Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008
Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych.
10.10.2019 | aktual.: 22.03.2023 17:47
Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role - nie dość, że są najbardziej ekologicznymi wariantami w gamie, to jeszcze wyróżniają się największą mocą i najlepszymi osiągami. Jest to więc ciekawa propozycja dla tych, którzy chcą poczuć więcej emocji za kierownicą francuskich aut, nie rezygnując z niskiego spalania i przyjazności dla środowiska.
Zobacz także
Hybrydowy napęd Peugeota bazuje na benzynowej jednostce 1.6 sprzężonej z - w zależności od wersji - jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. W przypadku modelu 3008 klienci mogą bowiem zdecydować się na przednionapędową odmianę o mocy 225 KM lub ostrzejszy, 300-konny wariant z napędem na cztery koła.
Pierwszy z nich w najniższej dostępnej wersji wyposażenia wyceniono na 166 500 zł. Drugi natomiast kosztuje aż 195 700 zł. Wynika to nie tylko z większej mocy, ale i faktu, że 300-konnego napędu nie połączymy z wyposażeniem Allure, które jak na bazową odmianę jest naprawdę bogate. Już w standardzie można liczyć m.in. na nawigację, 18-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, czy czujniki parkowania.
Jeśli zaś mowa o modelu 508, chętni do jego zakupu nie mają jak na razie możliwości wybrania wersji innej niż 225-konna z przednim napędem. To dokładnie ten sam napęd co w 3008 z jednym dodatkowym silnikiem elektrycznym i 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Ceny? 173 900 zł za wariant Allure, 186 200 zł za GT-Line i 201 900 zł za odmianę GT.
Nie jest tanio, ale podstawowe wyposażenie prezentuje się równie imponująco co w crossoverze, wliczając w to 10-calowy ekran multimediów, 17-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, ambientowe oświetlenie kabiny i czujniki parkowania.
Największą zaletę hybryd Peugeota stanowi możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Z racji, że jest to konstrukcja typu plug-in, można ładować akumulatory z gniazdka. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym wynosi około 50 km, a gdy zabraknie prądu, z pomocą przychodzi jednostka spalinowa.