Nowe Porsche 911 Carrera T. Mniej samochodu, więcej Porsche

Porsche przypomina o purystycznym modelu z 1968 roku i oddaje klientom swoją nową interpretację tego tematu w nowoczesnym 911. Samochód oznaczony literą T jest kierowany do osób ceniących sobie tradycyjne rozwiązania oraz minimalizm.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Marcin Łobodziński

W 1968 roku Porsche wprowadziło na rynek model 911T, gdzie litera oznaczała Touring. Czym się wyróżniał na tle innych wersji? Głównie tym, że w układzie zasilania pozostawiono klasyczny gaźnik, podczas gdy w tym czasie wszystkie inne 911 pracowały już na wtrysku. Można więc przyjąć, że była to nieco purystyczna odmiana, tak jak ma to miejsce teraz.

Oczywiście o gaźniku nie ma mowy, ale są smaczki, które trafiają w gusta kierowców z krwi i kości. Przede wszystkim niższa masa własna, obniżone o 20 mm zawieszenie, napęd na tylną oś, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego i skrócone przełożenia manualnej skrzyni biegów. Słowem: wszystkiego mniej, co w świecie sportowych samochodów przekłada się na więcej wrażeń. W opcji jest także tylna oś skrętna.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

Za plecami kierowcy i pasażera pracuje 370-konny silnik 3,0 z doładowaniem, który generuje 450 Nm momentu obrotowego. Stosunek masy do mocy wynoszący 3,85 kg/KM pozwala uzyskać znakomite przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,5 s. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 s. Można doposażyć auto w przekładnię automatyczną PDK, która skraca czas przyspieszenia do "setki" do 4,2 s, natomiast do 200 km/h do 14,5 s. Prędkość maksymalna to 290 km/h niezależnie od skrzyni biegów.

Niższą masę własną uzyskano za sprawą szyb z tyłu wykonanych z tworzyw sztucznych. W drzwiach nie ma tradycyjnych uchwytów do ich zamykania od wewnątrz lecz paski, znane z m.in. z modeli serii RS. Nie zamontowano również z tylnych siedzeń oraz części materiałów wygłuszających. Można też zrezygnować z systemu multimedialnego PCM, co w takiej konfiguracji pozwoli zbić wagę do 1425 kg. To mniej o 20 kg od standardowego 911, a mniej Porsche to więcej Porsche, czyli osiągów i emocji za kierownicą.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

Oczywiście zadbano o zmianę wyglądu zewnętrznego, ale w niewielkim zakresie. 911 Carrera T otrzymało aerodynamicznie zoptymalizowaną listwę spojlera, a lusterka zewnętrzne Sport Design mają odcień Agate Grey. W tym samym kolorze polakierowano listwę na pokrywie silnika oraz logo Porsche. Końcówka układu wydechowego jest natomiast czarna. Obręcze kół o średnicy 20 cali pomalowano kolorem Titan Grey, a na nadwoziu pojawiły się pasy z napisem 911 Carrera T.

Nadwozie jest dostępne w odcieniach Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz Miami Blue, a także z metalicznymi lakierami Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

W kabinie widać od razu logo 911 wyszyte żółtą nicią na zagłówkach. W opcji są także fotele kubełkowe. Kierowca ma do dyspozycji skrócony drążek zmiany biegów, na którym narysowano na czerwono schemat pracy przekładni oraz kierownicę GT z przełącznikiem trybów jazdy. Całość wnętrza wykańczają panele ozdobne na desce rozdzielczej i drzwiach w czarnym kolorze.

Porsche 911 Carrera T można już zamawiać w polskich salonach. Samochód będzie dostępny od stycznia 2018 r., czyli 50 lat od wejścia na rynek klasycznego 911T. Ceny auta startują od 536 115 zł. Carrera T jest zatem droższa o 47 tys. zł od standardowej Carrery.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie