2013 Audi A3 Sportback g‑tron - dodaj gazu [Genewa 2013]
Audi A3 Sportback g-tron to samochód, który może być napędzany benzyną, sprężonym gazem ziemnym lub wytwarzanym przez samo Audi tzw. e-gazem.
05.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:18
Model g-tron to kuzyn hybrydowego Audi A3 Sportback e-tron, które także zostało zaprezentowane w Genewie.
Samochód jest napędzany przerobionym silnikiem 1,4 TFSI, który rozwija moc 110 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym rzędu 200 Nm. Audi zmieniło w jednostce głowicę, turbosprężarkę i układ wtryskowy.
Audi A3 Sportback g-tron jest wyposażone w dwa zbiorniki na gaz, które zostały umieszczone pod podłogą bagażnika. Jak podaje producent, każdy z nich jest o 27 kg lżejszy od standardowego baku.
Jeden zbiornik może zmieścić 7 kg gazu pod ciśnieniem 200 barów. Elektroniczny regulator automatycznie przełącza zasilanie na benzynę, gdy ciśnienie w baku spada poniżej 10 barów. Ponadto układ dba o to, żeby gaz trafiał do silnika pod niskim ciśnieniem przy małych prędkościach i obciążeniach, a pod wysokim, jeśli potrzebujemy więcej mocy.
Audi A3 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11 s i może rozwinąć maksymalną prędkość 190 km/h. Auto zużywa ok. 3,5 kg gazu na 100 km, dzięki czemu na CNG lub e-gazie można przejechać 400 km. Benzyna pozwala zwiększyć zasięg o dodatkowe 900 km. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery wynosi 95 g/km.
Jeszcze słowo o e-gazie. Jest to wytwarzany przez Audi syntetyczny metan. Powstaje w zakładzie w niemieckim mieście Werlte. Do jego produkcji wykorzystuje się wyłącznie energię pozyskaną ze źródeł odnawialnych.
[aktualizacja 6 marca]
Zdjęcia z Genewy, prezentujące Audi A3 Sportback g-tron, znajdziecie w galerii.
Źródło: WCF