Raporty wypadków NHTSA Volkswagena pod lupą

Czy szykuje się kolejna afera z udziałem Volkswagena? Dziennikarze Bloomberga na razie nie wysuwają żadnych oskarżeń, ale jasno sugerują, że statystyki, które uzyskali wyglądają podejrzanie.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Producenci samochodów mają obowiązek zgłaszać do National Highway Traffic Safety Administration wypadki, w których pasażerowie lub kierowca odnieśli obrażenia lub ponieśli śmierć w wozie danego koncernu. Ma to na celu wczesne wykrywanie wad w pojazdach i generalną poprawę bezpieczeństwa w wyniku analizy przyczyn poszczególnych zdarzeń. Niektórzy producenci zaniżają te dane, co NHTSA bezwzględnie kara finansowo.

Badania przeprowadzone na życzenie Bloomberga pokazują liczbę raportowanych zdarzeń na milion samochodów danej marki poruszających się po amerykańskich drogach. Średni wynik to 301 zgłoszeń na milion aut. Ponad tę wartość weszły tu General Motors, Toyota i BMW. Największą liczbę wykazują statystyki GM – 524 zdarzenia.

Na jaw wyszło już, że 101 u Chryslera i 78 u Hondy były liczbami zaniżonymi. Volkswagen robi albo wyjątkowo bezpieczne auta albo przesadził z zaniżaniem jeszcze bardziej niż powyższe firmy. Wynik niemieckiego koncernu to 34 zgłoszone przypadki na milion samochodów poruszających się po amerykańskich drogach.

Ostatnie zdarzenia tylko potwierdzają, że tam, gdzie w grę wchodzą wielkie pieniądze, tam mają miejsce wielkie przekręty. Czy to możliwe, że i w kwestii zgłaszanych wypadków Volkswagen podawał nieprawdziwe liczby? Tego na razie nie wiemy, ale ponieważ zajęły się tym już amerykańskie media, wkrótce również NHTSA może bardziej szczegółowo przyjrzeć się Volkswagenowi w kwestii podawanych statystyk wypadków.

Przypomnijmy, że w aferze spalinowej niemiecki koncern już bardzo ucierpiał, a może ponieść kolejne straty. Według szacunków Credit Suisse tzw. dieselgate może w najczarniejszym scenariuszu przynieść VAG-owi nawet 78 mld euro strat. Ostatnia rzecz, której Volkswagen teraz potrzebuje to kolejna afera, ale na nowym gruncie.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł