Odświeżony Volkswagen Polo jedzie do Genewy

Odświeżony Volkswagen Polo jedzie do Genewy
Piotr Wereszczyński

28.01.2014 22:07, aktual.: 08.10.2022 09:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volkswagen nigdy nie był mistrzem stylistycznych rewolucji jednak facelifting Polo wnosi więcej zmian niż mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać - wystarczy spojrzeć pod maskę.

O projektantach Volkswagena zwykło się mawiać, że to najbardziej leniwi ludzie na świecie. Jak to zwykle bywa z opiniami w Internecie znajdą się osoby, które zgodzą się z tym stwierdzeniem jak i jego przeciwnicy. Jeżeli jednak spojrzeć na najnowszą odsłonę modelu Polo, który właśnie przeszedł facelifting trzeba przyznać, że może tkwić w tym ziarno prawdy.

Obraz

"Odświeżony" to chyba najlepsze słowo jakim można opisać nadwozie nowego Polo. Zmian w karoserii praktycznie nie ma - modyfikacjom uległ jedynie pas przedni. Reflektory zostały wyposażone w oświetlenie LED, a zderzak przedni upodobnił niemieckiego malucha do większych braci. W środku również próżno szukać rewolucji, chyba jedynymi wartymi poruszenia sprawami są nowa kierownica i panel klimatyzacji.

Obraz

To, co przez ostatnie kilkadziesiąt lat istnienia wychodziło Volkswagenowi całkiem nieźle to jednak nie wygląd samochodów ale ich mechanika. Niezniszczalne niemieckie diesle i dość niska awaryjność od zawsze przyciągały klientów rozsądnych i statecznych. Nikogo zatem nie powinien dziwić prawdziwy powód, dla którego Polo w ogóle przeszło facelifting - pod maską znalazło się sporo nowych silników.

Obraz

Gama jednostek napędowych ulegnie gruntownym zmianom - po liftingu Polo będzie mogło być napędzane jednym z 7 silników benzynowych lub jednym z dwóch diesli. Choć niewielki wybór jednostek wysokoprężnych może nieco zaskakiwać to należy pamiętać, że auta miejskie rzadko są w stanie w pełni wykorzystać zalety ropniaków. Poza tym przy obecnej technologii motory benzynowe wcale nie są mniej ekonomicznym wyborem.

Tak prezentuje się nowa gama silnikowa Volkswagena Polo:

  • 1,0 R3 MPI, 60 KM
  • 1,0 R3 MPI, 75 KM
  • 1,0 R3 TSI, 90 KM
  • 1,2 R4 TSI, 90 KM
  • 1,2 R4 TSI, 110 KM
  • 1,4 R4 TSI, 150 KM
  • 1,4 R4 TSI, 192 KM
  • 1,4 R3 TDI, 75 KM
  • 1,4 R3 TDI, 90 KM

Polo napędzane nowymi motorami będzie oczywiście spełniać normę Euro 6, która zaczyna obowiązywać od tego roku. W niedalekiej przyszłości można się spodziewać też topowej odmiany wysokoprężnej, w której z trzycylindrowego diesla Volkswagen wyciśnie aż 105 KM.

Obraz

Ciekawostką jest doładowany silnik o pojemności 1 litra i mocy 90 KM - trafi on pod maskę brytyjskiej wersji BlueMotion zamiast montowanej dotychczas jednostki 1,2 TDI. Nie jest jednak wykluczone, że ta wersja będzie dostępna również w innych krajach Europy. Spalanie ekologicznej odmiany ma wynosić niecałe 3,5 l / 100 km.

Nowe Polo z bliska będzie można obejrzeć podczas salonu w Genewie, który rozpocznie się 6 marca. W salonach auto pojawi się najprawdopodobniej w połowie roku.

Volkswagen Polo - galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)