Opel przygotowuje się na cięcia. Jego autonomia stoi pod znakiem zapytania

Po chwilowej radości przyszedł czas na ostre cięcia. Opel został objęty opieką francuskiego giganta i teraz przyszedł czas na konieczne zmiany. Wkrótce dowiemy się oficjalnie, co planują menadżerowie PSA. Pierwsze informacje jednak już trafiły do prasy.

Topowa Insignia GSi. To między innymi od niej zależy, jak będzie wyglądała przyszłość Opla.Topowa Insignia GSi. To między innymi od niej zależy, jak będzie wyglądała przyszłość Opla.
Źródło zdjęć: © Opel
Mateusz Lubczański

Zmiany, zmiany, zmiany – to czeka Opla w najbliższym czasie. Całe szczęście nad całą operacją czuwa Carlos Tavares, dyrektor zarządzający grupą PSA. To on odpowiedzialny jest za terapię szokową Citroëna oraz Peugeota kilka lat temu. Zredukowano ich gamę modelową o prawie połowę, co pozwoliło na uzyskanie płynności finansowej, a nawet zapatrywanie się na pozycję lidera w Europie.

Również Opel będzie musiał pożegnać się z kilkoma modelami które nie spotykają się już z entuzjazmem klientów – to naturalna optymalizacja po dołączeniu do dużej grupy marek. Na pewno nie będą to nowości pokroju Crosslanda X czy Grandlanda X, które stanowią klucz do uzyskania płynności finansowej. Opel chce skupić się na segmentach z wysoką marżą i zwiększyć unifikację modeli. Crossland X i Grandland X to pierwsze – i nie ostatnie – samochody przygotowane na francuskich częściach. Dzięki temu udaje się zmniejszyć koszty pojedynczego projektu, a finalnie nawet już w 2019 roku zachować płynność finansową.

Opel Crossland czyli być albo nie być dla Opla
Opel Crossland czyli być albo nie być dla Opla © Opel

PSA ma w planach zmniejszenie kosztów pracy. Sam Tavares w rozmowie z gazetą Frankfurter Allgemeine Zeitung zauważył deficyty wydajności w fabrykach Opla. Trzeba liczyć się też ze zmianami w polityce cenowej firmy. Opel ma zrezygnować z udzielania rabatów i skupić się na sprzedaży po cenie katalogowej. Ma to w dłuższym okresie czasu wpłynąć na polepszenie wartości rezydualnej pojazdów.

Nowych modeli nie zabraknie, bowiem w całej Grupie PSA planowana jest przynajmniej jedna premiera rocznie w każdej marce, czyli w Citroënie, Peugeocie, DS i Oplu. Niemcy ze swoim zapleczem w Rüsselheim mają docelowo zająć się elektryfikacją pojazdów. Do tej pory Opel zebrał sporo doświadczenia dzięki współpracy z Chevroletem, czego efektem jest Ampera-e. Tavares nie wróży jej jednak długiego życia. Teraz liczą się zyski i ratowanie budżetu.

Obraz

Warto zauważyć, że Grupa PSA nie kupiła Opla jedynie dla centrum rozwoju w Rüsselheim. To również otwarcie się na nowe rynki. O ile w Hiszpanii większą popularnością cieszą się Citroëny, nie mają one czego szukać w Niemczech, gdzie zdecydowanie chętniej wybiera się Ople. Czym dalej na północ tym tendencja wydaje się silniejsza. A czy firma będzie miała możliwość realizacji swoich pomysłów? Sprawa jest prosta: "autonomia Opla zależy od jego sukcesu".

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów