Nowe BMW M3 z manualem i 510-konnym silnikiem. Debiut już we wrześniu

Modlitwy zagorzałych fanów bawarskiej motoryzacji zostały wysłuchane. Nowe BMW M3, które zadebiutuje podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie, będzie dostępne z 510-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Potwierdził to sam szef sportowego działu marki.

Seria 3 z pakietem M-Performance. Najostrzejsze wydanie powinno wyglądać podobnie.Seria 3 z pakietem M-Performance. Najostrzejsze wydanie powinno wyglądać podobnie.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe BMW M3 oznaczone technicznie jako G80 jest już właściwie gotowe do produkcji. Choć Niemcy nie pochwalili się jeszcze oficjalnymi fotografiami ani dokładnymi parametrami technicznymi, wiemy już co nieco o tym modelu. Szef BMW M - Markus Flasch - zdradził kilka ważnych informacji w wywiadzie dla "Car Magazine".

Potwierdziły się wcześniejsze przypuszczenia dotyczące napędu. Wiadomo już, że pod maską nowego M3 (jak również M4, gdyż to bliźniacze konstrukcje), pojawi się trzylitrowy, podwójnie doładowany motor z sześcioma cylindrami. W podstawowym wariancie ma on generować 480 KM, a w topowym Competition aż 510 KM.

Choć Flasch oficjalnie tego nie potwierdził, nowe M3 najprawdopodobniej otrzyma standardowy napęd na cztery koła z opcją przekazania całego momentu obrotowego na tył, tak jak ma to miejsce np. w większym M5. O tym, że BMW stara się dbać o bardziej konserwatywnych klientów, świadczą też plany wprowadzenia nieco słabszych, uproszczonych wersji modeli M3 oraz M4.

BMW Serii 3 z pakietem M-Performance.
BMW Serii 3 z pakietem M-Performance. © mat.prasowe

Mają mieć one po 450 KM mocy, manualną skrzynię biegów i napęd tylko na tył realizowany przez dyferencjał o ograniczonym uślizgu. Coś nam mówi, że ten wariant będzie cieszył się naprawdę sporą popularnością. Więcej szczegółów powinniśmy poznać już w najbliższych tygodniach. Do debiutu pozostało niewiele czasu, ale już dziś wiadomo, że zdecydowanie jest na co czekać.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥