Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 3008 to kompaktowy SUV wprowadzony do produkcji w 2009 roku. Ten crossover nie miał bezpośredniego poprzednika i wprowadził do gamy francuskiego producenta nowy segment. Pojazd w fazie projektowej nosił nazwę T84, a po raz pierwszy został pokazany szerszej publiczności podczas paryskich targów samochodowych w 2008 roku w Paryżu pod nazwą Peugeot Prologue Hybrid 4. Finalna wersja została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2009 roku.

  • Peugeot 3008 to mały crossover produkowany od 2009 roku
  • Modelem o bliźniaczej konstrukcji jest Opel Grandland X
  • Wysokie bezpieczeństwo podczas podróży potwierdzają testy zderzeniowe Euro NCAP, w których pojazd uzyskał 5 na 5 gwiazdek
  • Wnętrze Peugeota 3008 sprawia dobre wrażenie nawet na bardziej wymagających użytkownikach. Deska rozdzielcza została wykonana z wysokiej jakości, dobrze spasowanych plastików
  • W 2017 roku Peugeot 3008 został nagrodzony tytułem Samochód Roku 2017
[1/5] Peugeot 3008 to mały crossover produkowany od 2009 rokuŹródło zdjęć: © en.wheelsage.org/Porlamfer

Pojazd produkowany w chorwackim Dubrowniku charakteryzuje się futurystycznym przodem. Front został ozdobiony ogromną atrapą chłodnicy, nawiązującą do pozostałych modeli marki zaprojektowanych zgodnie z najnowszą linią stylistyczną. W potężnych rozmiarów zderzak wbudowano czarne wstawki z okrągłymi halogenami, nad którymi ulokowano trójkątne reflektory. Samochód charakteryzuje się napompowaną sylwetką, pełną ostrych cięć i przetłoczeń. Karoseria bogata jest w powierzchnię przeszkloną, co zapewnia bezpieczne warunki podróżowania i rozświetla wnętrze. Tylna część nadwozia wyróżnia się niepowtarzalnym kształtem lamp oraz srebrną dokładką zderzaka, nad którą umiejscowiono lampy przeciwmgłowe. Samochód charakteryzuje się także oryginalnym otwieraniem klapy bagażnika, która składa się z dwóch części. Górna otwiera się w tradycyjny sposób, dolna z kolei po otwarciu tworzy przedłużenie podłogi kufra. Bagażnik ma 432 l pojemności, którą można powiększyć do 1241 l po złożeniu oparć tylnej kanapy. Peugeotem 3008 może w przyzwoitych warunkach podróżować 5 osób. Najwygodniej będzie pasażerom przednich siedzeń (nawet tym wyższym), nieco mniej miejsca wygospodarowano w drugim rzędzie foteli.

We wnętrzu Peugeota 3008 znajduje się mnóstwo przydatnych przyrządów. Kokpit wykonano z dobrej jakości plastików, a montaż zadowala nawet najbardziej wymagających. Wszelkie przełączniki skierowane są w stronę kierowcy, dzięki czemu zachowano wysoki poziom ergonomii. Konstruktor wnętrza pomyślał nawet o nawiązaniu do włoskiej legendy – Lamborghini. Na wzór modelu Murcielago konsola centralna została zakończona skórzanym uchwytem dla pasażera, a guziki pod nawiewami powietrza są zbliżone stylistyką do tych w Gallardo. Producent oferuje trzy linie wyposażeniowe modelu 3008: Access, Active oraz Allure. W standardzie Peugeot oferuje m.in. systemy stabilizujące tor jazdy, 6 poduszek powietrznych, czujnik zmierzchu, klimatyzację manualną, automatykę szyb i lusterek, komputer pokładowy oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Bogatsze odmiany mogą zostać doposażone m.in. w skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację, podgrzewane, elektrycznie sterowane fotele, panoramiczny dach, tempomat czy czujniki parkowania.

Do napędu Peugeota 3008 producent przewidział jedynie 5 jednostek napędowych. Silniki benzynowe są reprezentowane przez motory o pojemności 1,6 l, generujące 120 KM (wersja VTi) albo 156 KM (THP), dzięki któremu pojazd może rozpędzić się do 100 km/h w 8,9 s i osiągnąć prędkość przeszło 200 km/h. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą wybierać spośród trzech diesli. Podstawowe 1,6 HDi generuje 108 KM, a mocniejsze 2,0 HDi 150 KM lub 163 KM. W 2012 roku producent przewiduje wprowadzenie na rynek wersji hybrydowej. Silnik elektryczny będzie w niej wspomagał jednostkę spalinową, z której napęd zostanie przekazany na obie osie. W tradycyjnych 3008 napęd przekazywany jest na przednie lub wszystkie koła za pomocą 5- lub 6-biegowej skrzyni manualnej albo 6-stopniowego automatu.

Hybrydowy Lew w nowej odsłonie – lepszy niż kiedykolwiek!
Zapisz na później