Nowe BMW 330e pokazuje, że hybrydy mogą być sportowe. Ma też większy zasięg

Nowe BMW 330e pokazuje, że hybrydy mogą być sportowe. Ma też większy zasięg

Z zewnątrz hybrydowe BMW 330e nie wyróżnia się na tle innych odmian
Z zewnątrz hybrydowe BMW 330e nie wyróżnia się na tle innych odmian
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe
Michał Zieliński
16.11.2018 10:16, aktualizacja: 14.10.2022 15:02

BMW zaprezentowało kolejną wersję nowej Serii 3. Tym razem mowa o hybrydzie typu plug-in oznaczonej 330e. Poza ekologią i oszczędnością producent zadbał, by samochód dawał frajdę z jazdy.

Podobnie jak w przypadku poprzedniego modelu, 330e napędzana jest 2-litrowym silnikiem benzynowym i motorem elektrycznym. Bez zmian jest również sumaryczna moc i moment obrotowy jednostek: mówimy o 252 KM i 420 Nm. Nie oznacza to jednak, że inżynierowie BMW próżnowali. Hybrydowa Seria 3 ma dwa asy w rękawie.

Pierwszym z nich jest zwiększony zasięg. O ile poprzednia generacja na papierze mogła przejechać 40 km na prądzie, teraz producent deklaruje wartość o 50 proc. większą – nawet do 60 km. Wg norm WLTP, nowa "trójka" z wtyczką średnio zużywa 1,7 l/100 km, co jest wynikiem lepszym o 10 proc. niż wcześniej, a średnia emisja spalin wynosi 39 g CO2 na kilometr.

Wprawne oko zobaczy, że wtyczka do ładowania BMW 330e znajduje się za lewym, przednim kołem
Wprawne oko zobaczy, że wtyczka do ładowania BMW 330e znajduje się za lewym, przednim kołem© Fot. Materiały prasowe

Drugim asem jest funkcja XtraBoost, która pozwala na chwilowe zwiększenie mocy układu napędowego o 41 KM. Standardowo każde 330e będzie miało ją na pokładzie, a włączać się będzie po wybraniu trybu sportowego. Dodatkowy zapas mocy będzie również aktywowany podczas kickdownu oraz po przestawieniu drążka skrzyni biegów w pozycję M/S.

Nowa hybrydowa "trójka" będzie mogła teraz jechać nawet 140 km/h, korzystając tylko z silnika elektrycznego oraz do 110 km/h w trybie hybrydowym. Wcześniej te wartości wynosiły odpowiednio 120 km/h i 80 km/h. Poprawie uległy też osiągi. 330e przyspiesza teraz do setki w 6 sekund (zamiast 6,1) a prędkość maksymalna to 230 km/h, o 5 km/h więcej niż wcześniej.

Pojemność bagażnika wersji hybrydowej wynosi 375 litrów i można ją zwiększyć składając tylną kanapę. Auto będzie dostępne w 4 wersjach wyposażeniowych: Advantage, Sport Line, Luxury Line i M Sport. Do salonów trafi w połowie 2019 roku, lecz cena na ten moment nie jest znana.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)