Optymistyczne Porsche - 75 000 Macanów w pierwszym roku?

Pomijając próbę przejęcia Volkswagena, ostatnie 10 lat, czyli okres od momentu debiutu Cayenne na rynku, było dla Porsche rewelacyjnym czasem. Z roku na rok większa sprzedaż i adekwatne do niej przychody. W Zuffenhausen spore nadzieje pokładane są także w premierze modelu Macan.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pomijając próbę przejęcia Volkswagena, ostatnie 10 lat, czyli okres od momentu debiutu Cayenne na rynku, było dla Porsche rewelacyjnym czasem. Z roku na rok większa sprzedaż i adekwatne do niej przychody. W Zuffenhausen spore nadzieje pokładane są także w premierze modelu Macan.

Porsche Macan ma być mniejszą wersją Cayenne, przeznaczoną dla mniej wymagającej i odrobinę uboższej klienteli. Chociaż trudno mówić o ubóstwie w przypadku tego auta. Chodzi o wejście do sporo większej części rynku, gdzie o prym walczą BMW X3 czy Audi Q5, blisko spokrewnione z nowym Macan.

Nie są to wprawdzie oficjalne informacje, ale podobno Uwe-Karsten Staedter, kierownik działu zamówień, blisko związany z produkcją, poinformował dostawców części, że Porsche zwiększyło oczekiwania i do końca przyszłego roku zamierza wyprodukować aż 75 000 Macanów.

Obraz

To oznacza, że niemiecka firma należąca obecnie do koncernu Volkswagena zwiększyła swoje oczekiwania o 30 000 samochodów, a jak łatwo się domyślić, w przypadku takiej marki jak Porsche to bardzo dużo.

Macan może osiągnąć tak wysoką sprzedaż dzięki jednostkom wysokoprężnym. Pod maską mają pojawić się motory 2,0 TDI oraz 3,0 V6 TDI, bezpośrednio zapożyczone z oferty Volkswagena czy Audi. Najciekawsza będzie jednak 375-konna wersja napędzana podwójnie doładowanym trzylitrowym V6.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej