Powrót testów w trakcie sezonu nieoficjalnie zatwierdzony?

Od jakiegoś czasu Ferrari próbuje przekonać pozostałe zespoły w Formule 1 do tego, żeby reaktywować testy przeprowadzane podczas sezonu. Według nieoficjalnych informacji włoski team porozumiał się z resztą stawki.

(fot. Force India)(fot. Force India)
Bartosz Pokrzywiński

Od jakiegoś czasu Ferrari próbuje przekonać pozostałe zespoły w Formule 1 do tego, żeby reaktywować testy przeprowadzane podczas sezonu. Według nieoficjalnych informacji włoski team porozumiał się z resztą stawki.

Jeżeli zespół przygotowuje usprawnienia do bolidu, ulepszone przednie skrzydło, wydech czy coś związanego z podwoziem, jedyną okazją na przetestowanie tych podzespołów są piątkowe sesje treningowe. Teoretycznie jednak nie ma na to czasu, ponieważ piątek kierowcy poświęcają na zapoznanie z torem, a zespoły na opracowywanie ustawień.

Wprowadzenie dodatkowych testów podczas sezonu wiąże się oczywiście z większymi wydatkami ponoszonymi przez zespoły, gdyż konieczne będzie zatrudnienie kolejnych osób lub zwiększenie wymiaru pracy obecnym pracownikom. Poza tym transport, części i samoczynnie nakręcający się wyścig zbrojeń, który z punktu widzenia widowiska jest niezwykle interesujący.

Christian Horner wygadał się jednak, że tydzień temu podczas weekendu w Monako zespołom wreszcie udało się osiągnąć porozumienie. Inne źródło mówi o tym, że w przyszłym sezonie miałyby powrócić testy podczas sezonu jako cztery dwudniowe sesje odbywające się na europejskich torach.

Nasi biegli koledzy zza zachodniej granicy obliczyli, że koszty takich testów to kwota między 5 a 10 milionów euro, a więc wydatek, na który słabsze zespoły nie mogą sobie pozwolić. Z drugiej strony, z całym szacunkiem, ale Caterham czy Marussia miały trzy lata na doścignięcie Williamsa czy Toro Rosso. Nie udało się. Czekamy na oficjalne potwierdzenie tych doniesień.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Zaoszczędzisz na paliwie. Wystarczy wybrać dobry bieg
Zaoszczędzisz na paliwie. Wystarczy wybrać dobry bieg
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km