Nowe Porsche 911 Carrera T. Mniej samochodu, więcej Porsche

Porsche przypomina o purystycznym modelu z 1968 roku i oddaje klientom swoją nową interpretację tego tematu w nowoczesnym 911. Samochód oznaczony literą T jest kierowany do osób ceniących sobie tradycyjne rozwiązania oraz minimalizm.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T
Źródło zdjęć: © fot. materiały prasowe
Marcin Łobodziński

W 1968 roku Porsche wprowadziło na rynek model 911T, gdzie litera oznaczała Touring. Czym się wyróżniał na tle innych wersji? Głównie tym, że w układzie zasilania pozostawiono klasyczny gaźnik, podczas gdy w tym czasie wszystkie inne 911 pracowały już na wtrysku. Można więc przyjąć, że była to nieco purystyczna odmiana, tak jak ma to miejsce teraz.

Oczywiście o gaźniku nie ma mowy, ale są smaczki, które trafiają w gusta kierowców z krwi i kości. Przede wszystkim niższa masa własna, obniżone o 20 mm zawieszenie, napęd na tylną oś, mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego i skrócone przełożenia manualnej skrzyni biegów. Słowem: wszystkiego mniej, co w świecie sportowych samochodów przekłada się na więcej wrażeń. W opcji jest także tylna oś skrętna.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

Za plecami kierowcy i pasażera pracuje 370-konny silnik 3,0 z doładowaniem, który generuje 450 Nm momentu obrotowego. Stosunek masy do mocy wynoszący 3,85 kg/KM pozwala uzyskać znakomite przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,5 s. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 s. Można doposażyć auto w przekładnię automatyczną PDK, która skraca czas przyspieszenia do "setki" do 4,2 s, natomiast do 200 km/h do 14,5 s. Prędkość maksymalna to 290 km/h niezależnie od skrzyni biegów.

Niższą masę własną uzyskano za sprawą szyb z tyłu wykonanych z tworzyw sztucznych. W drzwiach nie ma tradycyjnych uchwytów do ich zamykania od wewnątrz lecz paski, znane z m.in. z modeli serii RS. Nie zamontowano również z tylnych siedzeń oraz części materiałów wygłuszających. Można też zrezygnować z systemu multimedialnego PCM, co w takiej konfiguracji pozwoli zbić wagę do 1425 kg. To mniej o 20 kg od standardowego 911, a mniej Porsche to więcej Porsche, czyli osiągów i emocji za kierownicą.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

Oczywiście zadbano o zmianę wyglądu zewnętrznego, ale w niewielkim zakresie. 911 Carrera T otrzymało aerodynamicznie zoptymalizowaną listwę spojlera, a lusterka zewnętrzne Sport Design mają odcień Agate Grey. W tym samym kolorze polakierowano listwę na pokrywie silnika oraz logo Porsche. Końcówka układu wydechowego jest natomiast czarna. Obręcze kół o średnicy 20 cali pomalowano kolorem Titan Grey, a na nadwoziu pojawiły się pasy z napisem 911 Carrera T.

Nadwozie jest dostępne w odcieniach Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz Miami Blue, a także z metalicznymi lakierami Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © fot. mat. prasowe

W kabinie widać od razu logo 911 wyszyte żółtą nicią na zagłówkach. W opcji są także fotele kubełkowe. Kierowca ma do dyspozycji skrócony drążek zmiany biegów, na którym narysowano na czerwono schemat pracy przekładni oraz kierownicę GT z przełącznikiem trybów jazdy. Całość wnętrza wykańczają panele ozdobne na desce rozdzielczej i drzwiach w czarnym kolorze.

Porsche 911 Carrera T można już zamawiać w polskich salonach. Samochód będzie dostępny od stycznia 2018 r., czyli 50 lat od wejścia na rynek klasycznego 911T. Ceny auta startują od 536 115 zł. Carrera T jest zatem droższa o 47 tys. zł od standardowej Carrery.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/13] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Zmiany w prawie z podpisem prezydenta. 17-latkowie za kierownicą. Jakie warunki trzeba spełnić?
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Jedno paliwo wciąż wyraźnie droższe, ale widać światełko w tunelu. Mamy nowe prognozy
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Nadciągająca fala tanich części z Chin zagraża niemieckiemu przemysłowi
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥