Peugeot 308 SW HYBRID – jedyne takie kombi!

Zastanawiając się nad zakupem nowego kombi, stajesz przed trudnym wyborem. Niestety większość modeli zmusza do kompromisu pomiędzy pojemnością bagażnika, miejscem dla pasażerów, a estetyką wykonania. Dlatego bardzo mnie ucieszyło, kiedy do salonów trafił nowy Peugeot 308 SW, a ja miałem szanse wreszcie zobaczyć go na żywo. Od premiery minęło trochę czasu, a wszyscy wiemy, że nawet najlepsze zdjęcia nie zastąpią wrażeń empirycznych. Wracając – już nie musicie iść na kompromisy.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © materiał partnera
Mikołaj Stachowiak

Nie przypominam sobie, żeby wersja kombi jakiegokolwiek samochodu podobała mi się bardziej od jej mniejszego odpowiednika (typu hatchback), a w przypadku Peugeot 308 SW tak właśnie jest! Nowe linie kultowego modelu francuskiej marki niewymuszenie, ale wyraźnie nawiązują do historycznych modeli Peugeot. Jednocześnie dają szansę poznać coś zupełnie nowego, w elegancki, szykowny, ale też świeży sposób odwołując się do modnych trendów stylistycznych.

Spokojnie, nowe logo to nie wszystko. Ciesząc wzrok nowym designem Peugeot 308 SW, warto zwrócić uwagę na agresywnie podkreślone nadkola, spoiler wkomponowany w tylną klapę, czy wyraźny przedni grill podkreślający dynamikę, staranność wykonania i przywiązanie do detali. Nie są to typowe cechy dla pojemnego auta typu kombi w tym segmencie. Tak jak wspominałem – bez kompromisów.

Pełne naładowanie akumulatora wraz z opcjonalną ładowarką Wallbox 7,4 kW zajmie godzinę i 55 minut przy użyciu mocy 32 A. Standardową ładowarka z gniazdka czas się delikatnie wydłuży i zajmuję to delikatnie powyżej 7 godzin. Podczas zakupu sugerowałbym zapytanie się o Wallbox – znacznie ułatwi to życie, a przy okazji jest to inwestycja w przyszłość.

Wersja HYBRID 225 e-EAT8 oferuję 225 koni mechanicznych dzięki połączeniu silnika PureTech 180 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW. Nieco słabsza, ale wciąż dynamiczna, wersja Peugeot 308 SW HYBRID 180 e-EAT8 to wspólna praca Pure Tech 150 KM z tym samym silnikiem elektrycznym, co wcześniej. Obie wersje obsługiwane są przez płynnie działającą podczas spokojnej jazdy i oferującą jednocześnie sportowe wrażenia automatyczną przekładnię e-EAT8.

We wnętrzu Peugeot 308 SW HYBRID znajdziemy intuicyjny i nowoczesny system multimedialny PEUGEOT i-Connect Advanced, gustowanie wkomponowany w deskę rozdzielczą. Duży dotykowy ekran o przekątnej 10” cali wyświetla nawigację online TomTom, dzięki której będziecie mogli ominąć korki. Dostępne są też bezprzewodowe systemy łączności Apple CarPlay oraz Android Auto, które pozwolą na bezpieczną i wygodną obsługę smartfona, niezależnie od tego czy lubicie „nadgryzione jabłka”, czy nie.

O komfort pasażerów w Peugeot 308 SW zadba nie tylko wygodne, odpowiednio zestrojone zawieszenie. Designerskie przednie fotele wyglądają spektakularnie, mogą być wyposażone w funkcję masażu i są przy tym jedynymi z najlepiej dostosowujących się do sylwetki w tym segmencie. Idealne, żeby zrelaksować się przy ulubionej piosence, korzystając z wysokiej klasy nagłośnienia Hi-Fi Focal.

Peugeot zapewnia swoim klientom również komfort psychiczny przy przejściu na nowy rodzaj napędu. Usługi PEUGEOT Easy-Charge i Easy-Care, w ramach bezpłatnej mobilnej aplikacji MyPeugeot, pozwalają cieszyć się spokojem w kwestii ładowania samochodu. Aplikacja pozwala zdalnie włączyć ładowanie akumulatora i chłodzenie lub ogrzewanie kabiny samochodu.

Główną osią wnętrza jest kolejna ewolucja słynnego już Peugeot i-Cockpit. Charakteryzuje go kompaktowa, spłaszczona u dołu kierownica, znad której obserwujemy to, co dzieję się na zegarach (również w cyfrowej wersji 3D), i środkowy ekran nieznacznie zwrócony w stronę kierowcy. Zaraz pod nim nowe, wirtualne i-toggles, czyli konfigurowalne skróty do ulubionych funkcji. Wersja z 8-stopniową przekładnią automatyczną pozbawiona jest z kolei klasycznej dźwigni zmiany biegów na konsoli środkowej.

Peugeot 308 SW HYBRID pozwala na niezajmowanie sobie głowy szukaniem kompromisu pomiędzy pojemnością bagażnika, dużą ilością miejsca dla pasażerów, a eleganckim designem, komfortem podróżowania i zaawansowanymi technologiami. Adaptacyjny tempomat zadba o jazdę na trasie, a w mieście system rekuperacji pomoże odzyskać energię wytwarzaną podczas hamowania. Lata szukania hybrydowego kombi, które zapewnia komfort równy segmentowi premium, dobiegły końca.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h, dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯