Ott Tänak wraca do zespołu M-Sport jako kierowca numer 1 zespołu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata 2023

Zespół M-Sport Ford World Rally Team z przyjemnością ogłosił, że Ott Tänak i Martin Järveoja, Rajdowi Mistrzowie Świata FIA w 2019 roku, staną na czele zespołu w najbliższym sezonie WRC.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
  • Po 5 latach Ott Tänak i Martin Järveoja wracają do zespołu M-Sport Ford World Rally Team, aby powtórzyć sukces z 2019 roku – zdobyć tytuł Mistrzów Świata FIA WRC w klasyfikacji kierowców i pilotów.
  • "Ponowny widok Otta w kombinezonie M-Sport będzie wspaniałym przeżyciem dla wszystkich w Dovenby Hall" – powiedział Richard Millener, szef zespołu.

Tänak powraca do M-Sportu jako rajdowy mistrz świata oraz wnosi ze sobą bogatą wiedzę i doświadczenie, które będą napędzać i inspirować zespół do dążenia do celu, którym jest zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata 2023 w klasyfikacji kierowców i pilotów.

M-Sport jest kolebką kariery Tänaka w WRC. W 2011 roku Estończyk zadebiutował w kategorii WRC w samochodzie przygotowanym przez M-Sport i zaledwie 12 miesięcy później po raz pierwszy stanął na podium rajdu WRC.

W 2016 roku Tänak prezentował już bardzo wysoki poziom i niewiele zabrakło mu do pierwszego zwycięstwa w rundzie WRC. Drogę do pewnej wygranej w Rajdzie Polski przerwało przebicie opony na przedostatnim odcinku specjalnym. Już w następnym sezonie Estończyk dopiął swego i wygrał dwa rajdy – szutrowy na Sardynii, a następnie asfaltowy w Niemczech.

Te dwa zwycięstwa oraz pięć miejsc na podium były kluczowe dla M-Sportu w drodze do historycznego tytułu mistrzów świata FIA WRC w klasyfikacji producentów w 2017 roku.

Po mistrzostwach FIA WRC w 2017 roku, Tänak rozstał się z M-Sportem. Od tego czasu zdobył mistrzostwo świata kierowców, wygrał 17 rund WRC i 42 razy stał na podium.

Ott Tänak powiedział:

"M-Sport wychował mnie jako kierowcę, dał mi wszystkie trudne lekcje i zapewnił doświadczenie, które pozwoliły mi zostać zawodnikiem na najwyższym poziomie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Odkąd zostałem mistrzem świata, nie jestem w stanie obronić tytułu. Nie zaznam wewnętrznego spokoju, dopóki nie powtórzę tego sukcesu!"

"Przeprowadziliśmy z Malcolmem wiele rozmów i mamy te same ambicje, jeśli chodzi o nadchodzący sezon. To będzie dla nas duże wyzwanie, ale znam ludzi z Dovenby Hall i wiem, do czego są zdolni. Dzięki pasji i zapałowi do dawania wszystkiego, co mają, możemy walczyć o mistrzostwo. Cieszę się, że wracam do zespołu M-Sport Ford World Rally Team. Zapewniam, że damy z siebie wszystko w przyszłym roku!"

© materiały partnera

Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający, powiedział:

"Napełnia mnie ogromne szczęście i radość, gdy widzę Otta z powrotem, tutaj w Dovenby Hall. Śledzę jego karierę od czasów młodości i jestem bardzo dumny, że mogłem być częścią jego osiągnięć w ostatniej dekadzie."

"Był w Dovenby, aby zobaczyć nasze obiekty i przetestować Pumę w Greystoke Forest. Na podstawie wstępnych opinii Otta można śmiało powiedzieć, że możemy walczyć o mistrzostwo świata w 2023 roku. Obecność Otta przez zaledwie kilka dni pozwoliła nam zrozumieć, czego potrzebujemy, aby zapewnić Pumie Rally1 zwycięskie osiągi."

Richard Millener, szef zespołu, powiedział:

"Ponowny widok Otta w kombinezonie M-Sportu będzie wspaniałym przeżyciem dla wszystkich w Dovenby Hall. Cel na 2023 rok dla nas i dla Otta jest jasny – zdobyć mistrzostwo w klasyfikacji kierowców. Wspólne osiągnięcie tego celu będzie wymagało dużo ciężkiej pracy i wiele energii, ale jesteśmy gotowi na to wyzwanie. Taki kierowca jak Ott na pokładzie M-Sportu jest kluczem do podniesienia zespołu na duchu i wyzwolenia w nim pragnienia, aby w pełni wykorzystać potencjał i w 2023 roku iść naprzód."

"W 2022 roku zdobyliśmy duże doświadczenie z Pumą. Znamy mocne strony samochodu i jesteśmy przekonani, że Ott jest odpowiednią osobą do poprowadzenia go tak, aby uzyskać wyniki, na które zasługujemy".

Materiał prasowy Ford Polska
Źródło artykułu: Materiał Partnera

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów