Nowy Peugeot 208 już oficjalnie. Mały francuz jakby z górnej półki

Wygląd tego samochodu poznaliśmy kilka dni temu dzięki "wyciekowi" zdjęć prasowych. Teraz wiemy już niemal wszystko o nowym Peugeocie 208, który prawdopodobnie stanie się jednym z najciekawiej wyposażonych samochodów segmentu B.

Nowy Peugeot 208 (2019)Nowy Peugeot 208 (2019)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Peugeot 208 został przygotowany w taki sposób, by klient mógł wybrać jeden z trzech wariantów napędu: benzynowy, wysokoprężny lub elektryczny. Francuski producent tę kwestię pozostawia pod rozwagę klienta. Piszę o tym nieprzypadkowo, ponieważ coraz częściej inni producenci wycofują się z diesli w segmencie B.

Auto zostało zaprojektowane na platformie CMP (Common Modular Platform), na której powstanie także nowy Opel Corsa oraz wszystkie subkompaktowe modele francuskiej grupy PSA.

Nowy Peugeot 208 (2019)
Nowy Peugeot 208 (2019) © fot. mat. prasowe

Jest to płyta lżejsza o 30 kg od poprzedniej z poprawioną aerodynamiką (bardziej płaski spód) oraz o mniejszym tarciu wewnętrznym (zawieszenie). Producent zapewnia także o wyższym komforcie akustycznym, co jest odważną obietnicą – czy typowe dla PSA stukanie zawieszenia na dziurach w przypadku tanich aut zostało wyeliminowane? Miejmy nadzieję, że problem ten zostanie rozwiązany raz na zawsze w nowych modelach.

Silniki w nowym Peugeocie 208

Do napędu nowego modelu segmentu B posłuży jeden z czterech silników spalinowych. Będą to głównie trzy benzyniaki z trzema cylindrami o pojemności 1,2 litra. Podstawowym jest PureTech bez doładowania o mocy 75 KM współpracujący z manualną skrzynią 5-biegową. Doładowany, swoją droga produkowany w Tychach, o mocy 100 KM może współpracować do wyboru z 6-biegowym manualem lub 8-biegowym automatem. Jego mocniejsza, 130-konna odmiana już tylko z automatem.

Nowy Peugeot 208 (2019)
Nowy Peugeot 208 (2019) © fot. mat. prasowe

Diesel to 1,5-litrowa jednostka BlueHDi o mocy 100 KM współpracująca wyłącznie z manualną 6-biegową skrzynią. Oczywiście wszystkie silniki spełniają najnowsze normy emisji spalin.

Nowoczesna technika na pokładzie nowego Peugeota 208

Podobnie jak model 508, tak i znacznie mniejszy członek rodziny francuskiej marki jest wyposażony w technikę, która do niedawna była zarezerwowana wyłącznie dla klasy średniej.

Nowy Peugeot 208 (2019)
Nowy Peugeot 208 (2019) © fot. mat. prasowe

Reflektory w droższych wariantach są w pełni diodowe. Przed kierowcą umieszczono najnowszy Peugeot i-Cockpit 3D, czyli trójwymiarowy wyświetlacz pełniący funkcję wskaźników. Pracuje na trzech warstwach i w zależności od potrzeb i sytuacji, niektóre informacje wyświetlane są bliżej lub dalej od oczu kierowcy. W obserwacji pomoże tradycyjnie maleńka kierownica umieszczona poniżej wyświetlacza.

Na części środkowej deski rozdzielczej znajdziemy ekrany systemu multimedialnego o przekątnej 5, 7 lub 10 cali w zależności od wersji. Nietrudno zauważyć, że na kokpicie są przyciski typowe dla najnowszych modeli Peugeota (tzw. typu lotniczego), a zapewnienia producenta o wysokiej jakości materiałów mogą nie być słowami na wyrost.

Nowy Peugeot 208 (2019)
Nowy Peugeot 208 (2019) © fot. mat. prasowe

Dźwignia automatycznej skrzyni biegów pracuje w systemie Shift by Wire, czyli w praktyce jest przełącznikiem i nie zmienia swojej pozycji na tunelu środkowym niezależnie od trybu jazdy. Kierowca ma oczywiście możliwość manualnego wyboru przełożenia.

Pięć wersji Peugeota 208

Auto będzie oferowane w pięciu specyfikacjach: Like, Active, Allure, GT Line i GT. Dwie ostatnie to tzw. high end. Najlepiej wyposażone, z innym wykończeniem wnętrza i nadwozia. Będą się wyróżniały m.in. reflektorami diodowymi oraz 17-calowymi obręczami kół, a we wnętrzu czarną podsufitką, ośmiokolorowym oświetleniem nastrojowym czy sportowymi fotelami.

Nowy Peugeot 208 (2019)
Nowy Peugeot 208 (2019) © fot. mat. prasowe

Systemy bezpieczeństwa w nowym Peugeocie 208

Imponująco wygląda lista asystentów jazdy i systemów bezpieczeństwa czynnego, jakie będzie można zamawiać do Peugeota 208. Oto ona:

  • adaptacyjny tempomat (w wersji z automatem z funkcją stop&go),
  • asystent utrzymania samochodu w pasie ruchu,
  • asystent parkowania,
  • system autonomicznego hamowania po wykryciu przeszkody (wykrywanie pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy od prędkości 5 do 140 km/h),
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • automatycznie zmieniające się światła drogowe/mijania,
  • wykrywanie ograniczeń prędkości i rozpoznawania znaków drogowych,
  • wykrywanie obiektów w martwym polu lusterek z korekcją toru jazdy (od prędkości 12 km/h),
  • elektryczny hamulec postojowy.

Ponadto Peugeot 208 ma być świetnie skomunikowany z dowolnym typem smartfonu poprzez MirrorLink, Apple CarPlay i Android Auto. Nie zabraknie ładowarki indukcyjnej, a w całej kabinie są aż cztery gniazda USB, w tym jedno typu C. System nawigacyjny został przygotowany przez firmę TomTom i przekazuje ona w czasie rzeczywistym informacje o ruchu oraz zagrożeniach na drodze.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/20] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥