Nowy Seat Leon tańszy niż Golf i Octavia. Ceny modelu w Polsce

Po kilku miesiącach od światowej premiery czwarta generacja najpopularniejszego modelu Seata debiutuje w polskich salonach. Nowy Leon jest dojrzalszy i lepiej wyposażony od poprzednika, a przy tym niewiele droższy. Za podstawową odmianę zapłacimy 69 700 zł.

Wersja kombi jest zauważalnie droższa od hatchbacka. Głównie dlatego, że nie połączymy jej z podstawowym wyposażeniem.Wersja kombi jest zauważalnie droższa od hatchbacka. Głównie dlatego, że nie połączymy jej z podstawowym wyposażeniem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Chętni na nowego Seata Leona mogą już składać zamówienia. Auto jest zauważalnie tańsze od swojego koncernowego rodzeństwa w postaci Skody Octavii i Volkswagena Golfa. Podstawową wersję wyposażeniową wyceniono na niespełna 70 tys. zł. Za najdroższą obecnie dostępną zapłacimy natomiast 118 600 zł. Przyjrzyjmy się dokładniej poszczególnym wersjom wyposażeniowym i silnikowym Seata Leona:

Ceny minimalne (katalogowe) wersji silnikowych:

Hatchback:

  • 1.0 TSI (90 KM) 5MT - Reference od 69 700 zł
  • 1.0 TSI (110 KM) 6MT - Style od 77 300 zł
  • 1.5 TSI (130 KM) 6MT - Style od 81 300 zł
  • 1.5 TSI (150 KM) 6MT - Style od 85 100 zł

Sportstourer (kombi):

  • 1.5 TSI (130KM) 6MT - Style od 84 900 zł
  • 1.5 TSI (150 KM) 6MT - Style od 88 700 zł
  • 1.5 eTSI Mild Hybrid (150 KM) 7DSG - Xcellence od 112 100 zł
  • 2.0 TDI (150 KM) 7DSG - Xcellence od 118 600 zł

Warto zwrócić uwagę, że silnik Diesla występuje wyłącznie w parze z nadwoziem typu kombi. W ofercie brakuje jeszcze hybrydy typu plug-in o mocy 204 KM, która dołączy do gamy później. Będzie kosztować co najmniej 131 100 zł niezależnie od tego, czy wybierzemy hatchbacka, czy też kombi.

Wersje wyposażenia nowego Seata Leona

Nowy Seat Leon jest dostępny w pięciu wariantach wyposażenia: Reference, Style, Full LED, Xcellence oraz FR. Pierwszy z nich występuje wyłącznie w parze z najsłabszym silnikiem 1,0 90 KM. Warto wspomnieć też, że topowe XCellence i FR kosztują tyle samo, ale różnią się charakterem - pierwsza odmiana kusi komfortem, a druga sportowymi wrażeniami.

  • Reference - w podstawowej odmianie możemy liczyć m.in na automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, światła LED do jazdy dziennej, asystent pasa ruchu, system Front Assist, czy multimedia z 8-calowym ekranem.
  • Style - to odmiana wzbogacona dodatkowo m.in. o łączność Bluetooth, 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, składane lusterka, czy fotel pasażera z regulacją wysokości.
  • Full LED - jak sama nazwa wskazuje, główną atrakcję stanowi tu pełne oświetlenie LED. Poza tym można liczyć także na trójstrefową klimatyzację i podłokietniki we wnętrzu.
  • Xcellence - najbardziej komfortowa wersja w gamie nowego Leona oferuje dodatkowo tylne czujniki parkowania, wirtualny kokpit, czujnik deszczu, lusterko fotochromatyczne i 17-calowe felgi.
  • FR - tu dostaniemy to samo, co w Xcellence, lecz w bardziej sportowym ubraniu. Seat zadbał o ostrzej wystylizowane zderzaki, dedykowany wzór obręczy ze stopów lekkich, sportową kierownicę i sztywniejsze zawieszenie z mniejszym prześwitem.
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇