WAŻNE
TERAZ

Wszystko jasne. Papież wybrał nowego metropolitę krakowskiego

Volkswagen T-Roc © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Roc drugiej generacji - lubimy to, co znamy

Mateusz Lubczański

Po sprzedaniu dwóch milionów egzemplarzy, borykający się z wieloma zmiennymi Volkswagen musiał przygotować drugą generację swojego bestsellera. Postarano się zminimalizować ryzyko i zrobić T-Roca "po staremu".

T-Roc drugiej generacji przejął – zwłaszcza w pasie przednim – stylistykę z elektrycznej rodziny I.D. Podczas pierwszych jazd spotkałem się osobami postronnymi, które pytały, czy to elektryczny T-Roc. Nie, auto dalej można tankować, ale nowa platforma wprowadziła nieco elektryfikacji pod maskę. Oczywiście T-Roc urósł, aż o 12 cm względem poprzednika, ale tylko o trzy centymetry na rozstawie osi, co zauważycie głównie siedząc na tylnej kanapie. Bagażnik zwiększył się o kosmetyczne 30 l, do 475 l.

W kabinie za to zaszło nieco zmian – na lepsze. Choć dalej mamy do czynienia z dużym ekranem, to na tunelu środkowym mamy już pokrętło od głośności (choć wystarczy je wcisnąć i zmieniamy np. tryb jazdy). Wrócono do fizycznych przycisków na kierownicy (w końcu!), a sam wolant znamy z poprzedniego Golfa.

Pierwsza jazda: Volkswagen T-Roc drugiej generacji - lubimy to, co znamy

Ciekawie rozwiązano boczki drzwi, gdyż teraz klamkę zintegrowano z całym uchwytem, co pozwoliło kosmetycznie zwiększyć miejsce na łokieć, ale i zyskać nieco oszczędności dzięki krótszej wiązce elektrycznej. Widać też trend wykorzystywania zwykłych tkanin na desce, co doceniam. No i najważniejsze – T-Roc drugiej generacji nie będzie oferowany z manualną przekładnią, więc miejsce klasycznego drążka zajęła ładowarka bezprzewodowa.

Ofertę otwiera czterocylindrowa jednostka 1,5 l z miękką hybrydą opartą na układzie 48V. Dostępne są wersje mające 116 oraz 150 KM – ta ostatnia wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem pod względem mocy i spalania. Później, w 2026 roku ma pojawić się dwulitrowy silnik o mocy 204 KM połączony z napędem na cztery koła 4Motion. Wisienką na torcie ma być wersja R o mocy 333 KM, choć na razie widziałem ją tylko w zakamuflowanej wersji.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Zapytacie – czyli nie ma hybryd? Na razie nie. Te dołączą do gamy w 2026 roku, opierając się na silniku 1,5l i mają generować około 130 i 160 KM. To wszystko, co wiemy. Choć przedstawiciele Volkswagena starali się milczeć na temat tych układów, już wiadomo, że wylądują one też w kolejnej generacji Volkswagena Golfa.

Co ciekawe, Volkswagen T-Roc drugiej generacji w ogóle nie przypomina swojego poprzednika pod względem prowadzenia. O ile nadwozie jest niezwykle sztywne, tak już zawieszenie w ogóle nie przywodzi na myśl typowego, twardego Volkswagena. Gdybym nie wiedział, w czym siedzę, podejrzewałbym, że to jakieś auto pokroju Citroëna. Ciekawa zmiana.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Zamówienia już ruszyły, a pierwsze egzemplarze mają pojawić się u dealerów pod koniec 2025 roku. Ceny startują od 122 tys. zł z uwzględnieniem rabatu w wysokości 8 tys. zł.

  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
  • Volkswagen T-Roc
[1/12] Volkswagen T-Roc Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański
Wybrane dla Ciebie
Nowy OPP na autostradzie otwarty. Kto pojedzie tam 140 km/h dostanie mandat
Nowy OPP na autostradzie otwarty. Kto pojedzie tam 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Thule prezentuje nowy boks bagażowy na hak. Arcos XL będzie idealny na zimowe wyjazdy
Thule prezentuje nowy boks bagażowy na hak. Arcos XL będzie idealny na zimowe wyjazdy
Niemcy pokazali prawdę. Był hitem sprzedaży, sypie się po 2 latach
Niemcy pokazali prawdę. Był hitem sprzedaży, sypie się po 2 latach