Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross – co przyniósł facelifting?
Po 4 latach od zaprezentowania, Toyota Yaris Cross doczekała się subtelnego faceliftingu, który przyniósł ze sobą kilka istotnych zmian. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że z zewnątrz nic się nie zmieniło. Kluczowe modyfikacje dotyczą głównie napędu oraz bezpieczeństwa.
Jedną z najważniejszych nowości w tym aucie jest wprowadzenie nowej, mocniejszej wersji hybrydowego układu napędowego. Oparty na sprawdzonym, trzycylindrowym silniku o pojemności 1,5 litra, nowy napęd daje teraz kierowcy 130 KM mocy. Moment obrotowy wzrósł do 185 Nm. Dzięki temu poprawiły się osiągi i auto przyspiesza do 100 km/h w czasie 10,7 s.
Zmodyfikowany układ hybrydowy potrafi być bardzo oszczędny. Czuć, że wspomaganie prądem jest silne, dlatego podróżując spokojnie, można liczyć na niskie wartości spalania. Podczas jazd testowych bez problemu osiągałem wyniki na poziomie 3,5-4,0 l/100 km. Nawet kiedy będziemy podróżować z wyższymi prędkościami, to silnik elektryczny nadal będzie wkraczać do akcji, zapewniając niskie zużycie paliwa.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz, aby uzyskać nieograniczony dostęp do naszych ekskluzywnych artykułów, pogłębionych treści i eksperckich materiałów