Nowy Opel Vivaro jeszcze bardziej wszechstronny. Również z napędem elektrycznym

Po premierze nowej Zafiry do oferty Opla dołącza dostawczy model, Vivaro. To lekka furgonetka do zadań profesjonalnych, która od 2020 roku ma być oferowana również w wersji elektrycznej.

Nowy Opel Vivaro (2019)Nowy Opel Vivaro (2019)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Opel Vivaro – zmiana dostawcy

Według zapewnień przedstawicieli marki Opel, każde auto, nawet wytwarzane przez innego producenta, jest poddawane kontroli jakości oraz udoskonaleniom w centrum rozwojowym w Rüsselsheim. Faktem jest jednak, że model Vivaro – w przeciwieństwie do Combo – nigdy nie był samodzielnym projektem Opla.

Dostawcą dwóch pierwszych generacji, od 2001 roku, była firma Renault. Produkowała ona model Trafic z logotypem Opla, sprzedawanego jako Vivaro. Na stronie importera wciąż można znaleźć ten samochód w ofercie, choć jest już wycofywany. Latem 2019 roku pierwsze sztuki nowego Vivaro, którego dostawcą jest koncern PSA, trafią do salonów w Niemczech. Daty polskiego debiutu jeszcze nie znamy.

Nowy Opel Vivaro (2019)
Nowy Opel Vivaro (2019) © fot. mat. prasowe

Nowy Opel Vivaro jest znacznie bardziej zmodyfikowany względem bliźniaczych modeli (Citroën Jumpy i Peugeot Expert), niż dwie poprzednie generacje. Ma zupełnie nowy front, a kilka elementów wnętrza jest mocno charakterystycznych dla marki Opel.

Co oferuje nowy Opel Vivaro?

Samochód będzie oferowany w kilku wariantach nadwoziowych, a raczej podwoziowych - jako furgon, furgon z kabiną załogową do sześciu osób, osobowe kombi z maksymalnie dziewięcioma siedzeniami oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany też w trzech, a nie dwóch długościach - 4,60 m, 4,95 m i 5,30 m. Maksymalna ładowność wzrosła do 1400 kg. To o 200 kg więcej od poprzednika. Ponadto, maksymalna masa przyczepy ma wynosić 2500 kg.

Najmniejsza wersja Vivaro o długości 4,60 m gwarantuje przestrzeń o objętości 4,6 m3 . Kolejne warianty o długości 4,95 m i 5,30 m mają odpowiednio przestrzeń o objętości 5,8 oraz 6,6 m3.

Nowy Opel Vivaro (2019)
Nowy Opel Vivaro (2019) © fot. mat. prasowe

Dostęp do przestrzeni ładunkowej zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne, po raz pierwszy w Vivaro oferowane z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m długości, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera.

Warto jednak podkreślić, że w samochodach użytkowych liczy się nie tylko jak największa pojemność, ale też jak najmniejsze rozmiary zewnętrzne. Zwłaszcza w segmencie lekkich aut dostawczych, który Vivaro reprezentuje. Mają być zwrotne i sprawnie poruszać się po mieście, co ma w tym przypadku zapewnić kompaktowa konstrukcja oraz takie elementy wyposażenia jak m.in. kamera cofania o kącie działania 180 stopni czy układ automatycznego hamowania awaryjnego. Najkrótsza wersja samochodu ma średnicę zawracania wynoszącą tylko 11,3 m.

Nowy Opel Vivaro (2019)
Nowy Opel Vivaro (2019) © fot. mat. prasowe

Kierowca będzie też wspierany w innych sytuacjach. Na śliskiej nawierzchni czy w lekkim terenie może skorzystać z systemu IntelliGrip, który jest niczym innym jak kontrolą trakcji z różnymi programami jazdy. Jest też możliwość zamówienia pakietu budowlanego z wyższym prześwitem i osłonami podwozia. Najbardziej wymagający będą mieli okazję zamówić wersję z napędem na cztery koła przygotowanym przed zewnętrznego dostawcę – firmę Dangel.

Nowy Opel Vivaro (2019)
Nowy Opel Vivaro (2019) © fot. mat. prasowe

W trasie wsparciem kierowcy są takie systemy jak adaptacyjny tempomat czy alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, wykrywanie pojazdów w martwym polu, wykrywanie zmęczenia, system rozpoznający znaki drogowe, ergonomiczny fotel z możliwością elektrycznej regulacji i regulacją podparcia lędźwiowego czy najnowsze systemy multimedialne Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro z 7-calowymi ekranami oraz obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Vivaro może być też wyposażony w wyświetlacz head-up, dzięki któremu kierowca może śledzić wszystkie ważne informacje bez odrywania wzroku od drogi

Napędy nowego Opla Vivaro

Najnowsze silniki Grupy PSA do modeli Jumpy i Expert to mocno rozbudowana gama diesli o pojemności 1,6 l oraz 2,0 l. Mniejsze są oferowane w wariantach mocy 95 i 115 KM, natomiast 2-litrówki w odmianie 120, 150 i 180 KM. Ta najmocniejsza jest oferowana z sześciobiegowym automatem.

Tymczasem Opel Vivaro będzie korzystał z ośmiobiegowej przekładni automatycznej, która niebawem zastąpi sześciobiegowe w samochodach francuskich marek, a już jest w odmianach osobowych.

W 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję z zasilaniem akumulatorowym, która ma być tylko jednym z wielu zelektryfikowanych modeli Opla. Elektryczne Vivaro ma się sprawdzić w dostawach miejskich, zwłaszcza w strefach czystego transportu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Dua Lipa zaprojektowała Porsche 911 GT3. Wyszło świetnie
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Porsche świętuje rekord Macana. Żaden inny model nie osiągnął takiego wyniku
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Ford planuje nowe modele na Europę. Niewykluczone, że będą spalinowe
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę
Kierowcy się doczekają. Wreszcie poszerzą kluczową drogę