Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić?

Hybrydy Peugeota imponują obiecywanymi wynikami spalania.Hybrydy Peugeota imponują obiecywanymi wynikami spalania.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Niemieccy klienci mogą już składać zamówienia na hybrydowe odmiany modeli 508 oraz 3008. Ich główna przewaga nad spalinowymi wariantami nie ogranicza się tylko do bardziej ekologicznego charakteru, ale przede wszystkim większej mocy. 508 Hybrid może pochwalić się 290-konnym napędem. 3008 GT Hybrid4 ma o 10 KM więcej.

W obu przypadkach spalinową bazę stanowi benzynowy silnik 1,6 PureTech, który generuje 180 KM. W 508 Hybrid został on wsparty 110-konnym motorem elektrycznym, a w 3008 GT Hybrid4, aż dwoma jednostkami na prąd - po jednej na każdą z osi. Według producenta model 3008 z takim napędem potrzebuje średnio 1,7 litra benzyny na 100 km. 508 z kolei tylko 1,5 litra.

Modele Peugeota są hybrydami typu plug-in, dzięki czemu mogą jeździć także w pełnym trybie elektrycznym. Ich maksymalny zasięg wyniesie wówczas nie więcej niż 55 km. Jeśli wyniki obiecywane przez Francuzów znajdą potwierdzenie w codziennym użytkowaniu, obie propozycje mogą odnieść całkiem spory sukces.

Wiele zależy jednak od cen, a te - jak na hybrydy przystało - nie należą do niskich. SUV 3008 GT Hybrid4 został wyceniony w Niemczech na 50 800 euro, a 508 Hybrid stanowi wydatek w wysokości 44 000 euro. Porównując różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami spalinowymi pomiędzy rynkiem niemieckim a polskim, oszacowaliśmy przewidywane kwoty, jakie będzie musiał zapłacić przeciętny Kowalski, gdy hybrydowe peugeoty pojawią się u nas. Dla modelu 3008 jest to około 195 tysięcy złotych, a dla 508 niecałe 170 tysięcy.

Oficjalne ceny w Polsce powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Warto wspomnieć, że nie są to jedyne, planowane odmiany tych modeli z hybrydą pod maską. Peugeot pracuje bowiem także nad tańszym 3008 Hybrid z napędem na jedną oś oraz mocarnym 508 Hybrid4, który w odmianie koncepcyjnej osiągał moc bliską 400 KM.

Wybrane dla Ciebie

Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Japończycy rezygnują z dużego elektrycznego SUV-a. Zamiast niego stworzą coś innego
Japończycy rezygnują z dużego elektrycznego SUV-a. Zamiast niego stworzą coś innego
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Piana na ulicy po deszczu. Nie jest tak niewinna, jak wygląda
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Szkody wyrządzone przez burze a ubezpieczenie. Przed czym chroni polisa OC i AC?
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Jeep pokazał Compassa 4xe. Pod maską zupełnie nowy napęd
Test: Land Rover Defender 130 Outbound - zew przygody
Test: Land Rover Defender 130 Outbound - zew przygody
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców