Renault Initiale Paris – Espace niedalekiej przyszłości [Frankfurt 2013]

Renault Initiale Paris to koncept pokazujący, jak będzie wyglądała następna generacja modelu Espace. Samochód nie będzie już klasycznym vanem.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Obecne wcielenie Espace jest obecne na rynku już bardzo długo, bo od 2002 r. Auto przeszło w ubiegłym roku facelifting, ale Renault w końcu zdecydowało, że najwyższy czas zaprezentować nowy model.

Obraz

O tym, jak będzie wyglądał, możemy przekonać się, patrząc na studium Initiale Paris, które zostało pokazano we Frankfurcie. Renault opisuje prototyp jako połączenie "witalności limuzyny, charakteru SUV-a oraz przestrzeni MPV".

Szef designu francuskiej marki Laurens van den Acker mówi, że przy projektowaniu Initiale Paris designerzy inspirowali się samolotami, a także architektonicznymi ikonami Paryża: Grand Palais i Wieżą Eiffla. Mapa stolicy Francji widnieje na dachu wykonanym z pleksiglasu i aluminium.

Renault Initiale Paris ma 4,85 m długości, czyli tyle, ile Grand Espace. Studium jest jednak o 250 kg lżejsze. Dostępne w salonach Grand Espace z silnikiem 2,0 dCi waży 1830 kg. Auto zostało wyposażone w 22-calowe felgi.

Do napędu Initiale Paris służy silnik dCi 130. Renault nie podało mocy, ale mając na uwadze nomenklaturę stosowaną przez firmę, jednostka rozwija 130 KM. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm.

Obraz

Renault twierdzi, że diesel zamontowany w koncepcie jest o 25% oszczędniejszy od innych silników o podobnych parametrach i emituje do atmosfery o 40 g/km mniej dwutlenku węgla. Motor ma dwie turbosprężarki. Jedna działa przy niskich, a druga przy wysokich obrotach. Silnik dCi jest połączony z 6-biegową przekładnią EDC, wykorzystującą technologię Shift-by-Wire z Formuły 1.

Renault Initiale Paris concept

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/14] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony