Audi A3 e‑tron – hybryda z wtyczką spalająca 1,5 l/100 km [Genewa 2013]
Moc rzędu 204 KM i średnie spalanie na poziomie zaledwie 1,5 l/100 km – takimi parametrami kusi Audi A3 e-tron.
21.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:17
Audi A3 e-tron to hybryda typu plug-in, co oznacza tyle, że baterie samochodu będzie można ładować nie tylko podczas jazdy przy wykorzystaniu energii kinetycznej, ale również dzięki podłączeniu auta przez wtyczkę do gniazdka. Niestety, producent nie poinformował, ile będzie trwało ładowanie akumulatorów do pełna.
W styczniu podawaliśmy, że Audi będzie miało moc ok. 240 KM i spali ok. 2 l/100 km. Wstępne informacje były bliskie prawdzie. Do napędu modelu e-tron posłuży silnik spalinowy 1,4 TFSI rozwijający 150 KM oraz jednostka elektryczna dysponująca 102 KM. W trybie kombinowanym układ będzie miał moc 204 KM.
Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem nowej, 6-biegowej przekładni automatycznej e-S tronic. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. A3 może pracować w trybie hybrydowym, spalinowym lub elektrycznym.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, a jego prędkość maksymalna sięga 222 km/h. Kiedy korzysta się wyłącznie z motoru na prąd, można rozwinąć szybkość do 130 km/h. Zasięg w trybie elektrycznym sięga 50 km. Co chyba najciekawsze, Audi obiecuje, że średnie spalanie ma wynosić tylko 1,5 l/100 km.
[aktualizacja 6 marca]
Prezentujemy zdjęcia Audi A3 e-tron z Genewy. Znajdują się one na początku galerii.