Peugeot Quartz Concept – 500 KM i wydrukowane fotele

Studyjny Peugeot Quartz zadebiutuje w Paryżu. Producent wykorzystał szereg niekonwencjonalnych metod do jego stworzenia.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Peugeot Quartz ma 4,5 m długości i 2,06 m szerokości. Pojazd został wyposażony w 23-calowe felgi. Reflektory zostały wykonane w technologii LED. Daj jest zwieńczony dwoma spojlerami.

Crossover bazuje na platformie EMP2. Konstrukcja jest kompozytowa, a płaty nadwozia klejone. Dzięki temu samochód jest na tyle sztywny, że można było wyeliminować słupki B.

Drzwi otwierają się do góry, a we wsiadaniu pomaga wysuwany próg. Fotele powstały z włókien poliestrowych (uzyskanych m.in. z butelek) przy wykorzystaniu druku cyfrowego. Zastosowanie takiej technologii sprawia, że elementy nie wymagają obróbki i są od razu gotowe do montażu. Oszczędza się też na materiale, ponieważ nic nie trzeba docinać.

Do wykończenia foteli, dachu, słupków i podłogi użyta została skóra, zaś konsoli środkowej bazalt. Kierowca ma przed sobą tzw. i-Cockpit z poliwęglanowym wyświetlaczem Head-Up. Przy pomocy przycisków na niewielkiej kierownicy można zmieniać biegi, tryby jazdy i włączać kierunkowskazy.

Obraz

Głównym źródłem napędu modelu Peugeot Quartz Concept jest benzynowy silnik 1,6 THP rozwijający moc 270 KM. Jest on wspomagany przez dwa silniki elektryczne generujące po 115 KM każdy, po jednym na oś przednią i tylną. Łączna moc 500 KM trafia na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej.

Do wyboru są tryby ZEV, Road oraz Sport. Ten pierwszy jest w pełni elektryczny. Pozwala pokonać przy wykorzystaniu jedynie prądu ok. 50 km. Pneumatyczne zawieszenie samoczynnie zmienia prześwit w zakresie 300-350 mm. Jest sprzężone z systemem kamer i nawigacją satelitarną. Układ na bieżąco sprawdza trasę i stan nawierzchni.

Peugeot Quartz Concept - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa