WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Reguła prawej dłoni. Wielu kierowców jej nie zna, a jest obowiązkowa

Zatory i korki na wielopasmowych drogach szybkiego ruchu są rzadsze niż w miastach, za to nierzadko spowodowane znacznie poważniejszymi zdarzeniami. Gdy do nich dochodzi, nie wszyscy wiedzą, jak się zachować. Z pomocą przychodzi reguła prawej dłoni.

Korytarz życia - zdjęcie ilustracyjneKorytarz życia - zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

Korytarz życia to pojęcie nieobce polskim kierowcom. Wraz z rosnącą liczbą autostrad i dróg ekspresowych rośnie również świadomość użytkowników dróg. Wielu z nich nie ma problemu z utworzeniem prawidłowego korytarza życia na drogach dwupasmowych. Problem pojawia się jednak gdy pasów jest więcej. Nie wszyscy wiedzą bowiem, do której krawędzi jezdni powinni zjechać. Z pomocą przychodzi reguła prawej dłoni.

Na czym polega? Zgodnie z tą zasadą kierowcy stojący na lewym pasie powinni zjechać do lewej krawędzi (jak wskazuje kciuk), a wszyscy pozostali do prawej (jak wskazują pozostałe palce dłoni). Regułę prawej dłoni świetnie obrazuje poniższa grafika przygotowana przez Ministerstwo Infrastruktury.

Reguła prawej dłoni
Reguła prawej dłoni © Materiały prasowe | Ministerstwo Infrastruktury

Trzeba wspomnieć, że tworzenie korytarza życia jest obowiązkiem każdego kierowcy regulowanym przepisami nie tylko w Polsce, ale i większości krajów Europy. Za utrudnianie przejazdu służbom ratunkowym a co za tym idzie nie tworzenie korytarza życia, grozi nam mandat w wysokości do 2500 zł. Warto o tym pamiętać i w razie potrzeby maksymalnie ułatwić przejazd służbom, gdyż czasem o ludzkim życiu decydują dosłownie sekundy.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?