Pierwsze skojarzenie? Robocop. Hyundai Kona już w Polsce

Pierwsza generacja Hyundaia Kona zaskakiwała stylistyką i nie inaczej jest w przypadku kolejnego wcielenia. Auto sporo urosło i korzysta z rozwiązań z innych modeli. Pierwsze egzemplarze już powinny być w salonach.

MACIEJ LUBCZYNSKIMACIEJ LUBCZYNSKI
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI
Mateusz Lubczański

Kona została zaprojektowana najpierw jako auto elektryczne, później dopiero "przerobiono" je na spalinowe. Nowa generacja ma większy o 6 cm rozstaw osi i oferowana będzie zarówno w bardziej "bojowej" stylistyce z plastikowymi nakładkami na nadkola lub w widocznej na zdjęciach wersji N-Line. Na razie przedstawiciele Hyundaia nie chcą zdradzać, czy topowa "eNka" trafi do sprzedaży.

Nie da się ukryć dużej inspiracji Tucsonem, choć – patrząc na pas przedni z ciągnącym się na całą szerokość paskiem LED-owym – widzę tylko i wyłącznie twarz Robocopa. Cóż, teraz też już tego nie "odzobaczycie".

W środku jest oczywiście więcej miejsca, fotele mają funkcję leżankową (i są wentylowane), a ogólny projekt kabiny składający się np. z dwóch 12-calowych ekranów jest doskonale znany każdemu, kto siedział w jakimkolwiek nowym hyundaiu. Auto ma cztery porty USB (już tylko typu C), a w ofercie znajdą się trzy główne kolory tapicerek (materiałowych i skórzanych) – biała, czarna i wpadająca w zieleń. Podobno poprawiono wyciszenie, ale tego na razie nie mogłem sprawdzić. Bagażnik ma 466 litrów.

Hyundai Kona
Hyundai Kona © WP Autokult

Wersja elektryczna pojawi się w salonach w ciągu trzech miesięcy, a już można zamawiać egzemplarze spalinowe. Jest w czym wybierać. Gamę otwiera litrowa jednostka o mocy 120 KM, mocniejszy jest silnik o pojemności 1,6 l i mocy 197 KM. To już powinno "latać". Tylko ten motor jest łączony z napędem 4x4. Hybryda? Oczywiście jest – oparta na silniku 1,6 l ma automatyczną, dwusprzęgłową przekładnię, przez co nie ma tutaj "wycia" przy przyspieszaniu jak w toyotach. Hybryda ma moc 141 KM. Plug-in nie jest na razie rozpatrywany.

Oczywiście nie zabrakło też gadżetów. Kona może wyjechać z miejsca parkingowego po naciśnięciu przycisku na pilocie, ma cyfrowy kluczyk, który można przesłać na telefon znajomego, a oprogramowanie aktualizuje się bez wizyty w serwisie. Oczywiście kamery, adaptacyjny tempomat czy wyświetlacz przezierny są na pokładzie.

Ceny startują z poziomu 110 tys. zł, zaś topowe egzemplarze osiągną pułap 170 tys. zł. Zamówienia można już składać.

  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • MACIEJ LUBCZYNSKI
  • Nowa Kona N-Line
[1/7] MACIEJ LUBCZYNSKI Źródło zdjęć: Licencjodawca | MACIEJ LUBCZYNSKI

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam