To już nie jest specjalna wersja Volvo. Poznajcie Polestar 1 

Co tu dużo mówić, samochód na zdjęciach to dwudrzwiowe coupé, od którego rozpocznie się historia Polestar jako samodzielnej marki. Chociaż wygląda jak skrócone Volvo S90, blisko połowa podzespołów została przygotowana od podstaw.

Obraz
Michał Zieliński

Polestar 1 to pierwsza i ostatnia hybryda typu plug-in nowej marki. Napędza ją kombinacja 2-litrowego, benzynowego silnika spalinowego oraz dwóch motorów elektrycznych generujących łącznie 600 KM i 1000 Nm. Moc wyciągana z prądu będzie przekazywana na tylne koła, a samochód ma przejechać do 150 km na jednym ładowaniu. Czterocylindrowa jednostka z Volvo napędzi przednią oś.

Obraz
© Materiały prasowe

Coupé powstało na platformie Volvo SPA, na której bazuje chociażby S90, ale jest od niego o blisko 0,5 metra krótsze. Wiele części nadwozia wykonano z włókna węglowego, co nie tylko pozwala na obniżenie masy, ale i zwiększenie sztywności nadwozia. To sprawia, że Polestar 1 ma być samochodem sportowym z prawdziwego zdarzenia. W prowadzeniu pomoże też rozkład mas 48/52 (przód/tył) oraz system wachlowania momentem obrotowym przy tylnej osi.

Obraz
© Materiały prasowe

Produkcja nowego auta ma wystartować w połowie 2019 roku w chińskiej fabryce Polestar Production Center w Chengdu. Rocznie z taśm ma zjeżdżać zaledwie 500 egzemplarzy i – co ciekawe – nie będzie można ich kupić. Model 1 będzie oferowany tylko w formie subskrypcji na dwa lub trzy lata. Przez ten czas klienci nie będą musieli się martwić o ubezpieczenie czy koszty utrzymania. Będą mogli nawet korzystać z innych samochodów Polestar lub Volvo bez dodatkowych opłat.

Obraz
© Materiały prasowe

Na kolejne modele nowej marki przyjedzie nam jeszcze poczekać, ale już teraz firma zapowiada, że będą to auta w pełni elektryczne. W przyszłości zobaczymy chociażby konkurenta Tesli Modelu 3 oraz Polestar 3 – średniej klasy SUV-a. Chętni na 600-konne coupé już teraz mogą się zapisywać na stronie producenta.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne