Porsche pokazuje potencjał e-paliwa. Napędza nawet wiekowe modele

Porsche podczas swojego festiwalu Rennsport Reunion 7 przygotowało wiele atrakcji, nowinek i ciekawostek zarówno dla fanów, jak i świata motoryzacji. Jednym z najważniejszych punktów jest pokaz możliwości tworzonego przez Niemców e-paliwa.

Porsche 356 napędzane e-paliwemPorsche 356 napędzane e-paliwem
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Porsche
Kamil Niewiński

Wiele osób uważa, że przyszłością przemysłu motoryzacyjnego nie są samochody elektryczne czy wodorowe. Nadziei nie tylko na zrównoważoną mobilność, ale również na przetrwanie klasycznych silników spalinowych bez szkody dla środowiska upatruje się w paliwach syntetycznych. Mają one emitować minimalne ilości dwutlenku węgla (a w najlepszym przypadku nie emitować go w ogóle), a ich produkcja byłaby neutralna dla środowiska.

Ogromne nadzieje w tym typie napędu pokłada Porsche, które już od dłuższego czasu prowadzi autorskie prace nad e-paliwami. Posiada nawet swoją własną fabrykę w Chile, gdzie prowadzone są intensywne badania nad możliwością wykorzystania syntetycznych paliw na masową skalę w perspektywie kilkunastu, a nawet kilku lat. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Porsche Taycan - Porsche naszych czasów?

Podczas swojego wydarzenia Rennsport Reunion 7 organizowanego na znanym amerykańskim torze Laguna Seca w Monterey w Kalifornii, Porsche chce pokazać możliwości e-paliw. Nie chodzi tu jednak o osiągi czy zasięg, bowiem w tych aspektach dokonania są znane. Główne wątpliwości dotyczące nowej generacji paliw budzi bowiem ich zgodność z silnikami starszej generacji czy tymi bardziej wyczynowymi, wyczulonymi na zmiany mieszanki.

Porsche 356 napędzane e-paliwem
Porsche 356 napędzane e-paliwem © Materiały prasowe | Porsche

W tym momencie na scenę wchodzą jednak Niemcy, którzy swoje e-paliwa mają zamiar wykorzystać w rywalizujących na torze autach wyścigowych, a nawet… w pierwszym prototypie modelu 356 - pierwszego auta w historii marki Porsche. Pokazuje to realny potencjał e-paliw. Jeżeli ustawodawcy również go zauważą, mogą one naprawdę zmienić zasady gry w branży motoryzacyjnej.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów