Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4
Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić?
02.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:54
Niemieccy klienci mogą już składać zamówienia na hybrydowe odmiany modeli 508 oraz 3008. Ich główna przewaga nad spalinowymi wariantami nie ogranicza się tylko do bardziej ekologicznego charakteru, ale przede wszystkim większej mocy. 508 Hybrid może pochwalić się 290-konnym napędem. 3008 GT Hybrid4 ma o 10 KM więcej.
W obu przypadkach spalinową bazę stanowi benzynowy silnik 1,6 PureTech, który generuje 180 KM. W 508 Hybrid został on wsparty 110-konnym motorem elektrycznym, a w 3008 GT Hybrid4, aż dwoma jednostkami na prąd - po jednej na każdą z osi. Według producenta model 3008 z takim napędem potrzebuje średnio 1,7 litra benzyny na 100 km. 508 z kolei tylko 1,5 litra.
Modele Peugeota są hybrydami typu plug-in, dzięki czemu mogą jeździć także w pełnym trybie elektrycznym. Ich maksymalny zasięg wyniesie wówczas nie więcej niż 55 km. Jeśli wyniki obiecywane przez Francuzów znajdą potwierdzenie w codziennym użytkowaniu, obie propozycje mogą odnieść całkiem spory sukces.
Wiele zależy jednak od cen, a te - jak na hybrydy przystało - nie należą do niskich. SUV 3008 GT Hybrid4 został wyceniony w Niemczech na 50 800 euro, a 508 Hybrid stanowi wydatek w wysokości 44 000 euro. Porównując różnice pomiędzy poszczególnymi odmianami spalinowymi pomiędzy rynkiem niemieckim a polskim, oszacowaliśmy przewidywane kwoty, jakie będzie musiał zapłacić przeciętny Kowalski, gdy hybrydowe peugeoty pojawią się u nas. Dla modelu 3008 jest to około 195 tysięcy złotych, a dla 508 niecałe 170 tysięcy.
Oficjalne ceny w Polsce powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Warto wspomnieć, że nie są to jedyne, planowane odmiany tych modeli z hybrydą pod maską. Peugeot pracuje bowiem także nad tańszym 3008 Hybrid z napędem na jedną oś oraz mocarnym 508 Hybrid4, który w odmianie koncepcyjnej osiągał moc bliską 400 KM.