Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych.

Hybryda ładowana z gniazdka stanowi coraz popularniejszą alternatywę dla pojazdów spalinowych.Hybryda ładowana z gniazdka stanowi coraz popularniejszą alternatywę dla pojazdów spalinowych.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role - nie dość, że są najbardziej ekologicznymi wariantami w gamie, to jeszcze wyróżniają się największą mocą i najlepszymi osiągami. Jest to więc ciekawa propozycja dla tych, którzy chcą poczuć więcej emocji za kierownicą francuskich aut, nie rezygnując z niskiego spalania i przyjazności dla środowiska.

Hybrydowy napęd Peugeota bazuje na benzynowej jednostce 1.6 sprzężonej z - w zależności od wersji - jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. W przypadku modelu 3008 klienci mogą bowiem zdecydować się na przednionapędową odmianę o mocy 225 KM lub ostrzejszy, 300-konny wariant z napędem na cztery koła.

Pierwszy z nich w najniższej dostępnej wersji wyposażenia wyceniono na 166 500 zł. Drugi natomiast kosztuje aż 195 700 zł. Wynika to nie tylko z większej mocy, ale i faktu, że 300-konnego napędu nie połączymy z wyposażeniem Allure, które jak na bazową odmianę jest naprawdę bogate. Już w standardzie można liczyć m.in. na nawigację, 18-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, czy czujniki parkowania.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Jeśli zaś mowa o modelu 508, chętni do jego zakupu nie mają jak na razie możliwości wybrania wersji innej niż 225-konna z przednim napędem. To dokładnie ten sam napęd co w 3008 z jednym dodatkowym silnikiem elektrycznym i 8-stopniową, automatyczną przekładnią. Ceny? 173 900 zł za wariant Allure, 186 200 zł za GT-Line i 201 900 zł za odmianę GT.

Nie jest tanio, ale podstawowe wyposażenie prezentuje się równie imponująco co w crossoverze, wliczając w to 10-calowy ekran multimediów, 17-calowe felgi, komplet systemów bezpieczeństwa, ambientowe oświetlenie kabiny i czujniki parkowania.

Największą zaletę hybryd Peugeota stanowi możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Z racji, że jest to konstrukcja typu plug-in, można ładować akumulatory z gniazdka. Maksymalny zasięg na silniku elektrycznym wynosi około 50 km, a gdy zabraknie prądu, z pomocą przychodzi jednostka spalinowa.

Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀