Polestar rzuca rękawicę Tesli. Elektryczny sedan w przyszłym roku

Polestar u szwedzkiego producenta jest nie tylko symbolem sportowych odmian modeli Volvo. Dzisiaj jest już również osobnym bytem odpowiedzialnym za sprzedaż aut elektrycznych i hybrydowych. Na Goodwood Festival of Speed zapowiedziano drugi model.

Volvo Concept 40.2 zaprezentowany w 2016 roku.
Volvo Concept 40.2 zaprezentowany w 2016 roku.
Źródło zdjęć: © fot. Materiały prasowe
Krystian Rola

16.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48

Dyrektor operacyjny marki Polestar, Jonathan Goodman, zapowiedział podczas festiwalu konkurenta dla Tesli Modelu 3. Elektryczny napęd, duża moc, spory zasięg na jednym ładowaniu - takimi zaletami chcą przekonać do wyboru ich propozycji. Goodman przewiduje również, że rynek samochodów elektrycznych do 2025 roku rozwinie się do 29 mln aut na drogach. Dla porównania w roku 2017 było ich 4 mln. Poznajcie model Polestar 2.

Model Polestar 2 ma mocno nawiązywać do conceptu 40.2
Model Polestar 2 ma mocno nawiązywać do conceptu 40.2© fot. Materiały prasowe

Patrząc na Volvo Concept 40.2 można się spodziewać, że model Polestar 2 będzie do niego bardzo podobny. Tak samo było w przypadku XC40, którego wersja produkcyjna jest bardzo zbliżona do Volvo Concept 40.1. Drugi model będzie produkowany w nadwoziu sedan i ma być bezpośrednim konkurentem dla Tesli.

Polestar 2 będzie wyposażony w silnik elektryczny generujący 405 KM, a zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić 560 km. Dla porównania Tesla 3 w podstawowej wersji ma zasięg 350 km i silnik generujący 302 KM. W tym momencie trzeba spojrzeć na cenę obydwu modeli. Cennik propozycji od Volvo będzie startował od kwoty 30 tys. funtów (równowartość 146 100 zł), Tesla 3 to wydatek przynajmniej 35 tys. dol. (równowartość 128 450 zł). Z pewnością na korzyść Szwedów przemawia szeroka sieć serwisowa.

Obraz
© fot. Materiały prasowe

Biorąc pod uwagę kontrowersje, jakie pojawiają się wokół firmy Elona Muska, gdybym miał wydać własne pieniądze, to mój wybór padłby na Polestar'a. Niedbałe wykonanie wnętrza tesli i doniesienia jednego z pracowników o nietestowaniu układu hamulcowego, mogą odstraszyć potencjalnych kupujących. Z kolei Volvo kojarzy się z bezpieczeństwem i perfekcyjnym wykonaniem wnętrza.

Goodman dodał na koniec, że firma Polestar planuje kompleksowo podchodzić do swoich klientów, przez co nie określą jednej grupy docelowej. Według niego pojazdy elektryczne to nie ekstrawagancja, a nieunikniona przyszłość. Dlatego auta będą kierowali zarówno do młodych kierowców i starszych emerytów. Dzięki temu będzie to dobry wybór na pierwsze auto, jak i dla doświadczonego kierowcy. Polestar 2 będzie ciekawą propozycją i na pewno silną konkurencją dla Tesli.

Źródło artykułu:WP Autokult
VolvoteslaVolvo XC40
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)