Peugeoty 3008 i 5008 dostały miękkie hybrydy. Pomogą oszczędzić sporo paliwa
Peugeot kontynuuje elektryfikację swoich modeli. Dwa SUV-y marki debiutują właśnie z odmienionym silnikiem 1.2 wspomaganym systemem miękkiej hybrydy. To rozwiązanie pozwalające na "żeglowanie" i okazjonalną jazdę na prądzie.
16.02.2023 | aktual.: 16.02.2023 17:17
Miękkie hybrydy stają się coraz bardziej zaawansowane. Dodatkowe generatory służą już nie tylko do wspierania silnika spalinowego czy gromadzenia energii. Coraz częściej pozwalają bowiem także na jazdę z niskimi prędkościami.
Przykładem jest układ zastosowany w Peugeotach 3008 i 5008. Francuzi wykorzystali zaktualizowaną wersję benzynowego silnika 1.2, generującego 136 KM mocy i 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Wsparli go dodatkowym układem wbudowanym w 6-biegową przekładnię automatyczną. Silnik elektryczny i inwerter współpracują z akumulatorem o pojemności 432 Wh oraz 48-woltową instalacją. Co ważne, baterię umieszczono pod fotelem kierowcy, przez co nie ogranicza ona przestrzeni bagażowej.
Miękka hybryda, w zależności od sytuacji, może dostarczyć dodatkowo do 28 KM mocy i 55 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala też ruszać i toczyć się przy niskich prędkościach, a podczas szybszej jazdy, po odpuszczeniu gazu, przechodzi w tryb żeglowania.
Peugeot twierdzi, że nowy napęd pozwoli zaoszczędzić do 2,5 litra benzyny na 100 km w mieście i 0,7 litra na trasie. Spalanie na autostradzie pozostanie niezmienione.
Nowy system docelowo zastąpi napęd 1.2 PureTech 130 EAT8 także w innych modelach marki, takich jak 208, 2008, 308, 308 SW i 408. W pierwszej kolejności na rynek trafią jednak 3008 i 5008. Stanie się to drugim kwartale 2023 roku.