Tak radzili sobie z zimą. Chevrolet wyprzedził swoje czasy

Obecnie mamy wiele rozwiązań ułatwiających jazdę w zimowych warunkach. Łańcuchy, opony zimowe, sól drogowa - wszystko to bardzo pomaga. Blisko 60 lat temu Chevrolet miał jednak inny pomysł na zimę.

Pomysł Chevroleta się nie przyjąłPomysł Chevroleta się nie przyjął
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Chevrolet
1

Jeśli spojrzymy na dodatkowe wyposażenie samochodów z tamtych czasów, możemy być zdumieni. Wystarczy rzucić okiem na katalogi z epoki, aby zobaczyć, że odtwarzacz płyt winylowych w bujającym się na drodze samochodzie to dopiero początek. Ekspres do kawy na pokładzie? Dlaczego nie. Przycisk do zmiany stacji radiowej, który obsługuje się stopą? Oczywiście, że tak. W latach 60. jedynym ograniczeniem dla inżynierów i projektantów była ich własna wyobraźnia.

Chevrolet nie pozostawał w tyle. W 1969 roku firma przygotowała dla swoich klientów, którzy musieli zmagać się z zimowymi warunkami, coś zupełnie nowego - Liquid Tire Chain Traction Dispenser, czyli łańcuchy do opon w płynie. Mechanizm działania był prosty. Wsiadasz do samochodu, naciskasz przycisk i polimer z puszki, na której widnieją ostrzeżenia o ryzyku nagłego zgonu, jest rozpylany na opony. Warto przypomnieć, że w tamtym czasie podgrzewana tylna szyba była dodatkiem, za który trzeba było dodatkowo zapłacić.

Dodatkowe akcesorium o nazwie V75 Liquid Tire Chain było dostępne we wszystkich modelach Chevroleta - z wyjątkiem kombi i pickupa El Camino - tylko w 1969 roku. Na montaż puszek z aerozolem zdecydowało się 2600 klientów, mimo że kosztowało to 22 dolary (co dzisiaj wynosi równowartość ok. 150 dolarów). 188 z nich to byli kierowcy Chevroleta Camaro - samochodu, który jest znany z problemów z trakcją na tylnej osi nawet na suchej nawierzchni.

Co ciekawe, płynne łańcuchy śniegowe - oparte na polimerach - są nadal dostępne do kupienia. Wystarczy poszukać chwilę w internecie, a okaże się, że za 15 złotych możemy stać się właścicielami 200 ml płynnej przyczepności w sprayu. Mimo to, lepiej jest polegać na sprawdzonym zestawie opon zimowych i zdrowym rozsądku za kółkiem.

Wybrane dla Ciebie

Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Nowa Kia Sportage wyceniona w Polsce. Zmieniły się nie tylko kwoty
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Pierwsza jazda: Renault Espace po liftingu i Symbioz z nową hybrydą – nowi mistrzowie oszczędzania
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Volkswagen chce pokonać Teslę w jej grze. Właśnie pokazał produkcyjne Robotaxi
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Kierunkowskaz przy wyprzedzaniu. Błąd, który popełnia wielu kierowców
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Przepisy mogą zaskakiwać. Latem stracisz prawko nie wsiadając do auta
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Znak PL na tablicy. Czy wystarczy za granicą?
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Autostradą A4 pojedziemy za darmo. Znamy konkretny termin
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Czesi świętują 130-lecie marki Superbem w pickupie
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Mandat za opony. Przepisy jasno: nawet do 3000 zł
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
Nie będzie trzeba wyprzedzać. Zmiana już w najbliższy weekend
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić
List z Opola wygląda jak próba oszustwa. Jedno jest pewne: musisz zapłacić