Polestar 1. Volvo pokazuje nową markę w Genewie

Do niedawna Polestar był oddziałem Volvo, którego zadaniem było przygotowywanie sportowych wariacji modeli tej marki. Szwedzi postanowili jednak uczynić z Polestara osobny byt. W Genewie można zobaczyć jego pierwszy model.

Polestar 1 to sportowy samochód, w którym zamiast potężnego, ryczącego silnika, zamontowano zelektryfikowaną jednostkę napędową. To będzie zasada nowej marki. W modelu 1 zastosowano hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 600 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym równe 1000 Nm.
Polestar 1 to sportowy samochód, w którym zamiast potężnego, ryczącego silnika, zamontowano zelektryfikowaną jednostkę napędową. To będzie zasada nowej marki. W modelu 1 zastosowano hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 600 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym równe 1000 Nm.
Źródło zdjęć: © mat. pras.
Tomasz Budzik

07.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:01

Co ciekawe, samochód może przejechać aż 150 km bez uruchamiania silnika spalinowego. Jednostka zasilana paliwem napędza przednią oś, podczas gdy dwa elektryczne silniki przekazują moc na tylne koła. W efekcie otrzymujemy auto, które może zapewnić napęd na cztery koła.
Co ciekawe, samochód może przejechać aż 150 km bez uruchamiania silnika spalinowego. Jednostka zasilana paliwem napędza przednią oś, podczas gdy dwa elektryczne silniki przekazują moc na tylne koła. W efekcie otrzymujemy auto, które może zapewnić napęd na cztery koła.© mat. pras.
Polestar wywodzi się ze szwedzkiej marki premium. We wnętrzu kierowcę otacza więc luksus. Wyraża się on poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów wykończeniowych i subtelność projektu kabiny pasażerskiej. Samochód określany jest jako 2+2, a to oznacza, że tylnego rzędu siedzeń nie należy brać zbyt poważnie.
Polestar wywodzi się ze szwedzkiej marki premium. We wnętrzu kierowcę otacza więc luksus. Wyraża się on poprzez zastosowanie wysokiej jakości materiałów wykończeniowych i subtelność projektu kabiny pasażerskiej. Samochód określany jest jako 2+2, a to oznacza, że tylnego rzędu siedzeń nie należy brać zbyt poważnie.© mat. pras.
Co ciekawe, Polestara 1 nie będzie można kupić. Szwedzi proponują natomiast nowy model ekonomiczny, w którym można stać się użytkownikiem tego samochodu. Subskrypcja ma trwać dwa lub trzy lata. Użytkownik samochodu będzie płacił tylko comiesięczną ratę, nie przejmując się ubezpieczeniem czy kosztami serwisu samochodu. Wszystko zostało już wliczone.
Co ciekawe, Polestara 1 nie będzie można kupić. Szwedzi proponują natomiast nowy model ekonomiczny, w którym można stać się użytkownikiem tego samochodu. Subskrypcja ma trwać dwa lub trzy lata. Użytkownik samochodu będzie płacił tylko comiesięczną ratę, nie przejmując się ubezpieczeniem czy kosztami serwisu samochodu. Wszystko zostało już wliczone.© mat. pras.
Jeśli podoba ci się Polestar 1, mamy dla ciebie jedną dobrą i jedną złą wiadomość. Dobra jest taka, że Polska znalazła się na liście rynków, na których auto będzie udostępnione. Znaleźliśmy się tam w towarzystwie USA, Chin, Szwecji, Niemiec, Norwegii, Holandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Włoch i Danii, Portugalii i Kanady.
Jeśli podoba ci się Polestar 1, mamy dla ciebie jedną dobrą i jedną złą wiadomość. Dobra jest taka, że Polska znalazła się na liście rynków, na których auto będzie udostępnione. Znaleźliśmy się tam w towarzystwie USA, Chin, Szwecji, Niemiec, Norwegii, Holandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii, Francji, Austrii, Hiszpanii, Włoch i Danii, Portugalii i Kanady.© mat. pras.
Zła wiadomość jest taka, że o zdobycie prawa do korzystania z Polestara 1 nie będzie łatwo. Szwedzka firma deklaruje, że na razie jest przygotowana na produkcję ok. 500 sztuk samochodu rocznie. Tymczasem otrzymano już 6 tys. deklaracji przystąpienia do programu. Przedsprzedaż ruszy 13 marca 2018 r. dokładnie o 8 rano, a chętni będą musieli wpłacić 2,5 tys. auro kaucji. Kto pierwszy, ten lepszy.
Zła wiadomość jest taka, że o zdobycie prawa do korzystania z Polestara 1 nie będzie łatwo. Szwedzka firma deklaruje, że na razie jest przygotowana na produkcję ok. 500 sztuk samochodu rocznie. Tymczasem otrzymano już 6 tys. deklaracji przystąpienia do programu. Przedsprzedaż ruszy 13 marca 2018 r. dokładnie o 8 rano, a chętni będą musieli wpłacić 2,5 tys. auro kaucji. Kto pierwszy, ten lepszy.© mat. pras.
Obraz
© mat. pras.
Obraz
© mat. pras.
Obraz
© mat. pras.
Obraz
© mat. pras.
Obraz
© mat. pras.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)