Ekipa WP Autokult i Autocentrum w niepełnym składzie.© fot. Konrad Skura

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2021 - wybieramy najlepsze auto roku! Poznaj kandydatów

Platforma Autokult
14 maja 2021

Po raz kolejny redakcje Autokult oraz AutoCentrum wybierają Samochód Roku Wirtualnej Polski. Pomimo pandemicznej rzeczywistości aut walczących o tytuł najlepszego nie brakuje, a niemal każde z nich ma asa w rękawie. Również czytelnicy mogą wybrać najlepsze według nich cztery kółka i zgarnąć atrakcyjne nagrody.

Przestoje w fabrykach, problemy z półprzewodnikami, zamknięte salony – ostatni rok był dla świata motoryzacyjnego wyjątkowo trudny. Producenci dzielnie stawiali czoła skomplikowanej sytuacji i starali się nie zwalniać tempa. Widać to po liście zgłoszonych modeli, które będą walczyć o tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski. Kandydaci reprezentują naprawdę szeroki przekrój rynku – na liście znajdziemy hothatcha, miejskiego elektryka, luksusowe cabrio czy chociażby masę rodzinnych SUV-ów.

W zeszłym roku tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski zgarnęła Toyota Supra. Japońskie coupe jest żywym dowodem na to, że w czasach komputeryzacji, coraz ostrzejszych norm emisji spalin i nacisku na pojazdy elektryczne da się wprowadzić na rynek samochód, który dostarcza endorfin już od momentu odpalenia silnika. Supra w godny sposób kontynuuje historię swoich poprzedników, a stylistyka (choć może nie widać tego na zdjęciach) jest doskonała i przyciąga wzrok przechodniów na ulicy.

Jak zwykle również czytelnicy Wirtualnej Polski mogą wybrać najlepszy samochód roku. Na stronie http://samochodroku.wp.pl/ mogą oni zagłosować na swojego kandydata i zgarnąć nawet 7 tys. zł na paliwo do swoich czterech kółek! Głosowanie trwa do 23 maja 2021 roku.

Do rywalizacji przystąpiły 33 modele, które miały swoją premierę w 2020 roku. Poniżej przedstawiamy listę modeli, które wzięły udział w plebiscycie Samochodu Roku Wirtualnej Polski.

Audi A3 Sportback

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Nowa platforma, cyfrowe, nowoczesne wnętrze i ten sam, charakterystyczny język stylistyczny Audi. Sportback to propozycja dla osób, które potrzebują nieco bardziej wszechstronnego samochodu. Niemcy nie wycofali się z jednostek wysokoprężnych, a ta pod maską A3 Sportbacka potrafi spalić mniej niż 4 l oleju napędowego na 100 km! A3 rywalizuje w kategorii samochód miejski.

Audi Q5 Sportback

  • Slider item
  • Slider item
[1/2]

Jeden z najpopularniejszych modeli niemieckiej marki doczekał się wersji z opadającym dachem. To ukłon w stronę klientów, którzy szukają sposobu, żeby się wyróżnić. Po liftingu na pokładzie znalazły się światła w technologii OLED, które potrafią dawać wskazówki innym uczestnikom ruchu. Q5 rywalizuje w kategorii samochód rodzinny.

Audi e-tron Sportback

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Kolejny Sportback w zestawieniu, tym razem jednak całkowicie elektryczny. Pomimo dużej wagi wynikającej z obecności akumulatorów e-tron zagina czasoprzestrzeń podczas przyspieszenia i oferuje spory zasięg na jednym ładowaniu. Audi e-tron Sportback rywalizuje w kategorii "wnętrze" oraz samochód technologiczny.

Alfa Romeo Stelvio Velocie Ti

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Jest piękna, dobrze się prowadzi i zaskakuje dynamiką – czego chcieć więcej? Włoski SUV stanowi ciekawą alternatywę dla niemieckiej konkurencji, a wersja Veloce wnosi masę emocji do codziennych podróży. Po raz kolejny marka dowiodła, że potrafi tchnąć ducha w segment sporych SUV-ów. Nic dziwnego, że Stelvio rywalizuje w kategoriach samochód sportowy oraz samochód stylowy.

Alpine A110 Legende GT

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Francuska odpowiedź na Porsche Caymana i - co ciekawe - równie udana. Choć pod maską znajdziemy "zaledwie" silnik o pojemności 1,8 l z Megane, to A110 stawia na inne atrybuty – lekkość, świetne prowadzenie, komunikację z kierowcą. Pomimo krótkiego stażu rynkowego można stwierdzić, że auto na pewno będzie poszukiwanym klasykiem. Alpine rywalizuje w kategorii samochód stylowy.

BMW M3

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Jeśli tylko przestaniemy nabijać się z dużego grilla, okaże się, że nowe M3 to jeden z najciekawszych i najbardziej kompetentnych samochodów sportowych na rynku. Gdy inni producenci stawiają na hybrydy, BMW pozostaje przy 6-cylindrowym silniku, który swoją dynamiką potrafi napędzić stracha mniej doświadczonym kierowcom. Co ciekawe, ma też aplikację do oceny jazdy w poślizgu. Znak czasów… M3 rywalizuje w kategorii samochód sportowy.

Citroën C4/ ë-C4

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Francuzi nie byliby sobą, gdyby nie zrobili czegoś "po swojemu". C4 to konkurent Opla Astry czy Volkswagena Golfa, ale teraz stał się podniesionym crossoverem z wyjątkowo miękkim, komfortowym zawieszeniem. Stylistyczne nawiązuje do modelu GS, a oferta obejmuje nie tylko klasyczne jednostki napędowe, ale i pełnego elektryka. C4 rywalizuje w kategoriach samochód kobiecy i samochód miejski.

Cupra Formentor

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Cupra stała się niezależną marką, a Formentor to pierwszy autorski twór hiszpańskiego producenta. Układ napędowy to doskonale znana propozycja opierająca się na 300-konnej benzynie i napędzie na cztery koła. Na pewno nie można odmówić mu ciekawego wyglądu, a w ofercie pojawi się nawet wersja z 5-cylindrowym silnikiem! Formentor rywalizuje w kategorii samochód sportowy.

Dacia Duster LPG

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Jeden z najtańszych SUV-ów na rynku doczekał się wersji z instalacją gazową. Tym samym stał się jednym z najtańszych sposobów na pokonywanie kolejnych kilometrów. Duster potwierdza, że tanie auto nie musi być złe, a klienci nie muszą rezygnować z komfortu czy niezłego wyglądu. Dacia rywalizuje w kategorii samochód rodzinny.

Ferrari Roma

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Ferrari zwróciło uwagę na Astona Martina Vantage'a i przygotowała gran turismo, które trafia do młodszych klientów. Efekt jest wspaniały, a Roma to jedno z najpiękniejszych pojazdów, jakie powstały w Maranello. Nic dziwnego, że startuje w kategorii samochód stylowy.

Fiat 500

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Po kilkunastu latach produkcji "klasycznej" 500, Fiat w końcu musiał postawić na elektryfikację. Efekt jest wspaniały - nowe 500 nie tylko wygląda przepięknie, ale i ma znacznie poprawione wnętrze. Opcjonalny spory akumulator pozwoli też na podmiejskiej wycieczki. 500 rywalizuje w kategoriach samochód miejski oraz technologiczny.

Ford Kuga

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Ford Kuga stał się samochodem na wskroś nowoczesnym, oferowanym zarówno ze "zwykłą" hybrydą, jak i układem plug-in. Rodzinny SUV zachowuje przy tym charakterystyczne dla aut Forda dobre prowadzenie, ale czy to wystarczy, by pokonać konkurencję? Kuga rywalizuje w kategoriach samochód rodzinny oraz technologiczny.

Hyundai Tucson Hybrid

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Jeden z najlepiej sprzedających się samochodów koreańskiej marki doczekał się gruntownego odświeżenia. Kosmiczne, pojawiające się niemal znikąd światła, ostre linie i charakterystyczne wnętrze sprawiły, że Tucson ma w zanadrzu naprawdę mocne karty. A jeśli dodamy do tego bogaty pakiet systemów wspomagających jazdę… Tuscon rywalizuje w kategoriach samochód rodzinny oraz technologiczny.

Jeep Compass 4xe Plug-in hybrid

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Jeep z układem hybrydowym? Ładowanym z gniazda? Tak! Amerykańska marka również stawia na napędy przyjazne środowisku. Nie oznacza to oczywiście, że zrezygnowano z legendarnej dzielności terenowej. Jeep rywalizuje w kategorii samochód technologiczny.

Jaguar F-Pace

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Największy SUV angielskiej marki doczekał się delikatnego odświeżenia. Dalej stanowi ciekawą propozycję w segmencie premium i w starciu z niemiecką konkurencją może wyjść z tarczą. Niestety, na polskich drogach dalej stanowi ciekawostkę. Jaguar startuje w kategorii "wnętrze".

Kia Sorento

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Olbrzymi, 7-osobowy SUV, który mocno czerpie z amerykańskiej oferty marki – przynajmniej stylistycznie. Pod maską znajdziemy np. silnik 1.6 z układem hybrydowym, który o dziwo doskonale sprawdza się w napędzaniu tego kolosa. Kia ma też niezaprzeczalną zaletę w postaci konkurencyjnego cennika. Sorento rywalizuje w kategorii samochód rodzinny.

Lexus LC500 Convertible

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Wygląda jak koncept, ale to samochód, który można kupić w salonie. Pod maską znajdziemy 5-litrowy silnik V8, który skutecznie opiera się wszystkim pomysłom unijnych urzędników. O takich pięknych autach można pisać godzinami, ale czy LC500 oferuje swoim właścicielom coś więcej? Lexus rywalizuje w kategorii samochodu stylowego.

Maserati Ghibli Trofeo

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Maserati jeszcze nie powiedziało ostatniego słowa i zaprezentowało ostrą wersję Ghibli - Trofeo. Rasowa limuzyna ma pod maską silnik V8, a na celowniku modele z rodziny M czy AMG. Auta z serii Trofeo zdają się krzyczeć: "pamiętamy o swojej wyścigowej historii i nie odcinamy się od niej". Maserati startuje w kategorii samochodu biznesowego.

Mazda MX-30

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Ma drzwi otwierane pod wiatr, mały akumulator i zasięg, który kwalifikuje ją jako auto miejskie. Japończycy nie ukrywają, że jest to samochód na dojazdy do pracy, ale jak się okazuje, w takim szaleństwie jest metoda, bo salony nie mogą nadążyć z dostarczaniem MX-30 do klientów. Czy w tym plebiscycie MX-30 poradzi sobie tak dobrze, jak na rynku? Mazda startuje w kategorii samochodu miejskiego.

McLaren 765LT

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

McLaren wykorzystuje dopisek LT w swoich modelach z rozwiniętą aerodynamiką, choć niewprawne oko może pomylić 765LT z innymi autami wytwarzanymi z Woking. Trudno jednak szukać bardziej efektownego (efektywnego!) supersamochodu na polskich drogach. Poziom przyczepności jest nie do opisania, a przyspieszenie pozostawia pasażerów w szoku. Czy auto sportowe potrzebuje czegoś więcej? McLaren startuje w kategorii samochodu sportowego.

Mercedes-Benz GLA

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Mercedes-Benz GLA mocno ewoluował i nie jest już tylko Klasą A na szczudłach. Pod zachowawczym nadwoziem kryje się zaawansowana technologia i asystent głosowy, który spełni niemal każde nasze życzenie, o ile dotyczy ono np. regulacji temperatury czy doprowadzenia pod wybrany adres. Auto rywalizuje w kategoriach samochód miejski i samochód kobiecy.

Mercedes-Benz Klasy S

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Klasa S od zawsze wyznaczała standardy w motoryzacji i pokazuje, co będzie miało twoje auto za 10-15 lat. Ta generacja może wyświetlać znaki na drodze przy użyciu świateł, ma skrętną tylną oś, podnosi nadwozie w przypadku uderzenia bocznego, a jej głośniki umieszczone są nawet w fotelach. Łatwo więc się domyślić, o jaki tytuł powalczy flagowiec Mercedesa. Klasa S startuje w kategorii samochód technologiczny.

Opel Mokka-e

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

To tylko mały SUV, ale właśnie Mokka pokazuje, jak długą drogę przeszedł Opel pod skrzydłami PSA (dziś Stellantis). Świetna stylistyka i napęd elektryczny mają sprawić, że niemiecka marka wróci do gry. Teraz pozostaje jedynie czekać na pojawienie się klientów w salonach. Mokka-e startuje w kategorii samochód miejski.

Peugeot 3008 HYbrid 4

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Francuski SUV nie tylko może zachwycić swoim nieszablonowym stylem, ale i niemal kosmicznym wnętrzem. Producent zdecydował się też na wprowadzenie układu hybrydowego ładowanego z zewnętrznego źródła energii. Styl i nowoczesność w jednym wydaniu – czego chcieć więcej? Peugeot startuje w kategorii samochód technologiczny.

Porsche 911 Turbo S

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Są supersamochody, jest i 911 Turbo S. Nowe wydanie kultowego samochodu jest – co oczywiste – jeszcze szybsze i jeszcze łatwiejsze w użytkowaniu. 911 potrafi nawet nasłuchiwać, czy pada deszcz, odpowiednio zmieniając systemy prowadzenia, zwiększając przyczepność. To niemal kosmiczna technologia ukryta pod klasycznymi liniami 911. Porsche startuje w kategorii samochód sportowy.

Renault Captur E-TECH plug-in Hybrid

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Jeden z lepiej sprzedających się modeli Renault również doczekał się napędu hybrydowego. Francuzi wykorzystali swoje doświadczenie z Formuły 1 i przenieśli je do małego crossovera. Akumulator zapewnia solidny zasięg na jednym ładowaniu, a w razie potrzeby do gry wchodzi jednostka spalinowa. Captur startuje w kategorii samochód technologiczny.

Rolls-Royce Ghost

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

To "ten mniejszy", ale nie znaczy "skromniejszy" w gamie Rolls-Royce'a. Zbudowany praktycznie od zera zaskakuje nie tylko grubością dywaników, ale i skupieniem się na najmniejszych szczegółach. Kanaliki odprowadzające wodę zostały zaprojektowane z uwzględnieniem wielkości kropli deszczu, a drzwi otwierają się zawsze z tą samą prędkością, niezależnie od położenia pojazdu. Kwota, jaką przychodzi zapłacić za Ghosta, jest ogromna, ale cóż, za jakość się płaci. Rolls-Royce Ghost startuje w kategorii samochodu biznesowego.

Škoda Enyaq iV

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Poważny skok Czechów na rynek elektrycznych crossoverów wydaje się wyjątkowo udany. To duży, przestronny wóz z niezłym zasięgiem i przyjaznymi dla rodziny rozwiązaniami. Nie jest to jednak zaskoczeniem, bo do tego właśnie przyzwyczaiła nas Škoda. Enyaq iV startuje w kategorii samochód rodzinny.

Seat Leon

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Hiszpański hit doczekał się kolejnej generacji. Jest większa, bardziej ekologiczna i co oczywiście, jeszcze bardziej cyfrowa. Wydaje się, że Hiszpanie ostrożnie rozgrywają swoje karty, przez co nowe auta kontynuują ścieżkę wyznaczoną przez poprzedników. Leon startuje w kategorii samochód miejski.

Suzuki Vitara Hybrid

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Również Suzuki musiało skupić się na hybrydach, choć tutaj mamy do czynienia z małym układem "miękkiej" hybrydy. Vitara odznacza się dużą dzielnością terenową i małymi wymiarami, przez co radzi sobie w mieście. Czy to idealne połączenie? Vitara startuje w kategorii samochód miejski.

Toyota Highlander

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Amerykański SUV, który przybył na europejskie drogi. Jest dokładnie taki, jak oczekiwaliśmy: duży, przestronny, robiący wrażenie. W zmniejszeniu spalania pomaga sprawdzony układ hybrydowy o łącznej mocy 248 KM. Highlander startuje w kategorii samochód rodzinny.

Toyota GR Yaris

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Wygląda jak zwykły Yaris, ale pod spodem to analogowa rajdówka, która potwierdza, że Toyota potrafi robić szalone, niezwykłe i godne pożądania samochody. Polski przydział wyprzedał się, zanim jeszcze klienci mieli szansę zobaczyć GR Yarisa – i to pomimo tego, że pod maską pracuje 3-cylindrowy silnik. GR Yaris startuje w kategorii samochód sportowy.

Volkswagen ID.4

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Całkowicie elektryczny, z fotelami kapitańskimi i wyświetlaczem HUD wykorzystującym rozszerzoną rzeczywistość. To kolejny krok niemieckiego producenta w elektryfikacji gamy, który może sprawdzić się jako auto dla dużej rodziny. I.D 4 startuje w kategoriach samochód rodzinny i samochód technologiczny.

W jakich kategoriach startują samochody?

Na potrzeby plebiscytu przygotowaliśmy 9 kategorii tematycznych. Kolejną, 10. z nich jest nagroda czytelników. Każdy samochód zgłoszony do plebiscytu bierze jednocześnie udział w rywalizacji o tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2021.

Biznesowy samochód rokuSprawiający odpowiednie wrażenie jak i stanowiący oazę spokoju po trudnych negocjachach. W tej kategorii zgłoszone zostały:[]Rolls-Royce Ghost[]Maserati Ghibli TrofeoKobiecy samochód rokuTrafić w gusta płci pięknej nie jest łatwo, ale to nie oznacza, że nie warto próbować. W tej kategorii liczy się nie tylko łatwość prowadzenia, ale i szeroko pojęty styl. Rywalizować będą:[]Citroen C4[]Mercedes GLATechnologiczny samochód rokuSamochody to już jeżdżące komputery na kołach, ale który z nich oprócz zaawansowanych systemów pozwala na ich prostą obsługę? W tej kategorii rywalizują:[]Fiat 500[]Hyundai Tucson Hybrid[]Jeep Compass 4xe[]Mercedes-Benz Klasy S[]Peugeot 3008 Hybrid4[]Renault E-Tech Plug-in Hybrid[]Skoda Enyaq iV[]Volkswagen ID.4[]Audi e-tron Sportback[]Ford KugaRodzinny samochód rokuMusi pomieścić całą rodzinę, być bezpiecznym, oszczędnym i gotowym na wyzwania wozem. Który z nich robi to najlepiej? Rywalizują:[]Dacia Duster LPG[]Hyundai Tucson Hybrid[]Kia Sorento[]Suzuki Vitara Hybrid[]Toyota Highlander[]Volkswagen ID.4[]Audi Q5 Sportback[]Ford KugaSportowy samochód rokuOprócz osiągów "na papierze" muszą jeszcze budzić emocje wśród kierowców. W tej kategorii rywalizują:[]Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti[]Cupra Formentor[]Toyota GR Yaris[]McLaren 765 LT[]BMW M3[]Porsche 911 Turbo SMiejski samochód rokuMuszą zmieścić się wszędzie, zapewnić dobrą widoczność i mało palić. W tej kategorii rywalizują:[]Fiat 500[]Citroen C4[]Mazda MX-30[]Mercedes GLA[]Opel Mokka-e[]Seat Leon[]Suzuki Vitara Hybrid[]Audi A3 SportbackWnętrze rokuTo przecież we wnętrzu spędzamy nawet kilka godzin dziennie. Ważne, by było nie tylko dobrze wykonane, ale i przemyślane. O statuetkę walczą:[]Mazda MX-30[]Mercedes Klasy S[]Jaguar F-Pace[]Audi e-tron SportbackStylowy samochód roku
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)