadze nomenklaturę stosowaną przez firmę, jednostka rozwija 130 KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm.

Obraz

Renault twierdzi, że diesel zamontowany w koncepcie jest o 25% oszczędniejszy od innych silników o podobnych parametrach i emituje do atmosfery o 40 g/km mniej dwutlenku węgla. Motor ma dwie turbosprężarki. Jedna działa przy niskich, a druga przy wysokich obrotach. Silnik dCi jest połączony z 6-biegową przekładnią EDC, wykorzystującą technologię Shift-by-Wire z Formuły 1.

Renault Initiale Paris concept

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯