Zalegają w salonach latami. Zniżki sięgają nawet 150 tys. zł

Szukając nowego samochodu w dobrej cenie, warto przeglądać ogłoszenia z uwzględnieniem rocznika. Wybierając nieco starsze auto niż zeszłoroczne, można trafić na ciekawe propozycje, nawet oficjalnie już wycofane ze sprzedaży. Dziś sprawdzamy, co stoi w salonach Forda i czeka na osobę szukającą okazji.

Ford Bronco Outer BanksFord Bronco Outer Banks
Źródło zdjęć: © Autokult | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

87 samochodów - tyle pojazdów oznaczonych jako nowe, z przebiegiem do 100 km, z rocznika nie młodszego niż 2023 marki Ford znalazłem na serwisie ogłoszeniowym Otomoto.pl. Ogłoszenia są tworzone przez autoryzowane salony, a auta pomimo wieku dalej są uważane za fabrycznie nowe.

Najtańszą Fiestę z rocznika 2023 można kupić za niecałe 86 tys. zł. Koniec produkcji tego modelu nastąpił właśnie w 2023 roku. To duża kwota, ale mamy pod maską mocny silnik 1.0 Ecoboost współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Trudno o samochód z automatem za mniejsze pieniądze. I trudno będzie znaleźć inny egzemplarz tego modelu w stanie nowym.

Ford Focus Active prezentuje się bardzo dobrze
Ford Focus Active prezentuje się bardzo dobrze © Autokult | Marcin Łobodziński

Znacznie łatwiej o nowego Focusa. Dostępnych jest osiem aut z roczników do 2023, a najtańsze wyceniono na 109 900 zł. Jest to atrakcyjny wizualnie Active z silnikiem 1.0 Ecoboost Hybrid, ale uwaga – z rocznika 2022. Jednak szukając okazji, warto rozejrzeć się za rocznikiem 2024. Można znaleźć Focusa w cenie poniżej 100 tys. zł

Jest też rodzynek w postaci Focusa ST X, który kosztuje 170 000 zł. Co prawda dealer w ogłoszeniu podaje cenę katalogową 191 080 zł, ale na stronie importera teoretycznie auto kosztuje od 160 400 zł. A szukając w salonach, łatwo znaleźć auto z rocznika 2024 za ok. 150 000 zł.

Kultowy hot hatch Forda - więcej już takich nie będzie
Kultowy hot hatch Forda - więcej już takich nie będzie © Autokult | Mariusz Zmysłowski

Jeśli marzy wam się Ford Puma, to jest w czym wybierać. Jest nawet jeden egzemplarz z rocznika 2022, dwa z 2023 roku, ale nie brakuje młodszych w dobrych cenach poniżej 100 tys. zł.

Uda się kupić Kugę za 109 000 zł, choć to wersja 2WD z manualem, to jednak wciąż atrakcyjne auto. Do wyboru rocznik 2022 lub 2023. Ciekawą propozycją jest hybryda plug-in za 155 999 zł stojąca u dealera w Tychach.

W salonach tej marki zalegają także Fordy Tourneo i Transity, pickupy Ranger, czy elektryczne Mustangi Mach-E (od 179 000 zł). Jednak największą gratką dla fanów nietuzinkowych aut jest Bronco. Ten wyjątkowo drogi w dniu premiery samochód można kupić obecnie za 259 900 zł.

Krótki zderzak, dwa ucha, ale tylko delikatna plastikowa osłona z przodu
Bronco Outer Banks to ta prostsza wersja, ale obecnie w bardzo dobrej cenie. © Autokult | Marcin Łobodziński

Przypomnę tylko, że w 2023 roku cennik otwierała kwota 419 300 zł. To różnica na poziomie 159 400 zł. 38 proc. to jest dopiero rabat i to na auto marzeń. Badlandsa, czyli tę bardziej terenową wersję można kupić obecnie za 306 000 zł. A jak pojedziecie do Opola, to może uda się jeszcze kupić Forda Mustanga z rocznika 2023, tego prawdziwego, z silnikiem V8. Cena to 317 900 zł. Ale to marna promocja, bo nowiutkiego (choć nie w tej wersji) kupicie za 303 500 zł.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯