Odświeżony Fiat Panda (2016) - premiera

Po 5 latach od rozpoczęcia produkcji, trzecia generacja Pandy doczekała się face liftingu. Co nowego ma nam do zaoferowania ten włoski mieszczuch?

Obraz
Aleksander Ruciński

Fiat nie zdecydował się na rewolucję. Odświeżona Panda została poprawiona, lecz nie zmieniła się drastycznie. Aby podtrzymać zainteresowanie klientów, Włosi podjęli typowe kroki takie jak chociażby uzupełnienie gamy lakierów nadwozia o pastelową czerwień Amore, czy metaliczną szarość Colosseo. Przeprojektowaniu uległy również kołpaki i felgi.

Więcej dzieje się we wnętrzu, wykonanym z lepszych materiałów i oferującym bogatsze możliwości personalizacji. Nowa jest kierownica oraz zegary. Zmieniono także wygląd niektórych przycisków i zastosowano eleganckie, ozdobne wstawki imitujące tytan lub aluminium. Podobnie jak w przypadku lakierów nadwozia, klienci będą mogli zdecydować się na nowe barwy tapicerki.

Obraz

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, gama silników pozostała bez zmian. Klienci nadal będą mieli do wyboru 69-konny motor 1,2 lub doładowany 0,9 TwinAir generujący 65 KM, 85 KM lub 90 KM. Chętni na diesla mogą natomiast wybrać 95-konny motor MultiAir. Ciekawostką jest 80-konny TwinAir napędzany metanem, który trafi na wybrane rynki.

Wraz z face liftingiem poprawie uległo także wyposażenie. Na większości rynków, już w podstawowej odmianie Easy znajdziemy klimatyzację i radio. Topowe wersje mogą natomiast otrzymać nowy, multimedialny system UConnect kompatybilny ze smartfonami i pozwalający korzystać m.in. z nawigacji w telefonie.

Obraz

Delikatnie odświeżona Panda w wydaniu zwykłym oraz Cross zadebiutuje już 29 września, podczas salonu w Paryżu i trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Biorąc pod uwagę niewielki zakres przeprowadzonych zmian, ceny nie powinny znacząco wzrosnąć. (Obecnie wersja Easy to wydatek 39 200 zł, a Cross 68 200 zł.) Pytanie, czy po 5 latach obecności na rynku, niewielka ilość zmian wystarczy, żeby podtrzymać zainteresowanie klientów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/32] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Silnik BMW 1.5 Turbo (B38) - opinie i typowe usterki
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące