Nowe wersje Audi A3 na horyzoncie
Audi planuje poszerzyć swoją ofertę modelu A3. Mówi się o dwóch nowych wersjach, które już niebawem dołączą do rodziny A3. Będzie to kompaktowy pojazd klasy MPV oraz hybrydowa odmiana A3 Sportback e-tron.
Audi planuje poszerzyć swoją ofertę modelu A3. Mówi się o dwóch nowych wersjach, które już niebawem dołączą do rodziny A3. Będzie to kompaktowy pojazd klasy MPV oraz hybrydowa odmiana A3 Sportback e-tron.
Pojazd klasy MPV ma zadebiutować w koncepcyjnej formie dopiero w przyszłym roku, a więc model ten najwcześniej mógłby pojawić się w salonach Audi w okolicach roku 2015. Samochód powstanie rzecz jasna na płycie podłogowej MQB, jednak rozstaw osi MPV ma być o około 200 mm większy od standardowego A3 Sportback. Możemy się także spodziewać nieco wyższego nadwozia i przestronniejszego wnętrza.
Hybrydowe Audi A3 Sportback e-tron pojawi się w salonach znacznie wcześniej. Audi potwierdziło, że model ten zawita do salonów już w przyszłym roku, a jego cena będzie oscylować w granicach 38 000 euro. Samochód najprawdopodobniej nie będzie się wiele różnił od modelu, który zaprezentowano podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.
Pojazd pokazany w Genewie wyposażony był w układ hybrydowy składający się z 1,4-litrowego silnika TFSI generującego 150 KM i motoru elektrycznego o mocy 102 KM. Łącznie układ hybrydowy generuje 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem nowej, 6-biegowej przekładni automatycznej e-S tronic. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a jego prędkość maksymalna sięga 222 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym oszacowano na 50 km, a Audi obiecuje, że średnie zużycie benzyny ma wynosić tylko 1,5 l/100 km.
[aktualizacja 5 czerwca]
Audi oficjalnie potwierdziło powyższą specyfikację produkcyjnej wersji modelu A3 Sportback e-tron. Niemiecki producent zacznie przyjmować zamówienia na ten hybrydowy model pod koniec roku 2013.
Równocześnie Audi potwierdziło, że jeszcze w tym roku na rynku pojawi się model A3 Sportback g-tron, czyli samochód, który może być napędzany benzyną, sprężonym gazem ziemnym lub wytwarzanym przez Audi tzw. e-gazem. Model ten jest napędzany przerobionym silnikiem 1,4 TFSI, który rozwija moc 110 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 200 Nm.