Nowe wersje Audi A3 na horyzoncie

Audi planuje poszerzyć swoją ofertę modelu A3. Mówi się o dwóch nowych wersjach, które już niebawem dołączą do rodziny A3. Będzie to kompaktowy pojazd klasy MPV oraz hybrydowa odmiana A3 Sportback e-tron.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Audi planuje poszerzyć swoją ofertę modelu A3. Mówi się o dwóch nowych wersjach, które już niebawem dołączą do rodziny A3. Będzie to kompaktowy pojazd klasy MPV oraz hybrydowa odmiana A3 Sportback e-tron.

Pojazd klasy MPV ma zadebiutować w koncepcyjnej formie dopiero w przyszłym roku, a więc model ten najwcześniej mógłby pojawić się w salonach Audi w okolicach roku 2015. Samochód powstanie rzecz jasna na płycie podłogowej MQB, jednak rozstaw osi MPV ma być o około 200 mm większy od standardowego A3 Sportback. Możemy się także spodziewać nieco wyższego nadwozia i przestronniejszego wnętrza.

Hybrydowe Audi A3 Sportback e-tron pojawi się w salonach znacznie wcześniej. Audi potwierdziło, że model ten zawita do salonów już w przyszłym roku, a jego cena będzie oscylować w granicach 38 000 euro. Samochód najprawdopodobniej nie będzie się wiele różnił od modelu, który zaprezentowano podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie.

Obraz

Pojazd pokazany w Genewie wyposażony był w układ hybrydowy składający się z 1,4-litrowego silnika TFSI generującego 150 KM i motoru elektrycznego o mocy 102 KM. Łącznie układ hybrydowy generuje 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem nowej, 6-biegowej przekładni automatycznej e-S tronic. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a jego prędkość maksymalna sięga 222 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym oszacowano na 50 km, a Audi obiecuje, że średnie zużycie benzyny ma wynosić tylko 1,5 l/100 km.

[aktualizacja 5 czerwca]

Audi oficjalnie potwierdziło powyższą specyfikację produkcyjnej wersji modelu A3 Sportback e-tron. Niemiecki producent zacznie przyjmować zamówienia na ten hybrydowy model pod koniec roku 2013.

Równocześnie Audi potwierdziło, że jeszcze w tym roku na rynku pojawi się model A3 Sportback g-tron, czyli samochód, który może być napędzany benzyną, sprężonym gazem ziemnym lub wytwarzanym przez Audi tzw. e-gazem. Model ten jest napędzany przerobionym silnikiem 1,4 TFSI, który rozwija moc 110 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 200 Nm.

Źródło: WCFWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy